Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

äsch 22/11 skulle det ju vara på tisdagen....

lunch här hemma hos mig runt 12.30 på måndag eller tisdag nästa vecka, hur låter det?

Lunch hos Miss Star:

Måndag 21/11:
    Miss Star

Tisdag 22/11:
    Miss Star

• Stella Kardunn

Hej Juristen! Va roligt att få höra din historia! Log när jag läste det där om att du sa du skulle dö och att du tyckte du hade jätteont redan...för visst är det svårt att föreställa sig hur ont det verkligen kan göra, men samtidigt är det svårt att föreställa sig hur snabbt man "glömmer" det också...Fnissade högt när jag läste om grattisbrickan, vilken tur att maken var förberedd, men han kanske har varit med förr Skrattande

Skönt att det verkar flyta på bra hemma också, trots att sömnen verkar vara lite upp och ner vänd, du får göra som alla säger och ta tillfället i akt och sova när bebben gör det....om du kan slappna av vill säga, själv hade jag oerhört svårt att sova extra i början, kunde helt enkelt inte koppla av.

Roligt att du vill komma också, jag håller tummarna för att de flesta kan och är friska med!

• Stella Kardunn

Hej tjejer,

Vad sägs om att vi skjuter på lunchen en vecka? Så hinner kanske både lilla S och stora L Flört krya på sig ordentligt och Macpau och Vitsippa hinner se inbjudan.

Anledningen till att jag inte vill ha den i slutet på veckan är nämligen att lilla R ska få sin första vaccination på torsdag förmiddag, så jag räknar med att torsdagen och fredagen inte är bra dagar att planera någon aktivitet på.

Nytt förslag på lunch hos Miss Star

Måndag 28/11
    Miss Star

Tisdag 29/11
    Miss Star

• Stella Kardunn

Mäh de kan verkligen inte ha tänkt alls Juristen, tycker du har kommit på en bra lösning dock, man vill ju ändå inte vara ohövlig...vill de komma med in igen sen kan du alltid ta upp att du skulle varit på lunch nu till veckan men att folk är lite krassliga och att man ju ska undvika alla som är minsta förkylda såhär i början, så kanske de fattar vinken....

• Stella Kardunn

Insåg precis att Kissie troligen inte heller har sett inbjudan...som sagt vi får nog skjuta på det en vecka!

• Stella Kardunn

Jag uppdaterar....

Nytt förslag på lunch hos Miss Star

Måndag 28/11
    Miss Star

Tisdag 29/11
    Miss Star
    Tarda

Mäh, då är det ju verkligen helt obegripligt Juristen Obestämd förstår verkligen din irritation!

• Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-11-20 15:11:31 följande:
    Nu har vi varit ute på en långpromenad och så sa att vi skulle iväg efteråt... Hrmmm

Meh, jag vill ju träffas nu ju! och sen såklart...
    Om det är någon tröst så får du gärna komma ändå på tisdag även om det inte blir någon gruppträff....
  • Stella Kardunn

Åh det lät inte alls kul Vitsippa, men va skönt att ni lyckades få lilla E att bli mätt och belåten till sist i alla fall. Som Tarda skriver, det är inte lätt när de inte förstår att försöka lugna ner sig och faktiskt äta är just det som kommer att lösa problemet. Tror tätare amning är precis den lösning som gör susen framöver tror icke experten jag!

Tarda, jag tipsar om sidan 338 och inlägg 3385 jag Drömmer

Ah va kul Juristen, du är så välkommen, jag fixar något att äta och lite fika, så om det inte är något särskilt du vill ha behöver du inte ta med något. Samma tid funkar bra för mig! Är det förresten något du har undvikit att äta för lilla A's skull?

Skulle nu någon annan ha väldigt stort behov av att umgås med just oss imorgon är ni såklart välkomna med! men hör gärna av er först så jag vet i sådana fall Skrattande

Själv har jag apropå mat kommit på det perfekta sättet hur man kan skuldbelägga sig själv oavsett vad som händer...gårdagens scenario...Ammar Liten ca 15 min, hon tvärsomnar efteråt...varpå jag tänker "titta, jag kan ju, vilken hemsk mor jag är som planerar att avslutade ammandet som en del av matproceduren snart"...10 minuter senare vaknar Liten och är tokhungrig, varpå jag tänker "titta jag kan inte ens ge henne mat, vilken hemsk mor jag är".....tadaa!

Hoppas alla får en bra vecka!

• Stella Kardunn
    Liffan du är självklart välkommen i morgon också! Hoppas C orkar skjutsa dig, om inte annat kanske han kan skjutsa dig till macken i Bollebygd, så kanske du kan samåka med Juristen därifrån om det funkar med bilstolar och sånt. Annars kanske du kan ta vagnen med och ta tåget hem? Det går ett tåg 15.45 och ett 16.55.

...Angående nästa vecka så har tyvärr tisdagen blivit uppbokad för mig nu. Fick i oerhört god tid (idag!!) en kallelse till föräldragrupp då, så jag kan inte tisdag 29/11 längre tyvärr.

Så i sådana fall kanske onsdagen 30/11 är ett alternativ? eller ska vi skjuta det en vecka till så alla kanske kan och vi kan ta det där fotot också? Jag har förresten en idé om att vi borde ha en banderoll bakom där det står "made at Sahlgrenska"
  • Stella Kardunn

Tarda, du är välkommen! tidigt eller med de andra är vilket som.

Vitsippa, Macpau, Kissie är ni i krokarna så ni kommer också? Jag tar i lite extra med maten för säkerhets skull

Verkar nästan bli fullt hus här imorgon ändå! Kul!! har dock inte hunnit förbereda några kulinariska mästerverk så ni inte har för stora förväntningar bara.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?