-
Tycker det är mycket konstigt. Varför stod det inte det i vår kallelse? åh, vad arg jag blir!!!Finiz skrev 2010-02-25 09:57:31 följande:Ja dom proverna har vi tagit. Vi tog dom i förra veckan för det stod på vår kalleles att vi skulle ha tagit dom. Vilket dom här hemma inte hade gjort så fick ta dom i sista stund. Vi fick hem ett helt häfte med papper vi skulle skriva på och ta med till sahlgrenska. Konstigt att dom inte tog dom proverna på er tidigare då. Man tycker att de måste ju vetat om det länge att dom skulle tas. Men då har du inte så långt kvar ändå. Du skulle väl komma tillbaka efter din pergo-kur?De sa ju att det var ca 3 mån väntetid, det tycker jag är jätte längeJag ska komma och göra vul efter min första pergo-kur. Funkar inte det ska jag göra en dubbel kur mån efter och sen trippel om inte det heller funkar, SEN blir det ivf...åh, nu är jag sist av alla helt plötsligt
-
ju mer jag tänker desto mer förvirrad blir jagMacpau skrev 2010-02-25 11:08:27 följande:åh, jag vet inte hur de tänker...kan du inte ringa dem och förklara läget och fråga lite samtidigt om din process? Minns inte hur det var för dig riktigt, men skulle du inte köra med Pergon under tiden du står i ivf kön (för att få ett datum inför intromötet?) Eller menar de nu att du först ska testa pergo i 3 månader INNAN ni ställs i kö??jo, jag ska köra med prego UNDER tiden jag står i kö till ivf. Men de sa ju att kötiden var ca 3 mån. Men alla andra verkar ju ha sluppit denna 3 mån kö för ivf och fått ett första besök och datum för ivf direkt (så har jag fattade det, men kanske har fel)eller har alla ni som nu varit på möte och fått tid till ivf varit på ett möte tidigare där ni fick ta blodprov osv (finiz, vet att inte du gjort det)jag fattar ingenting!!!
-
Tarda: Ok, tack för info. Kanske därför det blir såhär för oss då. Och förresten välkommen hit!! Ja, vi har också diskuterat att vi gifter oss, men jag vet inte om jag vill vara gravid och gifta mig, med tanke på att man inte vet när man blir gravid. Vi får se. Men jag förstår att det varit skönt att få tänka på något annat.
Frk Sommar: Välkommen hit!Kajsa30: Välkommen hit! usch, vad jobbigt med missfall. Håller tummarna stenhårt för att det går bra denna gången. Du kommer nog få massor av frågor av oss andra, hoppas det är okLiffan: Verkar som vi ligger väldigt lika i tiden. Jag ska börja med pergo om ca 2 veckor, väntar bara på att mensen ska komma igång. Är det slut på pergo?? Jag hämtade ut mina tabletter i tis och det var inga problem. Hoppas du också får tag på dina! Det verkar ändå som pergo hjälpt väldigt många, just när det inte hittar något annat fel, så vi får hålla tummarna att det gäller för oss också. -
Liffan: Vad skönt att du också kunde hämta ut pergo, annars hade jag nog fått ett hysteriskt utbrott inne på apoteket om det varit slut
Hoppas mensen kommer NU!!!Usch, jobbigt när man får dom där svackorna, men dom kommer då och då tyvärr och inte blir det bättre om inte sambon finns där som man behöver just då. Som Frk Sommar skriver har jag också frågat sambon ibland varför han inte verkar lika ledsen, då har han också sagt att det inte hjälper att vi båda två är ledsna utan att han försöker vara positiv när jag är ledsen. Ibland behöver man det, ibland behöver man vara ledsna tillsammans.Hoppas du mår bättre nu *kram* -
Jaha, så var det måndag igen, och till det säger jag bllläääääää..... Det betyder att ännu en vecka som arbetslös har gått. Men, men om vi nu ska tänka positivt istället (vilket ju är mycket bättre) så är det ju mars idag, och det tycker jag är helt underbart!!! Våren och solen är äntligen på väg!!!!!
MissDrutten: Hur har det gått med sprayen? Har du känt av den på något sätt? Lycka till!Macpau: Å vilken underbar brunch det låter som. Blev det lyckat? Har du lite rester över får du gärna skicka hit domLiffan: Usch, vilken helg Att spy är verkligen det värsta som finns. Hoppas ni båda mår bättre nu. Krya på dig!!!!!Mia SD: Åh, vad skönt att mensen äntligen har kommit, så du är igång. Det kommer gå hur bra som helst!Min helg har varit helt ok. I fre fick jag underhålla mig själv, lör hade vi gäster, sön tittade vi på ny soffa (så fin ) sen en lugn filmkväll. Mysig helg, men alldeles för kort. Idag började mån med ett "nej-tack mail", så härlig mån morgon..... Men jag ska försöka vara positiv -
Liffan: Ja, man får försöka se det positiva i vardagen, fast det ibland är lite svårt.
Har du fått tag på SU? Konstigt att de inte svarar om de har tel.tid. Verkar som du ligger nästan exakt 1 vecka före mig. Jag bör få min mens till helgen. Så kan du berätta vilka biverkningar som väntar mig senHoppas du får behålla din smörgås och mår bättre idag.Kram! -
Macpau: Åh, låter hur gott som helst!! Kanske dags att göra pannkakor snart
Åh, *kramar* vet precis hur det är. Man hoppas och hoppas ändå varje mån. Fast som du säger man borde ju vara van att det inte fungerar Men hoppet är ju det sista som lämnar, och ibland är det nog tur.Nu hoppar jag in och frågar, fast du svarade Littan, hoppas det är okHur många mån har du ätit pergo? För det gick väl en gång med pergo? Varför har du inte fortsatt äta det om det fungerar? (kanske dum fråga, men jag är inte så insatt i detta med pergo) Får man mycket biverkningar? Jag är nämligen en sån person som får ALLT som står som biverkningar varje gång jag tar någon medicin. Så det lär ju vara samma sak denna gången. -
Liffan: Fick du jobb inom det du ville, eller fick du ta något annat?
Bra att du fick tag på SU och hoppas inte du får några cystor. Vi får hoppas att pergo hjälper nu! Det hade ju varit helt fantastiskt!! -
Godmorgon! (eller God Förmiddag kanske det är)
Idag är jag på sjukt dåligt humör, så borde nog hålla mig härifrånJag är så j-la trött på att gå hemmaJag är så j-la trött på att aldrig bli gravidJag är så j-la trött på alla som blir gravida på första försöketJag är så j-la trött på mina blödningar innan mens (vilket gör att jag redan någon dag efter äl vet att jag inte blivit gravid)Jag är så j-la trött på att inget går som jag villså, nu har jag fått avreagera mig, ni kan ju bortse från detta meddelande -
Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar
Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön.Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge.Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!!KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!