Inlägg från: Vattuman |Visa alla inlägg
  • Vattuman

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Grattis till lyckat RUL Liffan - som uppenbarligen skedde mitt under knoddens träningspass!
    Det ser ju ut som h*n ligger och gör en massa sit-ups.

Jag tror att jag kan den 27/3 men måste kolla!

Här har illamåendet satt in med full fart.
    Lindrar det just nu med en massa saltlakrits.

Funderar på om man ska skriva in sig...

• Vattuman

Japp, det var barnmorskemottagningen jag syftade på. Ringde innan idag,men det var typiskt nog stängt för kurs eller liknande. Ringer imorgon igen. Miss star, inte förrän v 25? Vad hände med RUL i v 18??? Det är ju på tok för lång tid emellan.. Illamåendet hänger i för fullt,det blev ju inte direkt bättre av att trycka i sig massa semlor idag.. :)

• Vattuman

Japp, det var barnmorskemottagningen jag syftade på. Ringde innan idag,men det var typiskt nog stängt för kurs eller liknande. Ringer imorgon igen. Miss star, inte förrän v 25? Vad hände med RUL i v 18??? Det är ju på tok för lång tid emellan.. Illamåendet hänger i för fullt,det blev ju inte direkt bättre av att trycka i sig massa semlor idag.. :)

• Vattuman

Jag lever! Sorry att jag inte hört av mig,har mått så dåligt och haft en usel period på jobbet så jag har bara däckat när jag kommit hem. hoppas att det går över snart.. Vilken tid gäller på söndag? Kram på er

• Vattuman

Hej tjejer...

Jag känner mig usel som inte har orkat skriva...men jag får vara nöjd med att överleva just nu...
    Har däckat när jag kommit hem från jobbet, men har tänkt en massa på er och hoppas att allt är bra med alla!

Kul att läsa att det händer en massa, spännande att det snart är dags Macpau!

Jag var och tog en massa prover hos bm förra veckan, kasst blodvärde. Bara 114, innan det ens ska ha börjat gå ner. Inte bra om det går under 110 tydligen. Så det blev till att köpa järntabletter. Maken håller på att göda mig med persilja också, varenda liten ostmacka är överöst med persiljekvistar. Väldigt gulligt av honom, men persilja är ingen favorit direkt...

Jag kommer nog att bli en riktig tjockis tror jag, har redan gått upp en massa. Har knappt några kläder jag kan ha på mig, längtar efter mjuka plyschplagg som inte sitter åt... Fattar inte hur det kan ha gått till, med tanke på hur illa jag mår. Hmm..

Jag vill självklart träffas, det verkar dock bli svårt att få till en dag då alla kan.

Kram på er!

Plan för fika hos Vitsippa76 {#emotions_dlg.flower}

Torsdag 21/4 (skärtorsdag)
    Vitsippa
    Miss Star (uppbokad nu, men när ett hopp om att det blir uppskjutet)

Måndag 25/4 (annandagen)
    Vitsippa
    Liffan
    Juristen

Måndag 2/5
    Vitsippa
    Miss Star
    Liffan
    Macpau (med reserv. för ändring...)

Tisdag 3/5
    Vitsippa
    Juristen

Onsdag 4/5
    Vitsippa
    Miss Star
    Juristen

Torsdag 5/5
    Vitsippa
    Miss Star

• Vattuman

Tack för era tankar, det muntrar upp.

Idag kändes det hyfsat bra hela dagen faktiskt, så jag tänkte att det kanske äntligen kan vara över.
    Tills nyss. Det var den middagen...

Har ringt och bokat RUL idag, känns helt overkligt, inte förrän om en dryg månad, men ändå.
    35 % idag, också helt overkligt.
    6 mån kvar till BF.

Kraaam

• Vattuman

Hej vänner! Det börjar ordna upp sig med illamåendet nu,har dock haft mycket på jobbet och bara stupat i säng när jag kommit hem. Självklart tänker jag på er allihop! Ska försöka bli lite mer aktiv nu när jag mår bättre. I och för sig har illamåendet ersatts av ryggont,svullna ben och ett allmänt tilltjocknande. Var och shoppade nya bh-ar igår. Det var ju till att gå upp i storlek på alla håll och kanter.. Längtar till Rul om 1,5 vecka. Nu är det ju vecka 18 för mig så det hade ju kunnat vara nu.. Fantastiskt att få höra om Macpaus nytillskott! Stort grattis till tjejen(?)! Grymt bra jobbat! Nu längtar man ju inte mindre direkt.. :) Hoppas att alla mår bra! Kram

• Vattuman

Känner mig helt knäpp...bara för att jag inte mår dåligt just nu så oroar jag mig för att det inte står rätt till...
    Känns just nu oerhört långt till RUL.
    Går in i v 19 på tisdag iaf, börjar bli otålig efter att få känna något tecken från skrutt*n där inne.
    Hur länge har ni fått vänta på att känna rörelser?

Macpau: Fantastiskt söt lillan är, hon är ju jättelik dig! Dramatisk entré dock, skönt att ni är välbehållna.

Kram

• Vattuman

Miss Star: Tack, jag vet ju att man bara ska vara glad över att må bra och tänka positivt.
    Men ibland är det lite svårt och den där orosdjävulen hoppar fram och sätter sig på ena axeln...
    Får helt enkelt sikta in mig på RUL, sen får nästa milstolpe bli en kick!

• Vattuman

Yes, illamående håller sig borta!
    Nu är det mest spänd väntan på RUL...

Synd att jag inte kunde komma loss idag, hade gärna träffat er en sväng annars. Hoppas på att det blir en träff snart igen.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?