• JaMA08

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Idag tog jag ett gravtest som visade svagt positivt, blev chockad för jag hade inte väntat mig det. Ringde Ivf idag och BM som jag pratade sa att det fanns stor risk att det inte skulle bli en normal grav på grund av mina blödningar men att det bara är att vänta. Jag skulle även ta nytt test på lördag för att se om det blivit starkare eller helt negativt. Vill bara att det slutar att blöda eftersom vi åker till Thailand på söndag, vill ju kunna bada!.

• JaMA08

Tack tjejer men jag har rikliga blödningar och haft det sedan i onsdags så jag vet att det är ett MF i v4-hoppas bara jag slutar blöda snart och att mina menssmärtor försvinner! Sköt om er.. Kram

• JaMA08

Hej..

Resan gick bra även om et blev förseningar *hm* Blödningen har upphört fel, blödde ymnigt i 3dgr och nu återstår det att se om Smurf överlevt blödningen eller inte. Ska ta nytt test i slutet av veckan och jag HOPPAS verkligen att det står Gravid 2-3veckor då!

Att komma in på sajten här nere tar superlång tid, tråkigt när det är den som man vill läsa mest på *S*
    Jag är så nojig över att helt plöstligt sluta vara gravid, vet att oddsen för MF är gigantisk.................................

Hoppas ni har det gott i Sverige, här är cirka +30grader idag (kl.10,55) men nu sover ni nog alla..
    Kram Janet

• JaMA08

Smurf överlevde inte, tog nytt test idag och det står fortfarande gravid 1-2v och efter 19ruvardagar borde det gått över till 2-3v. Men bara att försöka ta nya tag även om vi är ledsna!

Hoppas ni har det underbart i vårvädret hemma! Kram 

• JaMA08

LVHM: Hur fick du Trombyl? Jag frågade Repro eftersom vi fick missfall nu men BM sa att det inte fanns några belägg för det, vad har du fått höra?

• JaMA08

LVHM: Tack för ditt svar, självklart skiljer sig vården från sjukhus till sjukhus-finns aldrig några som gör samma sak! Får höra med dr vid FET..

Vi fick tid för FET på onsdag, känns pirrigt och nervöst! Hoppas det går bättre än sist.. 

• JaMA08

FET blev lyckat idag, fick se lilla pricken på monitorn. Första ägget klarade upptiningen så vi har 3kvar i frysen och ändå är vi på ivf 1... Nu håller jag tummen för att det ska bli ett plus UTAN blödning den här gången och en fullgången graviditet.... Får väl se hur det blir, TD 27/4....

Era tankar värmer..... Kram 

• JaMA08
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-13 17:48:52 följande:
    Grattis! Låter jätte bra. Själv fick jag brev hem idag att vi har en blastocyst i frysen som väntar på oss. Två i magen och en i frysen är mer än vad jag kunde ha hoppats på.
    Låter ju super för eran del! Hur känns det så här långt??
  • JaMA08
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-13 18:08:47 följande:
    Ruvardag 7 av 14 idag. Halvvägs. Usch och fy. Känns inget speciellt.
    Spännande men SÅ jobbigt, hoppas du slipper se blod som jag fick på dag 9 *suck* Har du några symtom?? Ska du tjuvtesta?? Har di TD 14 eller 18dagar efter återinföringen??
  • JaMA08

LVHM: Jag fick ju Crinone vid ET och då kom ju blödning på ruvardag 9, nu vid FET får man inget sånt och det känns skönt men konstigt! Jag håller tummen för dig gummanSolig

• JaMA08
    Tack för era lyckönskningar, det värmer inom mig {#emotions_dlg.flower} Men igår på ruvardag 10 fick jag ett Minus så det är bara att vänta på mensen! Blev besviken men inte så ledsen, man kanske blir härdad!!!!

Hoppas ni har en underbar påsk och att ni njuter av Solig Kramizz
  • JaMA08
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-24 08:59:14 följande:
    Nej usch och fy vad tråkigt. Men ruvardag 10 är ju ändå tidigt, Sahlgrenska vill väl att man håller ut till TD ändå.

Jag har ställt in mig på ett minus men ändå inte vågat testa ännu. Blir på tisdag tror jag. RD18 idag.
    Inte testat än??? Hur klarar du av det, jag höll ju ut till dag 10 men jag är svag oxå *S* När ska du testa? Har du några "symtom"???
  • JaMA08
    Macpau skrev 2011-04-25 15:50:04 följande:
    Hej alla underbara tjejer!

Jama08-håller tummarna för dig ändå...hoppet är det sista som överger en och jag minns (tragsikt nog) inte detaljerna men jag hade ett svagt plus och färgade flytningar nu och var ÄNDÅ gravid...så jag hoppas för dig lite ändå

LVHM- herregud vilken självkontroll...testdag imorgon!!  Och ingen mens i sikte? *hoppas, hoppas...*

Hoppas ni alla har haft en underbar långweekend...det är ju nästan så att man förväntar sig sommar nu, tills man kommer på att vi fortfarande är i april! Underbart väder har det varit, synd bara att min man har jobbat som vanligt. Men men!

Här är allt lugnt, börjar inse att det är dags snart. Har fortfarande inte gett upp hoppet om en aprilbebis, men et ser mörkt ut...min lilla adhd-kula verkar stormtrivas i magen. Vi får se!

kram på er alla fina tjejer!
    Tack men fick mensen igår så nu är allt finito men det känns okej! Tänk att du snart blir mamma, så häftigt!!!
  • JaMA08

LVHM: GRATTIS TILL Plus Vilken rolig nyhet, vilket försök var det??

Miss Star: Ja, det blir som det blir och då hade jag grymma symtom denna gången men ack vad man kan bedra sig! Nästa FET är precis inbokat, v 19 i naturlig cykel..... Hur är det själv??

• JaMA08

LVHM: Det ger mig lite hopp om att lyckas igen, har du haft något mf??

• JaMA08

Okej, tråkigt att höra! Vårt ET slutade ju i mf v 4+3 så jag vet hur det känns... Har funderat på Trombyl oxå, men Sahlgrenska ville inte ge mig det... Hoppas du lyckas nu och att det blir bebis i januari *L*

• JaMA08

LVHM: Jag hoppas inte att det är något du behöver oroa dig för utan det är som Macpau säger! Tänker på dig gummanHjärta

• JaMA08

LVHM: Så hade jag det vid mitt mf tyvärr, först lite brunt, sedan ytterst lite rött och sedan kom allt igång! Förstår precis hur du har det och det är så JÄKLA ledsamt! Idag skulle jag varit i v 12 (11-+0), har tänkt på det hela dagen! Men får man mf innan v 12 så är det ett sjukt foster som aldrig skulle klarat sig utanför din kropp och det finns INGET du kunde gjort annorlunda vännen! Tänker på dig och sänder mina kramar till dig gumman{#emotions_dlg.flower} kram

• JaMA08

GRATTIS Macpau till dotternNalle Men tråkigt att höra om hennes dramatiska födsel, hoppas att ni får det underbart!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?