Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej på er,

Hoppas ÄP gick bra Tarda!

Hur har det gått för dig Vitsippa, när får du besked på provet du tog?

Här är det mesta som vanligt i ingenmanslandet mellan ÄL och mens...men iom nybesöket så känns det faktiskt som jag släppt det hela lite, jag går inte och har det där lilla lilla hoppet hela tiden...

• Stella Kardunn

Goddag i det härliga vädret!! Vi hade morgonfikat utomhus för första gången idag!

Snubblade över länken till denna film i en gammal tråd och tänkte jag kunde lägga den här med, med tanke på sprutdiskussionen vi hade på fikat.

Detta är alltså en instruktionsfilm för hur man tar Gonal F, det enda de verkar ha missat är "4 sekunders metoden" annars är den precis så som hon visade mig iaf.

http://www2.fertility.com/international/video/Gonal_nordics/main.htm

• Stella Kardunn
    Finiz skrev 2010-05-21 07:19:12 följande:
    Fast magen är i uppror, känns som mens hela tiden och springer på toa stup i kvarten :) Skönt ändå att du har fullt upp, då hinner man tänka mindre på allt detta. Till råga på allt så var jag och skulle hämta min brudklänning igår, och tror ni inte att de har gjort den fel. Helt fel färg på övre delen. Så nu står jag utan klänning och bröllop om en månad.. lite panik..
    Den gången jag var gravid, kändes det som jag skulle få mens vilken sekund som helst i flera veckor, samt att magen var som ett stort åskmoln förövrigt, så det kan även vara ett tecken på att du verkligen är gravid {#lang_emotions_dreamer}

Åh neeej, hinner de inte fixa ny överdel till dig?

Macpau --> Nej inte på lager, men där jag hittade denna skrev de om att de flesta fanns på nätet, så du hittar den säkert om du googlar lite, skulle prova att använda engelska sökord i första hand kanske...

Tarda --> Jag håller tummar och tår!

Vitsippa --> Det närmar sig med stormsteg, håll ut i hormonsvängarna!
  • Stella Kardunn
    Finiz skrev 2010-05-21 13:20:54 följande:
    Försöker79: MissStar: Jaså hade du mensvärk och allt som vanligt? Jag går fortfarande och hoppas men har liksom ställt in mig på att det blir negativt. Kanske bäst så om det nu är så.
    Ja det var jättemärkligt, jag kunde inte slappna av överhuvudtaget eftersom det hela tiden kändes som mensen skulle komma. Men när jag pratade med några i min bekantskapskrets som själva fött barn var det flera som kände igen min beskrivning av hur det hade känts för dem också, det ska tydligen vara det här att livmodern börjar stöka och förbereda sig på att växa osv samt alla hormoner, som känns som mensvärk.

När den värken sen försvann veckan innan jag skulle få mitt VUL började jag bli riktigt orolig...och mycket riktigt var det ju inte som det skulle...så jag förstår det där med att ställa in sig på det värsta...men jag håller ändå tummar och tår!
  • Stella Kardunn

Nu sticker jag iväg och fixar det sista till mig själv och bröllopspresenten och kanske inte hinner logga in något mer innan vi åker, så jag önskar alla en trevlig pingsthelg!

Tarda --> Jag hoppas verkligen allt gått bara bra!

• Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-05-21 16:21:16 följande:
    Allt väl, det blev ett i magen och ett i frysen.  Av sex ägg (ett var omoget) blev 4 befruktade och 2 fick till slut OK-stämpel. Personalen var mycket bättre idag och jag känner mig jättenöjd. Det är fasligt långt till 7 juni och jag undrar hur lång tid det tar innan jag rutinmässigt tar gravtest varje morgon
    Va skönt att höra Tarda! Nu håller vi tummar och tår för att det trivs där inne också, 2 veckor kommer att gå fort!
    Macpau skrev 2010-05-22 22:39:05 följande:
    Hej tjejer! Hoppas alla har en trevlig helg-helt uuuunderbart väder!!! Jag måste berätta en konstig grej... är på dag 21 i menscyklen så jag har en vecka kvar till mens. Idag vid lunch fick jag en rosa/brun flytning när jag var på toaletten...sen så kom inget mer. Har någon av er haft nåt sånt? Hoppas inte mensen börjar krångla... skulle vara så typiskt, nu när man ska börja med ivf. kram
    Spottings är ett alternativ som sagt, ett annat är nidblödning när ägget fäster...jag håller tummarna för det senare alternativet!
    Finiz skrev 2010-05-24 07:19:33 följande:
    Det blev inget denna gången. Tog ett test i lördags på RD15 som givetvis var negativt. Idag har mensen kommit. Det känns väldigt tungt just nu, har grinat hela helgen. Vet inte hur man ska orka allt detta igen, och varför skulle det lyckas på andra eller tredje om det inte lyckas nu?
    Åh va trist, jag förstår hur lätt det är att tänka som du gör (jag är precis likadan själv) men oddsen ökar ju trots allt vid fler försök, så du får försöka ta dig igenom det här och njuta av sommaren, så blir det ett nytt försök efter sommaren.
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-05-25 14:43:50 följande:
    vart har ni andra för er idag då? *sällskapssjuk eftersom inga av mina kollegor sitter på sina platser så att jag kan snacka skit med dem*
    Tja här har jag konstaterat att jag inte blev gravid den här månaden heller och följer BM's preliminära schema rätt bra, hittills, så man får väl se det som något positivt istället...-->fast jag känner mig rätt ironisk när jag skrev det där....
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Äntligen är solen tillbaka! Trodde inte det var sant när regnet öste ner och termometern visade 6,5 grader vid 10.30 igår...

Ja visst är det konstigt, trots att man borde vara van känns det ändå som ett misslyckande när mensen dyker upp varje månad...Men nu ska pessimistiska jag försöka se positivt på framtiden och njuta av en sommar utan Pergotime svettningar och utgå ifrån att vi lyckas till hösten, så kanske kanske kanske det blir en juni bebis 2011 istället för juni 2010.

Vitsippa ----> jag håller tummar och tår för morgondagen!

Tarda ----> håller även alla tummar och tår för ditt lilla ägg!

Macpau ----> det gör du rätt i, se till att bli gift nu, så du inte får dras med en oäkting sen

Liffan ----> Skål {#lang_emotions_cheers}

och såklart....Trevlig onsdag på er alla andra också!

• Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2010-05-29 21:56:46 följande:
    Så, då är man en ruvare! Allt har gått bra idag. Först fick vi en genomgång av "resultatet" och blev väldigt överraskade när sköterskan sa att de plockat ut 15 ägg!!! I torsdags sa de ju 8, men tydligen hade de inte "hittat" alla då. Av de 15 hade 7 stycken klarat sig, vilket känns fantastiskt bra! Nu skall jag återgå till Forrest Gump. Imorgon reser jag bort några dagar och tittar in igen på onsdag.  Ha det så bra allihop!
    Tjohoo! Jag håller tummar och tår! *gör vågen*
    Tarda skrev 2010-05-29 09:18:36 följande:
    Här känns det inget särskilt så jag väntar bara på att mensen ska dyka upp om en vecka. Jag var så inställd på att inte ha förhoppningar inför detta, men det är väldigt svårt att låta bli. Och jag känner redan att jag kommer bli så satans besviken. Sabla enhörning.
    Jag förstår att du misströstar, känner igen det från mig själv, men jag hoppas ändå att det fortfarande går vägen och att lilla ägget vill bo hos dig i 9 månader!

Till sist --> Trevlig måndag på er alla!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?