Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tarda skrev 2010-06-05 05:18:23 följande:
    Vet att klockan bara är straxt efter 5 men det finns inte en chans att jag kan somna om nu.

Vi har tjuvtestat (RD15) och snabbt som attan kom det upp två streck, visserligen är det lite svagare än kontrollstrecket men det är fullt synligt.

Jag kan givetvis inte sluta tänka på allt som kan hända men likväl, just nu är jag faktiskt gravid och det känns fantastiskt  Hjärta

ps. Enhörningar finns tydligen Skrattande
    Klart att enhörningar finns! Stort grattis!!! fortsätter hålla tummar och tår!!

Macpau --> Hoppas du har en underbar dag! vädret kan vi inte klaga på iaf...

Vitsippa --> Åh jag hoppas hoppas att du blir nummer 2 med plus nu!
  • Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-06-06 08:08:29 följande:
    Hmm det skulle nog varit en ivrig smiley efter Macpaus text, den kan tolkas olika ser jag nu.

Idag är strecket starkare (lika starkt som kontrollstrecket) och det känns så skönt att det går åt rätt håll. Jag hoppas ingen tar illa upp om jag hänger kvar här, känner mig verkligen inte redo att släppa er. + att resten av familjeliv skrämmer mig lite Flört
    He he det är klart vi finns Drömmer

Du ska hänga kvar här! tycker jag iaf...vi måste ju ha lite solsken i den här tråden med!

Och som jag sagt innan, den gången jag var gravid gick jag omkring med konstant "mensvärk" i 2 veckor, vågade knappt gå på toa innan det var klart, då jag förväntade mig blod på pappret varje gång. Men när jag frågade kompisar som fått barn så höll många med om att det är så det känns i början, det ska tydligen (förutom alla hormoner som rusar) ha något att göra med att livmodern bökar omkring och förbereder sig för att växa mm.

Hi hi det är förövrigt så roligt att se alla "knepiga" klockslag dina inlägg kommer på nu för tiden...men jag förstår att det är upponervända världen just nu...
  • Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2010-06-11 17:44:34 följande:
    Mens...

Gråter Skrikandes Gråter Skrikandes Gråter Skrikandes Gråter
    Åh nej, va trist....*stor tröstkram* Hjärta men som Tarda sa, som tur är har ni ju i frysen så du slipper börja om från början iaf.
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-10 17:10:18 följande:
    Ja det gick bra idag! Känns så skönt. Blastocysten tinade fint och fortsatte att dela sig bra. Så nu är jag äntligen ruvare. 50/50 chans sa min läkare och det känns helt ok.
    Håller tummar och tår!

Själv har jag haft monsterförkylningen från hell så jag fick vara hemma 2 dagar från jobbet förra veckan och det har inte hänt på många år kan jag säga, vi snackar mer än 5 år här. Nu inväntar jag  mens, för att se om jag följer BM's schema denna månad med.

Hoppas ni får en bra vecka allihopa!
  • Stella Kardunn
    MissDrutten skrev 2010-06-13 22:13:31 följande:
    Hej.

FET i fredags, så nu håller vi tummarna. Har höga förhoppningar men låga förväntningar. Låter det konstigt?
    Efter förra och första försöket blev jag så nere. Ville inte prata om det med någon och jag hatade alla frågor från de närmaste som visste vad vi var mitt uppe i. Så nu har vi faktiskt inte berättat för någon, förutom till min syrra som var med på Sahlgrenska i fredags för min sambo kunde inte ta ledigt.
    Det känns oxå konstigt men när beskedet blev negativt förra gången så deppade jag ihop.
    Den här gången försöker jag tänka mer realistiskt och med huvudet istället för hjärtat men det är svårt.
    Vi Vill ju så gärna bli tre i familjenGlad
    Håller såklart tummar och tår för dig med!
  • Stella Kardunn
    Finiz skrev 2010-06-14 14:52:57 följande:
    En fråga: Är det någon som haft megavärk vi ägglossning? Jag har haft ägglossning nu i dagarna och har aldrig haft sån smärta som nu. Jag brukar känna lite ibland vid ägglossning men aldrig såhär. Vi fick knappt till det för det gjorde så ont, var nog snabbaste snabbisen i mannaminne ...
    Undrar om det beror på all hormonstimulering eller vad tror ni?
    Jag har haft det när jag ätit pergotime, stickande smärtor i äggstocksregionen, som inte liknar något jag haft obehandlad. Men jag har tolkat det som ett gott tecken, dvs att pergon gjort vad den ska och startat en starkare ÄL process.
  • Stella Kardunn

Tror de flesta tagit semester härifrån nu, men jag ville ändå bara kika in och önska er alla en trevlig midsommar och en skön sommar, med mycket sol och ledighet Solig

Jag följer fortfarande min IVF plan såpass att ÄP veckan ligger kvar på samma som när jag fick planen i maj. Spraystartar i början på augusti.

LVHM ---> Så himla tråkigt att ditt FET inte verkade gå vägen Rynkar på näsan försök ha en bra sommar ändå och så får även du ta nya tag till hösten.

Tarda --> Jag är säker på att du kommer få se en alldeles perfekt köttbulle på torsdag Drömmer

• Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-06-24 11:14:51 följande:
    Idag hade vi äntligen tid för VUL och det var själve LN som utförde det, han såg direkt en fin köttbulle med pickande hjärta, precis så stor (10,5 mm) som den skulle vara för 7+1 så vi fick OK-stämpel och en grynig bild mot löfte av att vi skulle lämna dem en bild när underverket är här. Jag pustar äntligen ut, iaf för ett tag. På tisdag blir det ett första besök på MVC och sen tar jag lite semester.

Ha det gött alla!!

PS. Hur är det med dig Vitsippa? Du är saknad, hoppas allt e bra och att din frånvaro beror på sommarlov och annat skoj. Stor Kram.
    Tjohooo! Du ser jag sa ju att det var en perfekt köttbulle du hade där

Vitsippa skrev i sitt senaste inlägg att hon skulle ta ett långt sommarlov både från jobb och FL och det verkar som om hon verkligen hållit det löftet.

PCO: Precis som Tarda skrev, det är inte obligatoriskt att gå på gruppinformationen, men har du möjlighet så gå för att slippa onda ögat från läkaren sen som sagt Drömmer

Macpau: Hoppas du får en underbar helg i London! Shoppa lite åt mig med!

Liffan: Gör som Tarda säger och tänk på procenten, så kan vi gemensamt räcka ut tungan åt henne som inte får dricka något den här midsommaren Flört

Ha det så bra alla, ingen nämnd och därmed ingen glömd!!
  • Stella Kardunn
    MissDrutten skrev 2010-06-29 16:19:38 följande:
    Idag var det TD-dagen...och jag kan inte tro att det är sant men det visade två streck... POSITIVT...Glad

Vågar inte riktigt tro att det är sant.
    Allt kan hända såklart men vad glad jag/vi är!

Ska till SU 26/7 för ett ultraljud (hoppas jag).

kram till er alla.
    Tjohooo! Grattis Nu börjar det äntligen röra på sig i tråden, vi andra får hoppas att detta innebär början på en ny era för oss med!

Förvrigt  är köket såpass klart nu att vi bjöd på middag första gången igår (grillat och vi satt ute men ändå Drömmer) så nu ska vi slappna av och njuta av sommaren.

Kram på er alla!
  • Stella Kardunn

Hej hej, nu är jag tillbaka igen!

Med blandade känslor måste jag säga, har inte lust att börja jobba, men samtidigt markerar jobbstarten även att spraystarten närmar sig. Har följt BM's schema bra och börjar spraya till helgen, är nervös som attan för att göra fel så det inte ska funka...

Min doseringsanvisning är för övrigt om möjligt ännu värre skriven än din Macpau, det står bara "...gånger dagligen" apotekaren såg något bekymrad ut han med...men nu vet jag ju att det är morgon, middag, kväll som gäller och ett sprut i varje näsborre. Sen har jag för mig att tiden inte var "livsviktig" när det gällde sprayen...Det var sprutorna som inte fick varieras med mer än en timme väl?

Märker när jag börjar tänka på det att frågorna poppar upp i huvudet i rask takt. T ex. jag ska dit igen i mitten på augusti och träffa BM, är det för att "lära mig ta sprutor" då? eller varför ska man träffa henne igen? Och det här blodprovet som jag fick ampuller med mig hem för att ta på vårdcentralen, när ska man ta det, efter att man börjat med sprutorna eller?

I övrigt...

Macpau: Grattis till husköpet, jag kommer gärna och grillar! Hur går med sprayandet?

Kissie & LVHM
    : Allt går bra med sprayandet hoppas jag!

Tarda och MissDrutten: Så himla glad att allt verkar gå bra för er!

Liffan: Härligt med semester, jag saknar min som attan och det är inte lunch dag 1 ännu...*suck* Om det inte är för tidigt med fika den 11/8, så är jag i Gbg krokarna då i alla fall Drömmer

Jag hoppas allt är bra med Vitsippa och övriga sommarlediga Solig

• Stella Kardunn

Eftersom Liffan verkar somnat i hängmattan Flört kör jag igång fikalistan och överlåter den sen med varm hand när hon är tillbaka....

Det gäller alltså: Fika onsdag 11/8 någonstans i Göteborg (kanske runt 17 tiden?)

Delta tänker dessa göra:

Miss Star
    Macpau
    Tarda
    Finiz (kanske)

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?