Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Det är nog ingen i denna tråden som hunnit plussa ännu, eller har jag missat nån?
Det är nog ingen i denna tråden som hunnit plussa ännu, eller har jag missat nån?
Ja poledancing på hippan låter jättekul, längtar till min.
Jag får väl delvis ta tbx det där med inga biverkningar. Idag rasade mitt bäcken fullständigt. Gick hem från SU imorse, botan, slottsskogen, majorna o sen tvättade jag hela eftermiddagen, sprang upp och ner 7-8 ggr våra 3 våningar och det räckte tydligen för att invalidisera mig. Nu brukar jag iofs få foglossningskänningar runt mens och ÄL men detta är värre än vanligt, känns som on någon sticker nålar rakt in i mitt bäcken och jag rör mig lika snabbt som en 90-åring på valium. Nu är nog inte detta en direkt biverkning, mer hur min kropp reagerar på horomoner i allmänhet, men iaf. Ser inte direkt fram emot hur det blir om jag väl blir gravid.
Usch va gnällig jag låter, och det är jag ju iofs, men jag hatar att ha så ont att det påverkar min vardag. Tänker på vad jobbigt det måste vara för reumatiker och såna med konstant värk.
Vad duktig du var Vitsippa, håller tummarna på torsdag.
Liffan: Jag har beställt sol och 20 grader nästa måndag så du kan vara lugn.
Dizzi82: Jag började ju oxå på CD1, fick ganska normal mens tyckte jag, blödde lite mindre men hade nästan ingen mensvärk, höll på i 3-4 dagar. Inga blödningar efter det. Det låter helt normalt, har för mig att blödningar var med på biverkningslistan, men ring o kolla om du är orolig.
Jag är här och ganska ok, ska försöka hushålla med krafterna så jag inte får sådär akutont på eftermiddagarna. Hade ett inplanerat besök hos sjukgymnasten idag och bad om lite tips, han var jättegullig och gav mig ett träningsprogram för gravida med foglossning, Oh the irony
På fredag är det dags för VUL för att se hur produktiva äggstockarna varit, jag fick fortsätta på samma dos (125 puregon) efter blodprovet så jag antar att jag svarade bra på den. Tyvärr måste fästisen resa bort im kväll så jag får gå ensam, tråkigt.
Vad läckert det låter med Mia Wallace-frisyr Liffan. Jag har oxå varit hos frisören idag men det blev ingen direkt kul klippning, bara topparna och påfyllning av färg.
Det e himla skönt att ha er och den här tråden, ni är bäst helt enkelt
Jag är ledsen om jag gjort er upprörda, det var inte min mening och jag funderade både en och två gånger innan jag postade inlägget om icsi. Våra spermaprov har oxå varierat och är ICSI det enda som funkar så är det ju inget att göra, jag tar hellre den lilla risken än avstår från barn. Studien som jag läst är ganska ny tror jag och anses inte helt tillförlitlig iom att underlaget är litet så ta det inte på för stort allvar.
Det finns ju risker med vanlig IVF oxå och fördelarna överväger nackdelarna med råge. Alla såna här studier går att tolka och tyda på så många sätt, hade man studerat spontana graviditeter hade man säkert hittat nått annat som var "farligt".
Jag kan maila den pdf jag har om det är någon om är nyfiken, bara pm:a mig en mailadress så löser jag det under helgen.
Vitsippa: Det är inte så att du oxå har känningar i fogarna? Det låter ungefär som mina besvär.
Oj vad är det som har hänt? Ger inte sprutorna det resultat de vill? Håller tummarna för att det rättat till sig i övermorgon.
Jag är på SU im och på fredag, så dålig timing tyvärr. Vitsippa ska oxå dit im om jag inte minns fel.
Tack för en trevlig kväll igår, jag fnissar fortfarande åt när Macpau öppnade dörren åt personalen, hihi.
Ovitrellesprutan var större än den jag haft med puregonet men tyckte det kändes ungefär likadant. Jag testade 4 sekundersmetoden och den funkade, det kommer gå finemang med Menopur ska du se.
Wish me luck...
Om exakt 12 timmar borde äggplocket vara klart och vi kan pusta ut lite. Förutsatt att det inte är några förseningar eller problem...
Bubblan: Det står i mina papper att sprutan ska tas sen eftermiddag/kväll. Men kolla med dem om du tycker morgon är bättre, kanske spelar det ingen roll eller så förklarar de varför den bör tas på kvällen.