• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej fina tjejer!

har nu flyttat men har inget Internet/tv/tele hemma än. har tyvärr heller ingen värme att tala om. hade 15 grader inatt och inget varmvatten, så det är lite krisigt på hemmafronten....Kommer att läsa ikapp så fort allt detta är löst!

Skönt att alla mår bra! Saknar er på "daglig basis" nu när jag är utan Internet 

Stor kram

• Macpau
    Vattuman skrev 2011-03-02 12:48:48 följande:
    7 mm och ett hjärta i full galopp! :):):)
    Underbart!!
  • Macpau

Vitsippa-hur mår du? Hoppas förkylningen är bättre.

Miss Star- vilken underbar känsla, att acceptera och säga det högt, att man faktiskt ska bli föräldrar

Liffan- jösses, är det redan RUL dags!! Tänk vad fort det går när det gäller en annan . det kommer att gå kanon!

Kram på er alla

• Macpau
    Vitsippa76 skrev 2011-03-03 13:02:46 följande:
    Det gick bra idag! Ett fint litet Hjärta pickade för fullt! Men läkaren höll på att skrämma livet ur mig... Det tog (enligt mig) jättelång tid innan hon sa något alls, hon provade olika vinklar och ställde in olika program samtidigt som hon såg bekymrad (förmodligen koncentrerad) ut. Både sambon och jag höll andan och pustade ut rejält när hon äntligen sa att det såg bra ut. Men sen var hon jättegullig och visade noga och länge och väl på den flimrande lilla fläcken som var hjärtat. Underbart att se! Solig

Nu är det dags att ta tag i jobbet igen!
    åh vad hääärligt!! Så glad jag ä för er skull, vet hur det var när man hade varit me dom motsatsen innan...en sån lättnad .

Kram på er! Vet inte om Internet hemma fungerar då allt ska kopplas på idag (Telia). men annars får jag önska er en underbar helg. Jag ska till Ullared med lillasyrran imorgon. Är from imorgon ledig varje fredag-lyyyx!  Sen är det bara ett par veckor kvar tills jag går på semester hela april.Ska bli så gött.

Ses snart eller? Antingen ute eller så bjuder jag hem er på fika om ett par veckor när vi kommit iordning (både och kanske?)

kram
  • Macpau
    Liffan skrev 2011-03-03 13:25:18 följande:
    jag blir så glad!! grattis, grattis, grattis!! nu ni brudar får vi nästan planera in en date och fira! ni skulle kunna komma till mig och dricka en massa alkoholfri chalpel hill (helt ok faktiskt) och goda alkoholfria drinkar!

wihi!!
    åh nu såg jag din inbjudan- vi har massa träffar att se fram emot då
  • Macpau

Liffan- vad underbart med ett lyckat rul! Inte bryr man sig om bilden blev bra eller inte, så länge allt ser fint ut "på riktigt". Jag höll andan och tittade inte ens på skärmen innan de sa att man såg en sprattlande bebis. Sen grät jag också en skvätt:)

Jama- inte ge upp än! Håller tummarna.

• Macpau

Just ja-fikat! Det verkar luta åt 26 eller 27?

8/3
    Liffan
    Miss Star
    macpau (kan eventuellt)

9/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa

14/3
    Liffan
    Vitsippa
    Macpau

15/3
    Liffan
    Vitsippa

26/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa (? osäker, det var nåt där, men minns inte vad...)
    Macpau (är uppbokad för tillfälet, men ska se om det går att flytta)
    Tarda

27/3
    Liffan
    Miss Star
    Macpau

kram allihopa, hoppas ni alla mår bra! Så härligt att Internet funkar perfekt nu (har krånglat lite grann bara faktiskt. Go Telia!)

• Macpau

Hello girls!

JaMA08 skrev 2011-03-10 22:56:11 följande:
    Idag tog jag ett gravtest som visade svagt positivt, blev chockad för jag hade inte väntat mig det. Ringde Ivf idag och BM som jag pratade sa att det fanns stor risk att det inte skulle bli en normal grav på grund av mina blödningar men att det bara är att vänta. Jag skulle även ta nytt test på lördag för att se om det blivit starkare eller helt negativt. Vill bara att det slutar att blöda eftersom vi åker till Thailand på söndag, vill ju kunna bada!.
    Jag håller tummarna för dig. Jag minss inte exakt mängden, menjag vet att mina bruna flytningar höll i sig i ett par dagar....Hoppas ni får njuta av av semstern ändå!

Liffan- din karl låter lite som min, med all god mat och viner-byt bara ut rom mot whiskey . Vad kul med en sån perfekt överraskning! Han blir säkert överförtjust.

Miss Star- det kan vara härligt att vara hemma och bara softa lite för sig själv. Jag rensade allt innan vi flyttade och det var väldigt befriande. Jag har smakat den alkofria Chapel Hill och den är faktiskt riktigt bra. Den bästa faktiskt!

Annars rullar allt på. Går nu hos BM varannan vecka. Var där idag och ligger på övre medel i tillväxtkurvan, så det känns bra. Bebisen ligger ner med huvudet och knör och har sig. Jag blöder däremot galet mkt näsblod sista tiden.Ca 1 gång i veckan, men igår blödde jag 3 gånger...intejobigt, men omständigt att ha med sig papper överallt. Har nu gått upp 12kg sen jag blev gravid och hoppas det inte blir så jättemycket till...typ kanske upp till +18?

Är nu även ledig varje fradag...gud så skönt! Ikväll kommer lite vänner över och vi ska laga lite käk ihop. Hoppas ni ala får en jättebra helg, ser fram emot att ses i slutet på månaden!

kram
  • Macpau

hade skrivit värsta inlägget och så stängdes min anslutning bara ner! Irriterande...

Iallafall- beklaga jättemycket jama08- hoppas ni får nya krafter under semestern.

Vitsippa- usch såna drömmar har jag också haft...hemskt. Men man är så lättad när man inser att det just bara var en mardröm...

Miss Star & Liffan- kram på er!

Jag kan bara träffas söndagen den 27/3. Vad tycker ni? Hur har du det Juristen?

Det verkar bli en fin, solig dag i dag! Ha en jättebra söndag! kram

• Macpau

hej tjejer!

Vitsippa-härliga nyheter! Vet hur nervigt det ka vara....men nu kommer allt att gå finfint

Om ingen har gjort det än, vi kan  väl kolla med Juristen på fb imorgon om hon inte hört av sig innan dess tycker jag.

Liffan- jag vill se en finfin mage på söndag!

Miss Star- herregud, vecka 19 redan!

Nu har jag helg-4 dagar kvar att arbeta nästa vecka bara...tjoho!!!!! Har haft en upplärningsperiod för min vikarie som flög in från england i förrgår, men nu har det börjat klarna. Längtar så mycket tills jag går hem nästa torsdag...kan inte ens tro det! Det känns så overkligt...det har alltid varit så avlägset på något sätt. Och nu är det bara dagar ifrå. Märklig känsla

Stor kram på er alla. er verkligen fram emot att träffas igen och se hur du bor Liffan! Nästa gång är det fika hemma hos mig. Förhopningsvis ka vi då sitta utomhus och gotta oss.

kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?