• Kissie

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej på er tjejer verkar som denna veckan har haft mycket gott med sig.. :))
    Glädjande.. Jag har fortfarande inte tagit mig hem till den 3 feb. utan hänger kvar här ute på landet.. Lite skönt är det med tanke på att jag bara blivit sämre med tiden... Kan meddela att de har fantastiskt fräscha toaletter på min praktik Foten i munnen Känns bestämt som att jag är allergisk mot räkor.. hihi

Men det är ju bara att gilla läget.. Gubben ringer nästan varje dag och kollar läget..
    Skönt att det är helg och att man kan mysa ner sig i soffan med hela familjen (har fått hit syster på besök också så det känns som rena rama julafton)

(Juristen - mitt äp var ungefär som ditt och jag sa aldrig mer.. fungerar det inte nu då blir det inget.. :P) Hoppas verkligen att ruvandet kommer gå prima...

Kram på er...

• Kissie

Hej på er tjejer, här händer så mycket så man får ta en heldag i månaden för att läsa ikapp Glad
    Det är så häftigt nu när vi passerat halva tiden, och så roligt att läsa hur fort det känns att det går för oss allihop..
    Kände fladder i magen i v 17 och denna helgen kändes första sparken på utsidan av magen.. urhäftigt..
    Hade världens lyckligaste man med mig på RUL som helt plötsligt börjat prata om känslorna han kände under de åren som varit när det inte fungerat.. fantastiskt.. men nu har man ju annat att nojja sig över 2 månader kvar i skolan sen är den klar och då kommer funderingarna över hur man ska lägga upp det med ledighet innan räkan kommer.

Här skulle jag kunna pladdra på hur länge som helst men det beror på att jag för ca 1 vecka sedan äntligen började mysa in mig i känslan av att vi faktiskt ska ha barn.. Hjärta 

Hoppas ni alla haft en toppen fin helg och verkligen njutit av det fina vädret, vi hade premiärturen på hojen i veckan och varit ute på långpromenad under helgen.. underbart..  På onsdag ska vi till BM för andra gången och se vad hon har att berätta.
  • Kissie

Jo men visst var det mc:n Miss Star jag kunde bara inte låta bli, men blir nog tvungen att avtacka resan som är planerad i juli däremot.. risken finns ju att man inte når fram till styret då hihi

Kommer vara en del frågor man har när man kommer till BM nästa gång.. om normala och kanske mindre normala saker ;) Tycker också det verkar superkäckt att ha någon som gör mellankontroller Liffan...

Hade varit jätte trevligt att få träffa er igen men jag vågar inte skriva upp mig på listan, vi ska ut och dansa på lördagen och ibland har det fått bieffekter dagen efter...

Med lite bättre väder kommer cykeln fram inom kort, hoppas den fungera i sommar :)

• Kissie

Hej flickor, vad mysigt att ni hunnit ses och granska varandras nytillskott/magar. Solig

Själv har jag haft så mycket att göra de sista månaderna att jag helt glömt (tack Miss Star för påminnelsen) skolan är nu slut med examensfirande och allt vad det innebär. Jag behöver inte engagera mig mycket mer nu i något utan kan "sitta hemma" och ta det lugnt innan räkan anländer, första riktigt långa semestern ;)

Har varit på föräldragrupp 2 ggr och där det pratats om förlossning, smärtlindring, partnerns roll, massage, amning, ja det är så mycket vid varje träff så jag hinner knappt med och fattar inte att det är där vi snart är.
    Har en underbar man som tagit över markservicen och hunden så det känns nästan för bra för att vara sant Flört men han kanske har lessnat till augusti hihi

Hur går det för er med träning och dyl. jag försöker att cykla så mycket som möjligt för att hålla igång (och för att slippa gå. för det tar sån tid...)

Tycker att det är toppenmysigt att det är så många som ska ha bebis detta året och de kursare som jag haft under åren har börjat få sina små nu när studierna är slut...

Hoppas allt är bra med  er annars.. Nu har jag ju mycket mer tid till datorn när inget jobb och ingen skola tar upp tiden.. Kramkram

• Kissie

Vilken underbar helg Cool En midsommar med massor av jordgubbar och glass, och resten av helgen halvt boendes på balkongen med en bra bok och två riktiga långpromenader sedan grillning på schemat.. Kunde inte blivit bättre... Hoppas ni andra också har haft det bra...

Min ledighet varade inte så länge som jag trodde, utan har för tillfället 9 arbetsdagar kvar lite utspritt. Men då går tiden förhoppningsvis liiite fortare till räkan kommer.

Och ni har så rätt i att man visst får gnälla och tycka att mamma livet inte är någon dans på rosor, har för mig att det tog ett tag innan vi vågade gnälla över gravidbesvären också bara för att man tagit sig igenom IVF karusellen. Nepp gnället hör till eller hur Flört 

• Kissie

Hej på er, sitter i kallbadhusets kafé i Malmö i väntan på att mamma och syster skall bada färdigt. Kände att jag nog hoppade denna gång Måste säga att det nu efter veckan som passerat blivit väldigt tungt med mage och vätska som samlat sig i händerna så de värker på bara två dagar.. :'( inget skoj alls och benen som ser ut som två stockar, så jag hoppas verkligen alla värden är bra på måndag när jag ska till bm. Så trött och en runda på stan och museer som väntar. Men det blir nog mysigt hoppas allt är bra med er denna helg. Skoj för dig Liffan att ha fått se bebis igen även om det är rörelserna som gör bebis igår kväll var vi och lyssnade på brasiliansk musik och räkan gunga runt hela tiden. Mys

• Kissie

Go kväll,

Pratade precis med min syster om hur trevlig helgen varit och kände mig så nöjd som äntligen fått köpt mig en spjälsäng under dagen och delade med mig av informationen, så kom vi in på lite annat som har med bebisar att göra som blöjor osv. Då säger hon; jasså ska du bli en sån som bara pratar bebis nu...

Jag har verkligen inte tänkt på det, för under åren som vi försökte få barn, då pratade man inte om det, sen var det ivf karusellen då man nämnde det, men inte pratade om det, jag tyckte det var jättejobbigt när alla runt omkring pratade barn men det var ju för att vi inte kunde. Sen har jag pratat om det de sista två månaderna mer och mer mest för att det är det man blir tillfrågad om, sällan frågar de ju längre hur hunden mår. Nu känns det lite som att det är min tur att få prata om något som vi längtat efter under så lång tid och allt som hör därtill...

Det blev en riktig aha sak av detta i mitt lilla huvud, nu ska man behöva tänka på det också..

Allt såg bra ut när vi var hos bm, och lite morgon och kvällsgymnastik för att få igång cirkulationen gavs ;) Men jag har en vag känsla av att det inte kommer minska fötterna en skostrl direkt.

Vitsippa 76: det går bra i värmen, har ju fullt upp med alla andra besvär ;) Roligt att du hittat en sysselsättning som du trivs med för att få tiden att gå.

Kram på er!

• Kissie

Hejhej,

Det går nog inte att göra så mycket åt att man får bo i foppa tofflorna någon månad till eller så.. Blir nog en köttbulle av all vätska i slutändan.. hihi Men nu har jag bara två arbetsdagar kvar denna vecka, sedan skall vi åka en sväng till ikea och spana på prylar, ska bli så skoj Skrattande 

Någon som funderat över att ta kort hos fotograf eller en gipsmage som minne av miraklet..? Drömmer 

Har idag fått höra om tre bekanta som fått sina små nu och nu börjar flickorna komma, det som nästan bara varit pojkar det sista.. Drömmer mig bort allt som oftast.

Längtar så till nästa besök hos bm för att se om allt är bra. Hade varit underbart med någon som kunde klämma och känna och veta vad de hittar Cool utan att oroa sig för att bebis skall bli knycklig...

Nattinatti 

• Kissie

Hej på er, mina dagar är snart inte fulltecknade längre ;) hoppas jag för de envisas med att ringa från jobbet... Och denna gång lät det - jag har bara en liiiten tid på fredag 11.30-16.30... Så tillslut sa jag att det kan nog gå men långpass fungerar inte! Svårt att säga nej utan ett intyg, men man kan ju tycka att de skulle förstå Så nu har jag brett på med att jag har väldigt ont över allt Obestämd Så svårt...

Men nu är lyan snart kliniskt ren inför bebisankomst (går ju inte att göra så mycket åt hundhår o dyl. Glad för de hinner ju komma tillbaka flera gånger om...

Liffan: Alltid jobbigt med nya tekniska prylarna innan man fått in den rätta snitsen på hur de fungerar..

Miss Star: underbart när man har frivilliga till att sy det som saknas så det passar.. Cool

• Kissie

Hejhej, verkar som ni hade en mysig söndag :)) Det hade jag med iom att det var min sista jobbdag.. Nu kan man gå och ha nedräkning på dessa 10 dagar som är kvar.. Såå spännande eller hur.. 

Min vännina ordnade hit en fotograf för dagen så vi skulle ha något att minnas tiden som varit med. Hon tyckte att vi varit dåliga på detta.. härliga vänner man har.

Nu går jag mest med spänning för att se om teorin när proppen gått är det 1-7 dagar kvar innan bebis kommer eller om vi fortfarande skall hålla oss till genetiken där jag liksom min mor kommer att gå över tiden. 

Undrar hur många gånger man skall packa och packa om den där fantastiska väskan...
    Liffan: Jag bestämde mig för bekvämt framför fint så det blir en laxrosa velourdress hihi

Hoppas alla mår bra och hinner njuta av det fina vädret som utlovats imorgon.. Solig

Kramkram 

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?