JaMA08 skrev 2010-02-09 13:43:17 följande:
Kissie: Din läkare har fel, Sahlgrenska har Vårdgaranti vilket innebär att du får första besöket inom 90dagar från det att de registerat remissen. Vår dr skickade remiss innan nyår och vi ska bli kallade i slutet av mars. Lycka till!Macpau: Tack, önskar bara jag gått ner i vikt när vi bestämde att vi skulle försöka göra bebis. Akupunktur innan IVF, vart gör du den?? Blev mycket nyfiken, vad vet du om det? Hjälper det ägget att fästa eller vad?Vi ska vara glada att IVF finns, annars hade ingen av oss blivit förälder..
Jag går på AM-kliniken vid svingeln (väldigt lägligt då jag bor på samma gata).
Finiz skrev 2010-02-09 15:47:58 följande:
Hej alla!Jag hoppar med här.Jag om min sambo har försökt i drygt 2 år utan några resultat, segt värre! De har inte hittat några fel på oss, förutom att min vänstra äggledare är lite trång.Jag fick Pergo i december även fast jag hade normal ägglossning och ska snart påbörja min tredje kur. Fick samtidigt en remiss till Sahlgrenska och ska på ett första besök den 24 februari och det känns jättespännande, lite nytt hopp har tänts. Går inte detta med ivf vägen så vet jag inte vad jag ska ta mig till.Vad gör ni andra för att hålla motivationen uppe?
Vi ligger rätt lika i tid har jag förstått-vår läkare sa att hon är nästan säker på att vi hinner med ett ivf försök innan de stänger för sommaren...så du borde väl också ha en bra chans!
Välkommen Finiz!
Är det ivf nästa, nu när ni ska på besöket till Sahlgrenska?? Vad spännande:).
Tja, efter cystor, ma och infektioner så är motivationen inte alltid på topp-men det är därför vi har varann! Sen, rent krasst, så tänker jag"vad är alternativet? att ge upp?" Nä...det är där motivationen kickar in.
Skriv gärna in er i den andra tråden, så man lättare kan hålla koll på hur vi alla ligger till i processen (länken fonns högst upp i introduktione, som tilläggskommentar).
Kissie skrev 2010-02-09 20:03:47 följande:
Nja, inte direkt någon förklaring. Men jag antog att det är som jag läst någonstans att de inte startar upp något nytt under sommaren. Men vi ska ju ha hunnit med det första mötet innan sommaren, som jag har förstått det. spännande att ni ska starta upp så snart om ni hunnit med första IVF innan sommaren Kram på er