• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Kissie: aj, det låter inte alls skönt. jag känner visserligen av mina stygn också men inte så att det gör ont... mysigt med besök från mamma och bror!

godmorgon Juristen! hoppas du orkade upp sen!

Miss Star: idag är det dags!! spännande!!

idag ska vi till bvc för första gången. ska bli spännande att se om hon lägger på sig. hon gick inte ner så mycket och på återbesöket hade hon vänt men jag tycker att jag verkar ha så lite mjölk, hon verkar liksom inte riktigt nöjd... 

ha en bra dag på er!     

• Liffan

hej på er! 

hemma från BVC och mjölken verkar finnas där, hon hade gått upp 350 g på fem dagar och väger nu 4330... men det verkar som att ett bröst inte riktigt rinner till, det högra vill inte riktigt vara med. men jag hoppas att det ger med sig! och hon går ju som sagt upp i vikt rejält. det var SÅ lugnande att få veta!

MIss Star: jag fick två bristningar, en lite större, inre (vilket var en artär, därav den enorma blödningen) och en mindre, typ två stygn. men jag vet inte hur många totalt...   men det kändes minor då iaf... sen får man bara hoppas att det läker ihop fint.

kul att se dig Tarda. hoppas att ni njuter av semetern och härligt för S att få rejält med pappatid!

kissie: du kan väl uppdatera oss ang stygnen. hade varit intressant att veta vad de råder!    

• Liffan

Åh vad spännande Miss Star! du får hålla oss uppdaterade! *den nyförlösta som uppenbarligen glömt hur introvert hon själv blev under förlossningen*

• Liffan

kom på att jag kanske kunde få ut något på gravidförsäkrngen för blödningen och mycket riktigt; nu är 3000 kr på väg till mitt konto. det var ju iaf något och täckte ju kostnaden för försäkringen! jag är mest nöjd att jag kom på att jag skulle kolla upp det...

• Liffan
    Gissa Miss Stars bebis:

Macpau - 22 augusti, pojke, 50cm och 3650 gram
    Vitsippa - 26 augusti, pojke, 51 cm, 3850g..
    Kissie - 28 aug, Pojke, 49 cm, , 3945 gr
    Liffan - 1 sept, pojke (för att allt annat vore mot statistikens lagar ), 49 cm, 2950 g
    Juristen - 2 september, tjej (nej - ingen kille - måste ju följa trenden i vår tråd...), 50 cm, 3650 g
    Tarda - 2 september, pojke, 49 cm, 3155 g

om det nu är på g så har vi kanske en rätt gissning på datum den här gången... Om det inte är på g kan du väl uppdatera oss Miss Star så att vi inte behöver tillbringa fredagkvällen på nålar i onödan . /den nyförlösta som uppenbarligen glömt hur introvert hon själv blev under förlossningen OCH hade ett förlossningsförlopp på över 30 timmar men nu ändå väntar otåligt
  • Liffan

nu börjar det ju bli absurt...

men framförallt: STORT GRATTIS Miss Star till den lilla tjejen!!!

• Liffan

ett gemensamt kort till repro vore underbart!

jaså, namnfrågan är redan klar hos miss star... här blir vi bara mer och mer förvirrade...

ja, nu är det inte långt kvar innan alla är ute. ska bli så kul (och intensivt) att träffas alla då! 

• Liffan
    Tarda skrev 2011-08-29 14:27:47 följande:
    Vi var oxå väldigt förvirrade samt oense under hela graviditeten, känns som rena turen att jag hittade ett namn vi båda gillade en vecka innan BF. Vi hade nog velat ännu annars. Sen tror jag iofs att vad man än kommer fram till så blir det namnet rätt efter ett tag, det blir så förknippat med barnet att man inte kan tänka sig något annat.

Hur går det för er nyblivna mammor? Har Miss Star kommit hem?

vi var så säkra på killnamn och jag kände mig rätt säker på Ingrid som flicknamn även om vi inte var lika övertygade där. men när hon kom ut så var hon verkligen ingen Ingrid. så vi har velat lite mellan alma och magna men nu har vi bestämt oss (och jag outade det på FB så att det ska kännas lite officiellt): alma får det bli! hon passar i det helt enkelt...

hos oss går det faktiskt väldigt bra! Alma är så fin och väldigt lätt att ha att göra med. hon äter sover och flörtar med sin omgivning. så vi hänger mest runt hemma eftersom jag fortfarande är så pass svag men försöker oss på ett litet äventyr om dagen. jag börjar känna mig redo att träffa lite folk så om någon vill ta en fika så hojta!!  

• Liffan

Macpau: imorgon har vi lunchbesök och middagsbesök men kan du inte komma på onsdag på fika?

• Liffan
    Tarda skrev 2011-08-29 23:29:36 följande:
    Liffan: Har ni hunnit prova selen förresten?
    ja, men hon är inte jätteförtjust ännu. vilket är konstigt för hon älskar att bli buren på exakt det sättet om man bara gör det med mankraft . men vi prövar lite varje dag och både jag och C älskar den så jag hoppas att hon kommer på bättre tankar...

blodiga biffar och rödvin lät för övrigt inte alls fel...

hoppas ni har det bra hos mormor!    
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?