• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Stella Kardunn skrev 2010-08-05 08:23:52 följande:
    3 timmar!! Du är tokig du Liffan Skrattande jag som tyckte jag var galen som drog ut på en 10 km promenad i måndags när jag återupptog träningen efter sommarens uppehåll, men den tog ju inte ens 2 timmar.

jaaa så gör vi,  men då får ni följa med på spaning eftersom jag släppte henne vid en busshållplats i närheten av där hon bor....I sådana fall kan vi snälla snälla snälla ha svarta kläder och nylonstrumpor på huvudet med Drömmer

Tarda: Hur gick det nu med svampplockningen?

Macpau: Sprutstart idag, tjohoo! Håller tummar och tår att det går som en dans.

Själv sprayar jag på och har nog fått in snitsen hyfsat, har nog bara fått några biverkningar, men så är jag väl lite allmänt knäpp så jag kanske har några fler som jag tolkat som normaltillstånd Drömmer hittills är jag väldigt glad att jag sluppit de nattliga svettningarna som Pergon alltid innebar.
    jag veet!!! Det ska funka! Bara att blunda & trycka in skiten-inte tveka! (låter kaxig nu...men inte så kaxig ikväll, kanske...)
  • Macpau
    JaMA08 skrev 2010-08-05 09:32:55 följande:
    Har läst eran tråd ett tag och måste säga att ni verkar ha en underbar vänskap på gång, va roligt att ni funnit varandra här! Lycka till allihop.. Kram Janet
    Som Tarda säger-hopp´ in bara! .

Lugnt Tarda- JAG har inga planer på att springa någonstans
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-08-05 10:13:11 följande:
    Som Tarda säger-hopp´ in bara! .

Lugnt Tarda- JAG har inga planer på att springa någonstans
    möjligen MOT nåt bageri....
  • Macpau

Nu har jag sprutat!! Jag är så duktig, jag är bäst! Jag bara -tjoff-tryckte in den!! (Jantelagen, vad är det?) Cool. Det sved lite när vätskan sprutades in, men nålen känns ingenting. Måste än en gång slå ett slag för isbitsbedövning...suveränt . Men jag skakar fortfarande på handen.

Oojoj,,tycker redan jag känner ökad verksamhet i äggisarna...måste vara inbillning . Eller så sätter monsterdosen igång allt direkt...

Vitsippa- Låter som att du har haft en härlig semester...vad skönt att kunna släppa alla ivf tankar. Ses nästa onsdag då!

JaMA08 skrev 2010-08-05 11:42:49 följande:
    Miss Star: Ja svettningarna & värmevallningar i 2mån känns kan jag säga *skratt* Ja, vi går på Sahlgrenska!
    JaMA08- jag tyckte att Pergobiverkningarna var tusen resor värre! Nu har jag nån vallning då och då bara. Med Pergon så sov jag på badrumsgolvet,då det var svalt där . Kul, då går vi båda på SU! Vilket lag tillhör du? Jag fick Gröna laget.

Miss Star- jag vet faktiskt inte hur de kan vara säkra på att man är nedreglerad bara för att man får en blödning. BM bara sa att det var så och jag godtog det. När jag befinner mig på sjukhus så droppar min IQ rätt snabbt, då jag ogillar sjukhusmiljöer. Jag bara nickar. Det finns, om man säger så, inte utrymme för några diskussioner när jag befinner mig där. Först när jag går därifrån då frågar jag min man vad som sades...det är som att jag stänger av allt och bara går på "survival mode". Låter illavaslande för den dan man (förhoppningsvis) ska föda

MissDrutten- härligt att det går åt rätt håll! Jag måste säga att jag är lite avundsjuk på dig...men förhoppningsvis så är vi alla snart där!

kram på er alla.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-08-05 19:03:41 följande:
    Välkommen tillbaka Vitsippa!! Skönt att höra att sommaren varit bra och att du kunnat koppla bort lite. men vi saknade dig och då får man vidta åtgärder . bra jobbat macpau!!

JaMa: visst är det ett härligt gäng!! förstår inte varför trevliga tjejer verkar vara överrepresenterade bland de som har svårt att bli gravida... . jobbigt med så pass lång medreglering. hoppas att det hjälper! jag måste fråga: hur fick du reda på att du hade endometrios? ser man det på spolningen av äggledarna?

MissStar: jag hade lätt satt på mig alla typer av spionkläder!! vet tyvärr inget om nedregleringen...

MissDrutten: skönt att vara normal!! grattis till inskrivning! och flåset som sagt - gör som jag och skyll på sommaren...

Tarda: då vet du iaf att banden hjälper, det är ju lysande. är det dem du får blåmärken av eller?

idag har det plockats hallon och kokats sylt. känner mig väldigt huslig!

Lycka till med sprutan Macpau! när ska den tas??

massa med kramar!!
    Vi skrev visst om varann! Vad duktig du är som plockar bär & har dig i skogen! (ja, du hör...man har ju inte vanan inne direkt att ens diskutera detta) .

Ja visst är det konstigt att de allra trevligaste blir drabbade av detta! Tur för oss då

När börjas det att jobba?
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-08-05 19:21:07 följande:

Grattis till spruten!! klart att du är bäst! *note to self - isbitsbedövning bra*

på måndag är det dags. försöker att inte fokusera på det men märker att jag är sjukt nära att gå in på min jobbmail så fort jag sätter mig framför en dator. men jag SKA hålla mig till på måndag! och sen har jag ju onsdagen att se fram emot

Morgon Fröken!
    Ja, det ska bli jättekul att träffas igen efter sommaruppehållet. Måste säga att det var välbehövligt....nu tar vi nya tag! Inflyttning till huset om 4 månader. Om 2 måander börjar vi med inköpen, så tack och lov har jag annat att fokusera på nu samtidigt.
    JaMA08 skrev 2010-08-06 01:42:20 följande:
    Liffan: Jag fick veta att jag hade Endo genom titthålsoperation som jag gjorde 7juni i år, hade innan dess tagit prover som visar på ÄL varje månad, mensen kom var 29:e dag & spolningen var bra. Alla ulj som gynekologerna tagit har visat på fina ÄL blåsor runt Äl (cirka 4.7st på varje sida) så det är konstigt att vi aldrig blivit gravida trots min Endo. Men vi hoppas att IVF kan hjälpa oss!

Macpau: Jag tillhör inget lag ännu, har ju inte kommit så långt ännu. Kanske får ett annat besked 26/8. Har du fått tid för ÄP mm?
    Ni får sökert veta det nästa gång ni kommer till SU. Vi fick reda på det i onsdags. Vi har fått prtel. tid för ÄP. Allt beror ju på hur/om blåsorna växer till isg...men prel äp v.33 Hjälp, det är ju snart!!
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-05 20:43:08 följande:
    Macpau: Härligt att sprutandet gick bra! Kommer gå lysande. Menopur har jag också så det är ju bra att du testar den lite först

Ang fika så hoppas jag att ni har det super trevligt men det blir tillräckligt med åkande till Göteborg för mig det närmaste så jag tackar vänligt nej den här gången också.

Igår fick jag en liten liten blödning, på informationslappen står det att de flesta som startar på dag 1 inte får någon blödning så jag blev väldigt förvånad. Är på min spraydag 14 idag. Jag får väl fråga dem på tisdag då jag ska på besök, känns ingen idé att ringa på måndag och kolla när jag ändå har tid på tisdag..

Är det någon annan som blir anfådd och super trött när man anstränger sig. Antagligen är det min super dåliga kondition som visar sig men jag kan ju alltid skylla på sprayen. Idag gick jag typ 4 trappor upp och trodde jag skulle dö eller nått när jag äntligen nådde en kompis dörr Träningen ligger nere under tiden ivf processen är aktiv för min del. Blir lite promenader och så men annars är jag lat och hoppas att kroppen mår bra av vilan. Hur gör ni andra?

Massa kramar!!!
    Absolut, vi förstår! De flesta av oss som träffas bor i krokarna-så mycket lättare att få till det då ju! Ja, måste säga att menopuren funkar bra hittills (ja, efter 1 dag bara, men ändå...var helt OK att blanda & så). Det enda jag känner av  än så länge är att jag har yrsel och är trött. Det kom bara så där! En konstig känsla då jag alltid är superpigg, men ger mig lite mer förståelse för dem som är morgontrötta av sig . Så det är klart vi skuller på sprayen i ditt fall också!!

Vitsippa- jättekul att du kommer med nästa onsdag! kram
  • Macpau
    Tarda skrev 2010-08-06 07:48:58 följande:
    Sea-bands FAIL Skrikandes
    *tummen ner*. Du får googla på huskurer och beta av dem, 1 efter 1....förhoppningsvis funkar något! kram
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-06 10:00:14 följande:
    Wow nu har tråden verkligen vaknat igen, va kul!!Vitsippa!! Va kul att du är tillbaka. Japp som du ser så är det inte lätt att bli av med oss, men nu är du här så vi får spara "svarta trikåer tricket" till en annan gång. Kanske vi skulle köra en sväng när Macpau fått tillgång till huset och spana in hur det sur, för det är faktsikt jättelångt till nästa vår
    Tarda skrev 2010-08-06 07:48:58 följande:
    Sea-bands FAIL Skrikandes
    Attans, jag hoppas att det är ett tillfälligt nederlag bara, annars får du leta huskurer som Macpau föreslog...Skriv ner vad du provat och effekten bara så kan vi fråga dig sen om det behövs DrömmerHärligt att höra! You go girl! Tar du din tillsammans med sprayen vid 22 eller? Vi får fundera vidare på det där med nedreleringen, så ska jag försöka komma ihåg att fråga när jag har mitt besök sen.
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-05 20:43:08 följande:
    Är det någon annan som blir anfådd och super trött när man anstränger sig. Antagligen är det min super dåliga kondition som visar sig men jag kan ju alltid skylla på sprayen. Idag gick jag typ 4 trappor upp och trodde jag skulle dö eller nått när jag äntligen nådde en kompis dörr Träningen ligger nere under tiden ivf processen är aktiv för min del. Blir lite promenader och så men annars är jag lat och hoppas att kroppen mår bra av vilan. Hur gör ni andra?

Massa kramar!!!
    Jag har inte noterat något utöver det vanliga, men så har jag inte sprayat mer än 5 dagar heller. Jag har precis dragit igång höstträningen och tänker försöka köra som vanligt, vilket är 2-3 ggr i veckan blandat, step, aerobis, promenader, simning. Måste göra det för att uppväga allt godis jag äter Skäms Men vi får väl se hur det utvecklar sig, jag tänker inte plåga mig om det blir jobbigt längre fram.
    hahha...knäppis! det är bara att testköra era svarta trikåer-men inte innan 1 december...annars får det gamla paret slag när de ser ett gäng brudar smyga utanför som något taget ur en Mission Impossible scen...

Jag sprayar kl. 19.00. Tror jag tog det lite för tidigt, men man kunde ta det eftemiddag/kväll. Tog den tiden då jag vill ha det "överstökat". Annars så sitter jag och tänker på när det ska göras. Funkar bra! Får väl ta med mitt pick-o-pack när man ska bort, och göra det på toan eller nåt
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-06 10:02:59 följande:
    Hmmm "hur det sur" är bara mitt sätt att lite för snabbt skriva..."hur det ser ut"

När jag ändå är här igen, notera också att inlägg 1555 skrevs 1000 Tungan ute
    hahaha...nu är vårt nästa mål- 2000 inlägg! Kankse skulle jobba lite nu då *dåligt samvete*.

kram på er alla!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-08-06 19:36:03 följande:
    nej, det låter inte alls roligt. jag har visserligen jobbig mensvärk men inte på det sättet så jag hoppas att det ska fungera ändå...

hoppas ni har en trevlig fredag tjejer! jag har städat idag och som jag klagat på tidigare så är inte ingen favvosysselsättning. visst nu är det fint men jag tycker typ inte att det är värt det. jävla skit!

kramar på er!
    här har du en till som inte gillar att städa. Därför har vi gjort det till en ritual- vi sätter på jättehög musik och korkar upp en flaska vin. Sen går det av bara farten! (kvalitén varierar dock )

Nu när jag sprutade så kom det ut en droppe ur magen efter att jag drog ut nålen...kan väl inte vara livsavgörande?

Imorgon ska vi hjälpa min syster & hennes man att packa-de har också köpt hus. Stackars pappa säger jag bara 2 döttrar och svärsöner med tummarna mitt i handen.

Trevlig helg, ses nästa vecka! Ska bli jättekul, som vanligt
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?