• Finiz

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Mår piss idag, är på RD13 och imorse när jag gick på toa kom lite rödbrunt på papperet, brukar ha spotting innan mensen kommer igång och har samma molande värk i magen, som jag förövrigt haft sedan ET. Så nu känns det som att allt har gått åt h-vete. Vet inte hur man ska orka detta igen..

• Finiz

Vitsippa: Härligt, då vet du att det händer nåt där inne. Och som tur är så vinner ju oftast sprutorna kriget.

Tarda: Stort lycka till idag, hoppas du får ett toppägg tillbaka och några till frysen! 7 ägg tror jag är lagom, hade oxå det och fick ju 4 befruktade.

Liffan: Tack för tumhållningen! Jag har inte haft nån mer blödning "spott" sen igår så håll gärna lite till. Fast magen är i uppror, känns som mens hela tiden och springer på toa stup i kvarten :)
    Skönt ändå att du har fullt upp, då hinner man tänka mindre på allt detta.

Till råga på allt så var jag och skulle hämta min brudklänning igår, och tror ni inte att de har gjort den fel. Helt fel färg på övre delen. Så nu står jag utan klänning och bröllop om en månad.. lite panik..

• Finiz

Försöker79: Jag förstår hur du känner, och jättebra att du tar ett steg tillbaka om du känner att du behöver det. Det är viktigt att ta det i den takten man själv vill. Jag är lite av en periodare här jag med.
    Hoppas det gick bra på intervjun och att det är jobbet för dig!

MissStar: Jaså hade du mensvärk och allt som vanligt? Jag går fortfarande och hoppas men har liksom ställt in mig på att det blir negativt. Kanske bäst så om det nu är så.

Tarda: Nu är det inte långt kvar till du är en ruvare! Hoppas på många befruktade! Nu är det bara den långa väntan till test.
    En blödning känns alltid som något negativt, men har ju läst om många som får det. Men men snart får jag veta.

Angående klänning så har jag var ifrån jobbet nu på förmiddagen och provat nya klänningar och har faktisk hittat en!! kändes som en stor sten som föll från hjärtat. Och jag tror faktiskt att den blir perfekt. är visserligen ett provex men det syns inte. Tack ändå Macpau och bubblan79 för er vänlighet!

Hoppas alla får en underbar helg!

• Finiz

Det blev inget denna gången. Tog ett test i lördags på RD15 som givetvis var negativt. Idag har mensen kommit. Det känns väldigt tungt just nu, har grinat hela helgen.
    Vet inte hur man ska orka allt detta igen, och varför skulle det lyckas på andra eller tredje om det inte lyckas nu?

Macpau: Det kan kanske vara en spotting du fick? Såna får jag mer och mer, har aldrigt haft dom förut men sen jag började med pergo har dom dykt upp.
    En liten fråga till dig, har du påbörjat din akupunkturbehandling? Kör du med den man gör bara vid återförandet eller den som pågår 3 månader? Vilken metod är bäst? Vad kostar det? Oj det blev många frågor men det känns som det kanske kan vara värt att prova då det antagligen är svårt att få embryot att fästa.

Tarda: Grattis till ruvning av ett toppenägg, önska dig all lycka till!!

• Finiz

Tack alla ni gulliga för era stöttande och peppande ord! Ni är verkligen toppen, utan er hade det nog varit minst dubbelt så jobbigt. Tack!

Idag blir det att ringa SU och meddela resultatet, har inte ens brytt mig om att testa idag som egentligen är TD, men mensen bara forsar så det känns liksom inte lönt att testa.
    Nu är det bara att blicka framåt, har bestämt mig för att göra akupunktur inför nästa försök, den korta varianten då det kan vara svårt att få in en behandling i veckan i samband med bröllop, semestrar och allt. Men jag tror det kan ha god effekt, man måste TRO!

Macpau: Tack för drinktips {#lang_emotions_smile} låter ju hur god som helst, måste testa, kanske redan ikväll!
    Jag håller tummarna för att det verkligen var en nidblödning (det låter faktiskt som det) och att du slipper den här ivf-karusellen, tänk det hade ju vart ett mirakel.

Försöker: Åh nej inte ett nej till, förstår hur det känns, men ge inte upp! Du kommer få ett jobb, och en bebis. Och sen när du har båda så kommer du tänka tillbaka på den här tiden att allt var värt det. Sluta aldrig hoppas! Stor kram!

MissDrutten: Har du tagit ett test? Det kan ju vara så att du är gravid.

Vitsippa: 10-12 äggblåsor är perfekt! Du ska se att de får ut många fina ägg på torsdag, lycka till!

Liffan: kram till dig med!

Tarda: Vilken RD är du på? Kan ju vara så att ägget borrade sig in och hittade sin plats att växa på, hoppas hoppas!

• Finiz

Tarda: Ja just det, men det kan ju vara efterkänningar från ÄP då, har du kännt något mer?

MissStar: Trist med mens, den är aldrig välkommen. Såklart det kommer bli en 2011 för dig! För oss alla här i tråden.

Macpau: Ska du inte testa igen snart? Tycker det låter som nåt bra dedär!

Liffan: Skål!! {#lang_emotions_laughing} Har du mer sällskap idag?

Vitsippa: Hoppas det går bra för dig imorgon, andas in, andas ut, sen är det över.

MissDrutten: Hur går det för dig?

Igår ringde jag SU, fick tid nångång v 35-36 för FET, hur ska man orka vänta så länge.. tycker det enda man gör är väntar.

• Finiz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-26 14:02:33 följande:
    Man blir expert på att vänta. Fast visst är det lite enklare att vänta nu när det snart är sommar? Höst & vintermörker och barnlängtan passar verkligen inte ihop.
    Jo visst det har du rätt i, men jag hatar ändå att vänta {#lang_emotions_smile}
    Hur går det med allt för dig?
  • Finiz
    Tarda skrev 2010-06-06 21:23:52 följande:
    Tack LVHM Glad Hoppas ert FET går finfint i veckan.

Miss Star: Ja mensvärken kommer o går, blir nästan orolig när jag inte känner nått på ett tag. Kan tänka mig att jag är känslig i de trakterna eftersom jag känt av spolning och ÄP så tydligt.

Hehe, förstår inte vad du menar. Varje gång man vaknar och kissar tar man självklart en sväng på fl Tungan ute

Jag hänger som sagt gärna kvar, vet att det kan vara ganska påfrestande med gravsnack så ge mig en smäll om jag glömmer av mig och är odräglig. Snart kan vi förhoppningsvis byta namn på tråden till Vi som gjort barn i SU's fert.labb.
    Jättestort grattis till dig Tarda!!! måste vara en underbar känsla.

Hoppas macpau har det bra som fru Glad

Hoppas alla andra har det bra också!!
  • Finiz

Hej alla flickor!!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här inne, det kan bli så ibland, man måste få lite paus. Nu laddar jag för fullt för bröllopet.

Jättegrattis till dig Tarda, så skönt att höra att detta faktiskt lyckas!!

Vitsippa, jag lider med dig, det är så tungt. Men det kommer kännas bättre efter ett tag och vi får hoppas på att nästa försök lyckas!

MissDrutten, Dizzie och Lycklig, jag håller tummarna för er ruvare nu!

En fråga: Är det någon som haft megavärk vi ägglossning? Jag har haft ägglossning nu i dagarna och har aldrig haft sån smärta som nu. Jag brukar känna lite ibland vid ägglossning men aldrig såhär. Vi fick knappt till det för det gjorde så ont, var nog snabbaste snabbisen i mannaminne ...
    Undrar om det beror på all hormonstimulering eller vad tror ni?

• Finiz

Hej tjejer!

Efter ett välbehövligt uppehåll härifrån är man nu tillbaka. Nygift och snart utvilad (har 3 veckor semeter snart) är det full fart framåt som gäller.
    Förhoppningsvis blir det FET v35 om mensen kommer som den ska.
    Har gått ganska snabbt fram tills nu och har kunnat tänka på annat, men nu är det som att allt ploppar upp igen.
    Jag har börjat med zonterapi!! testa det om ni har möjlighet, jättehäftigt!!

Jag kan kanske komma med den 11/8 om det inte dyker upp något, har semester då så man vet aldrig vad som händer.

Ha det gott allihop och kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?