• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God förmiddag!

Hoppas att ni har en bra fredag!!

Macpau: Grattis till lyckat RUL!! vilken finfin bebis du har i magen!

Vitsippa: skönt att det gick bra ändå efter all väntan! hoppas att kroppen repar sig nu och att du orkar ta nya tag i början av nästa år!

Miss Star: Hoppas att tummarna gör sitt! illamåendet är bra! har lite varannan dag verkar det som... men det är inte alls så farligt så jag ska inte klaga!

oj, vad den här veckan har gått fort! men det betyder ju inte att jag inte ser fram emot helgen...

kram på er alla!

• Liffan

Hej!

Seg måndag efter en mycket lugn helg som har tillbringats med mina föräldrar och sambons familj och lite vänner. trevligt!

Macpau: skönt att ha internet igen!! och snart går flyttlasset! kul!!

kissie: nej, det känns lite overkligt när man inte har så mycket symptom...

Miss star: FYRA julbord är en del!! hoppas håret blev bra .

vi har varit på VUL idag och fick se ett litet hjärta slå! men oj så liten den var. men helt normal enligt läkaren (hon som hade både mitt och Miss Stars nybesök). 11 mm lång var den iaf. så nu har jag ringt MVC, de hade inte tid förrän om en månad och då är jag ju i v 12 typ. men det blir jättebra!! känner mig mest trött nu efter anspänningen. visst är jag glad men helst av allt vill jag bara sova...

kram på er!!

• Liffan

hello!

den stora tröttheten har slagit till på allvar - jag är trött från att jag går upp på morgonen tills jag går och lägger mig vid 21. försöker hålla mig så länge för annars vaknar jag av någon konstig anledning, trots att jag fortfarande är trött. annars beskådar vi ett vackert (om än något otydligt) fotografi som hänger på vårt kylskåp. men det känns fortfarande väldigt overkligt och jag har svårt att känna glädje. det är inte att jag är orolig direkt, det tänker jag leder ingenstans, men jag hoppsar inte heller omkring och gör glädjetjut som jag kanske trodde att jag skulle göra. förutom tröttheten så känner jag ju inget heller så det är väldigt overkligt. de gånger som jag känner mig riktigt glad är när sambon är glad för det - det känns som att jag har mycket mer komplexa känslor inför det hela än vad han har - han är mest glad helt enkelt. det kanske är så att en graviditet i det här skedet är så abstrakt att det är svårt att få in. lite som det där med att man inte kan känna lycka över något som ligger mer än tre månader i framtiden (har jag hört någonstans). när jag börjar räkna veckor och tänka att RUL skulle kunna vara i slutet av februari och att jag inte behöver gå till jobbet efter mitten av juni så blir jag glad för det. det är helt enkelt som att jag har svårt att fatta. ja ja, det tar väl ett tag helt enkelt. och jag tror att jag kommer att förstå det bättre när man kan börja prata om det mer öppet. även om alla nära vet om eftersom alla visste om IVFen så längtar jag efter att få frågan om jag är gravid på jobbet och kunna prata om det mer officiellt.

nog om mig!

hur mår ni?

Hur är det med dig, Vitsippa?

Miss Star: skönt att det är gjort! nu behöver du inte oroa dig för det! håller mina tummar!! väntar du ända till TD?

Macpau: hoppas du jobbar på bra!! några sparkar än?

Tarda:  hur är det med dig och UNO?

kramar på er!!

• Liffan

Godkväll i tråden!!

vaken Förvånad! ska kanske inte nämna att jag sovit på soffan en större del av kvällen...

kissie: vad skönt att jag inte är ensam om mina känslor och tankar. jag ringde BM efter VUL och fick visserligen inte tid förrän i mitten av januari men det känns helt ok ändå. avstå pepparkakor förresten? ska man göra det?

macpau: hoppas magen sköter sig! jobbigt...

miss star: RD 16 på söndag redan! jag tycker din ruvartid har rusat förbi men du kanske känner annorlunda . stort lycka till med testande!! jag kommer att hålla mina tummar som bara den!!

vitsippa: vad skönt att SU har tider så snart. förstår att det är tungt när tårarna kommer men det är lika bra att sörja ordentligt tillsammans. tårar är bra och rensande!

miss drutten: kul att se dig!! ska köra din story också, var ju väldans festligt!!

hoppas ni får en fin helg!!

• Liffan

Miss Star: och för dig blir det väl att ringa in de goda nyheterna gissar jag. Det var roligt tyckte jag! Väldigt konkret och de blev så glada. Kram kram

• Liffan

Själv ska jag ha fabulous day of fun med en kompis. Vi har tagit ledigt och ska äta frukost, gå på ansiktsbehandling, bio och dansa. Får väl se om jag orkar allt... Om inte annat kan man ju alltid sova på bion . Ha en fin dag!

• Liffan

Macpau: åh, stackare! Måste erkänna att jag skrattade lite men förstår att det måste vara jättejobbigt! Men förlossningen? Vad ska de göra? Hoppas verkligen att det löser sig för dig så att du kan njuta av julmaten sen! Gav du någon anledning till sjukskrivningen på jobbet? Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?