• Finiz

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-07-29 10:05:46 följande:
    Grattis till giftemålet!! Och till semestern.....vi lyckades inte att få ihop det förrän i mitten på oktober, men då jäklar blir det bröllopsresa! FET v. 35, då är det precis efter semestern-bra att vara utvilad innan. Skönt. Zonterapi har jag funderat på, då min akupunktur går sådär, med tanke på nålskräcken . Har du någon bra att rekommendera? Är det inför ivf eller bara generellt för avslappning?
    Tarda skrev 2010-07-29 09:11:19 följande:
    Hej Allihopa!!

Skönt med lite fart i tråden igen, och så spännande nu när många sprayar och snart börjar spruta.

Vad skönt att blödningen kommit Macpau, minns hur äckligt sprayen smakade men till slut vande man sig. Jag gillade verkligen de trevliga bieffekterna jag fick av den, tyckte städning var det roligaste som fanns och gick ständigt med en trasa eller mopp i handen, oj va rent och fint vi hade det i maj ;)
    Ser verkligen fram emot grillning i Partille nästa år, när får ni tillträde till huset? Det blev inget Calanderska för syrran då, antar att det gick på naturlig väg till slut?

Om ni fortfarande vill träffa mig efter ovanstående fikar jag gärna den 11 aug.

KRAM
    Hallojsan!! Vi får tillträde 1 december. Ska bli så nice!!

Syster blev gravid på naturlig väg, men nu så var hon på gynakuten i natt då hon blödde. Det var för tidigt att se något än, så det är 2 veckor med ångest för henne antar jag

Hallå eller, klart du ska vara med på fikaträffen! Du är ju vårt hopp & success story  
    Tack! Vi tog bröllopsresan direkt efter bröllopet, men nu behöver man semeser igen för att vila upp sig Flört
    Zonterapin gör jag för att jag tror det kan hjälpa att få ägget fästa bättre, som jag tror är mitt problem. Det gjorde ONT sceciellt på punkterna för livmodern, så akupunktur är nog inte så mycket värre. Hur går det med den? Känner du någon skillnad?
  • Finiz

Hej tjejer!

Har mått piss, därför har jag hållt mig undan ett tag.
    Det lyckades inte denna gången heller.. det vill inte fästa.. vad ska man göra??

Är så glad för din skull Macpau att du äntligen är gravid, och ni andra också!

Hoppas så att det går vägen för alla här inne, detta är verkligen en prövning utan dess like!

Ska göra nästa försök v 41, men är bara negativ till allt, varför skulle det vilja fästa nu, tror det är något fel på mig.
    Nästa vecka ska vi till SU och prata med de där och göra lite nya kontroller.

• Finiz
    Stella Kardunn skrev 2010-09-22 08:06:51 följande:
    Finiz skönt att höra från dig, men tråkigt att du inte mått så bra, jag förstår dock att det känns tröstlöst, hoppas verkligen att SU har något bra att komma med. Har de kollat tjocklek på slemhinnan och sånt?
    Ja det har mätt slemhinnan, men minns inte alls vad dom sa om det. Men om den hade vart för tunn så hade dom nog gett mig någon medicin.
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-22 14:52:23 följande:
    Jag förstår dig helt och hållet. Två återföringar för min del och inget fäst. Man börjar ju undra om det här ska funka. Men man får väl leva på hoppet. Det ser ju inte ut att vara något fel.

Jag var inne på undersökning idag och det blir stimulerat FET v45 eller någonting liknande, känns som en evighet tills dess.
    Då sitter vi i samma sits.. usch jag tycker det värsta är att inte veta VARFÖR! Hade man vetat vart problemet låg så hade det kanske varit enklare och man kanske hade kunnat komma runt det på något sätt. Men nu, nej nu står man helt maktlös.

Så du ska göra i stimulerat, vad var det som avgjorde det? Har du gjort det tidigare med? Varför gör man det?
    Visst är det lång väntan, jag har ägglossning nu och vill bara åka dit och sätta in.
    Macpau skrev 2010-09-22 17:32:43 följande:

Var på SU idag. Allt var OK. Man såg en liten bönamed ett pickande hjärta. Nu ska jag försöka börja njuta/acceptera detta . Illamåendet/kräkningarna däremot gör de inget mot om det inte blir allvalig vätskebrist/viktnedgång. De rekommenderade något mot illamående på apoteket...ska prova det imorgon. Var faktiskt inte på jobbet idag och ser med spänning fram emot morgondagen på kontoret

Jättekram till er alla!

Åh, vilken underbar känsla det måste ha varit!! Vilken vecka är du i nu?
    kram till dig!!
    Liffan skrev 2010-09-22 19:37:18 följande:
    Finiz: Åh vad tråkigt att det inte ville ta sig!! men ge inte upp - du har många försök kvar, även om jag hoppas att du inte ska behöva dem alla. kramar till dig!!
    Tack!! Ni är så söta!!
    Jag tänker inte ge upp, de får slänga ut mig fån SU om det går så långt.

Kram till alla!!
  • Finiz
    Sereena skrev 2010-09-27 22:15:12 följande:
    Hej hej,
    förstår hur du känner, jag har också precis misslyckats med andra försöket (första FET)...känns så hopplöst och tröstlöst... :S Jag är preliminärt inbokad för nästa FET i v.46, då det tydligen var fullt i oktober redan...så denna månad för vi väl försöka testa igen på egen hand... finns ju en liten liten chans att det skulle kunna funka också såklart, även om jag inte känner mig särskilt hoppfull gällande det...

Vad ska du göra för nya prover på SU?
    Hej!
    Åh vad trist, man blir helt knäckt av detta. Denna ovisshet är värst, att man inte vet varför..
    Då blir det FET för dig en vecka efter mig, tycker det är lite dåligt att vi som redan är inne ska behöva vänta, man vill ju bara köra på igen så snabbt det går.
    Har du eller ska du prata något med läkaren innan nästa försök?
    Vi ska ju dit imorgon och jag har massa frågor. Måste ju finnas något mer test de kan ta.
    Vet inte vad för nya prover de kommer göra, men jag vill testa allt. Var ju länge sedan man började med alla utredningar och kan ha hänt mycket sedan dess.
    Ska höra om detta med bakteriell vaginos, endometrios, immunförsvar. Man får liksom försöka utreda sig själv ;)
    Är det någon som har frågat om detta? Gör dom dessa tester på SU?
    Liffan skrev 2010-09-27 20:12:57 följande:
    hörni erfarna brudar. skulle ni boka in en arbetsresa veckan efter ÄP, utomlands med övernattning? som innebär att man pratar inför en massa folk (alltså lite anspänning). jag vill ju gärna och tänker att det är skönt att ha något annat att tänka på... det jag oroar mig för att 1. ÄP ska bli uppskjutet och 2. de här jäkla vaggisarna som man hör så mycket hemskt om...

macpau: har du börjat jobba? hur mår du?

tarda: ja, rapporter en masse!
    Hej!
    Jag hade nog inte åkt iväg i samband med ÄP, hela mitt liv kretsar kring ivf nu och det är prio 1.
    Dom verkar ju inte ha så gott om tider på SU nu och vore ju trist om du skulle missa.
    Men vaggisarna tycker jag inte du ska oroa dig för, visst det är kladdigt men inte så det stör. Jag tog dom där bak det tyckte jag var minst kladdigt (sorry om ni är känsliga)

Macpau: Gud vad skönt med en resa till solen, det är du värd!

Vitsippa76: Nyfiken på hur det gick för dig

Kissie: Hur har det gått??

Tarda: Grattis och välkommen till fru-stadiet!!
  • Finiz

Var på SU igår för att prata med en läkare. Vi hade fått ett dubbeltid men besöket tog inte mer än 10 minuter!!?!!
    Läkaren var jättestressad och jag fick säga va sa du massa gånger..  jag gick därifrån arg och besviken och fick inte ställt de frrågor jag hade tänkt.
    Kändes väldigt trist att bli behandlad så.
    Det gjordes iallfall en undersökning som såg bra ut, tog blodprov för att kolla sköldkörteln, ingen aning varför för det har jag gjort förut.

• Finiz

Godmorgon tjejer!

Har vart lite ledsamt med dödsfall i släkten så har inte vart här på ett tag.

Vitsippa: Ett stort grattis till dig!! Så härligt att höra att folk lyckas, det ger hopp!! Ta hand om dig och njut i solen

Liffan: Gött då är du i rullning också, hoppas sprayen är snäll mot dig.

Macpau: Oj, det var inte dåligt med så många bjudningar, slit inte ut dig bara ;)

Hej alla andra också!

• Finiz

Tack alla söta! Det känns bättre och bättre för varje dag.

Miss Star: Jobbigt att mensen inte vill dyka upp nu när du längtar efter den. Kanske låter knas men har du tagit något test senaste tiden?

Liffan: Sch sch på dig, jag tror inte heller det är några problem att ta den tidigare än 23, jag tog alltid runt 22 för jag orkar aldrig vara uppe längre.

• Finiz

Hej!

Tack för att ni tänker på mig, ni är så goa!!
    Känner mig helt ok, men det är tungt med allt runtomkring.

igår kom mensen också, så blir nog FET v43 som planerat.
    Har börjat spekulera mer och mer vad man ska göra för att öka sina chanser för att få ägget att fästa, har inhandlat albyl minor,maca-pulver och e-vitamin så nu känner jag mig som en riktig häxa ;)
    Är bara orolig att det ska stjälpa mer än hjälpa...
    Någon med erfarenhet?

Macpau: Skönt att ditt illamående börjar ge med sig, speciellt nu när du ska på semester, hoppas verkligen på en underbar resa!!! Det är väl nu den mest kritiska perioden är över också??

Vitsippa: Välkommen tillbaka, hoppas du är utvilad och laddat inför det som komma skall, så underbart!!

Miss star: Jäkla mens då, men det är säkert ingen fara och kan nog vara lite obalans med hormonerna nu efter förra försöket. Du ska se att det ordnar sig.

LVHM och Liffan: Hur går det för er med mens och spray?

Kram och ha en skön dag!!

• Finiz

Hej !

Jag är med och läser allt, men är inte alltid så pigg på att skriva.. hoppas ni förstår..

Tyvärr kan jag ej vara med på era fikaträffar, vilket jag gärna hade velat. Men bor 10 mil norr om gbg så blir lite långt att åka..

FET ja det blir på lördag, vet inte men jag känner inte så mycket inför det, känns som man gått in i någon slags rutin, kanske är bra.. men det kommer nog ändrå sig ju närmre testdag jag kommer.

Grattis till första sprutan Liffan, du är jätteduktig!!
    Macpau, njut!! Här hemma är det bara regn och rusk..
    Hejjar på er andra!!

• Finiz

Godmorgon!!

FET gick bra i lördags, fick tillbaka ett 5-celligt embryo och läkaren sa att nu behöver jag inte komma dit nåt mer. Det hoppas jag med. Har kännt mig så nedstämd sedan dess, känner att om det inte funkar nu så vete fasen om det blir nåt mer försök... ja jag vet inte

Hoppas ni andra har det bra!!

• Finiz

Morrn morrn!!

Liffan: Kram till dig med!! Vad spännande, nu är det snart dags, hoppas det är många fina mogna ägg på VUL

Macpau: Välkommen hem!! Vad härligt det låter, v14!!! Tänk vad tiden går fort. Kram

Miss star: Skönt att du är igång igen, hoppas på bra resultat denna gång!! Kram

Kissie: Åh nej vad tråkigt, hoppas gubben tillfrisknar snart, kramar om

LVHM: Håller tummarna för att FET ska gå bra, och att det går bra med akupunkturen. Jag fick också akupunktur vid mitt förra FET, men eftersom det inte hjälpte la jag ner det, kanske borde gett det en chans till, men blev så jäkla dyrt, fick göra den långa behandlingen för tydligen var min kropp helt ur balans..

Här är det ruvning för fulla muggar, hur gör ni med träning tjejer när ni ruvar? Kör ni som vanligt? Var på ett ganska hårt pass i går och oroar mig för att det kan ställa till med nåt.

Kram till allihop

• Finiz

Hej o godmorgon!

Hoppas alla haft en fin helg!! Synd man missar era fikastunder =)

Här är det ok, dock är mensen på gång, har mensvärk och det har kommit lite lite lite rött... känns såklart trist.. men är så van nu.. har nästan gett upp hoppet, jag tror aldrig jag kommer bli gravid =(

Liffan: Håller mina tummar för dig idag!!

• Finiz

Nu har mensen kommit igång på riktigt, så inget denna gång heller.... ska ringa kliniken och se hur vi gör nu, blir antagligen nästa år isåfall.. om jag inte slänger denna process i soptunnan

• Finiz

Hej tjejer!

Om ni undrar vart jag varit så är jag allt här.. bara lite frånvarande ibland. Men läser allt!
    Men jag måste bara få berätta en sak.. jag är gravid, det har skett ett mirakel!
    Testade positivt i fredags. Efter 3 års kämpande har vi lyckats, på egen hand.. mitt mellan 2 FET.
    Vi är som i en dimma och kan inte fatta, det känns väldigt overkligt och är också jätterädd för att nåt ska gå fel.
    Har molvärk nästan hela tiden och det känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst.
    Vad gör man nu? Ska man ringa SU?

• Finiz

Hej och tack för alla grattis!

Men jag kan inte glädjas, jag är orolig precis hela tiden. Har vart en vecka i Spanien och i torsdags fick jag väldig mensvärk och lite brun-rosa-aktiga flytningar, på gränsen mot rött. Det har hållit i sig sedan dess och det känns som jag bara går och väntar på att missfallet ska komma.
    Är det någon som har vart med om samma sak??
    Borde inte missfallet komma igång eller vad är det som händer?

• Finiz

Var på gyn igår och gjorde ett VUL, men de kunde inte se något, bara en förtjockad slemhinna. De sa att det var för att det är så tidigt. Är i v 6.
    Men de såg att de blödde från livmodertappen. De gav mig 33 % chans, antingen är det ett missfall på gång, eller så sitter det utanför livmodern eller så är det normalt.
    Känns helt hopplöst.
    Ska tillbaka om en vecka och jämföra hcg, har värdet gått upp så är det bra. Så det är bara att vänta och se.. usch!
    Det blöder fortfarande men inte så mycket som vid mens, har ont lite till och från men värst är ändå ovissheten.

• Finiz

Det blev ett missfall, klumpen kom ut idag... nu är allt bara tomt

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?