• Finiz

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Inne på sprutdag 7 nu, känner inte av något speciellt. Vart och tagit blodprov fredag och måndag och värdena har stigit lite. Ska ta nytt blodprov imorgon och sen blir det vul till helgen. Och nästa vecka smäller det. Börjar bli ordentligt nervös nu när det är så nära.

Hur går det för er andra?

• Finiz
    Macpau skrev 2010-04-27 18:01:26 följande:
    Åh vad spännande!! Försår att du är nervös, men skönt att du inte verkar ha några större biverkningar att tala om? Tog ett gravtest idag-negativt så klart. Annars är allt toppen .
    Ja men nu börjar det kännas mer och mer. Höll på och bar stenar igår och då kände jag hur det spände i magen. Nu känner jag hela tiden, mest när jag sitter. Men det är skönt, då vet man att det händer nått.

Åh vad trist med dessa minus, man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Själv har det varit obefintligt med sex sedan vi var på första besöket på SU, vi har liksom gett upp naturligt och lagt allt i händerna på SU. Lite trist att det ska vara så men får hoppas att lusten kommer tillbaka..
    Liffan skrev 2010-04-27 19:17:21 följande:
    Jävla ensamma minussträck! när väntar du mens? jag inväntar min imorgon tror jag, men man vet ju aldrig med pergon... men då har det ju iaf gått 30 dagar och då är det lika många som förra gången med pergo. den här gången har jag haft om möjligt ännu mindre biverkningar så jag ska verkligen inte klaga. härligt dag! nu blir det middag, sen en promenad. vi har stegtävling på jobbet och jag siktar högt! kram
    Då håller jag tummarna att det dyker upp ett plus, eller du har kanske inte tänkt testa? Vore ju super om du slapp ivf!

Kram! Nu ska jag gå och ta blodprov igen, känns som jag springer ner vårdcentralen här..
  • Finiz

Igår var vi på VUL, läkaren såg ca 13 äggblåsor så på onsdag är det äggplock och om allt vill sig väl ET på fredag, nu gäller det!

• Finiz

Macpau: Jag förstår hur det känns, man blir så jäkla avundsjuk så alla som blir gravida bara de säger att de ska försöka. Det är så många som inte vet att det är svårt för vissa.
    Bra att hon ändå förvarnade dig då.
    Jag har berättat för min chef idag att vi hållr på med ivf och att jag kommer vara borta från jobbet onsdag-fredag, det var jobbigt, jag gillar inte alls att prata om detta. Men det känns skönt nu när han vet, även om han inte riktigt vet vad ivf innebär..

Dizzi82: Det kändes nästan bättre att få biverkningar än inte känna nåt alls, då vet man att det händer nåt. Så va inte orolig om du får några.
    Så ET v 23, det kommer gå jättefort, jag tycker att tiden efter jag började med spray tills nu har gått hur fort som helst, man är så upptagen med allt sprayande och sprutande och blodprovstagande.
    Och självklart ska vi lyckas på första försöket!!!

MissDrutten: Härligt med en till som är på gång!! Det händer mycket nu i tråden och hoppas alla får fina plus!

Liffan: Åh vad härligt med Sthlm!! Skönt med lite distans till allt detta. Hihi ja det är bra att meddela männen ibland vad som rör sig i våra huvuden.

• Finiz

Hej alla gulliga tjejer!

Ja då var äggplocket gjort, blev förvånad över hur snabbt det gick, tog nog inte mer än 5 minuter. Men fick rejält med morfin också så kanske inte hade helt koll på tiden. Och det var inte alls så farligt som jag hade trott, det gjorde visserligen lite ont på höger sida men bad om mer morfin och kände inget alls på vänster.

De fick ut 8 äggblåsor med 7 ägg, så det var väl ingen megaskörd men får hoppas att det ska räcka. Så nu ligger de ihop med killens spermier och gottar sig och förhoppningsvis är det några som befruktar sig. Det får vi veta imorgon då det blir ET.
    Har kännt mig väldigt trött efter ÄP och haft lite molande värk så igår var det panodil och vetekudde som gällde.

• Finiz

Sitter inne och vaktar telefonen, de skulle ringa mellan 11-11.30 om det var så att vi ej behövde komma för ET idag, och jag vill verkligen inte att de ska ringa... Man blir ju helt knäpp av det här, denna ständiga oro. Sorry mitt gnäll..

• Finiz

Så, då är man en ruvare! Det gick oerhört lätt och snabbt att sätta in embryot, jag kände inte nåt!
    Det var 4 ägg som hade blivit befruktade så fick även 3 till frysen, helt fantasktiskt.
    Så nu är jag på RD1 och det är lååånga 17 dagar tills jag får testa, kan inte nån bara snabbspola lite?

Macpau skrev 2010-05-07 13:14:56 följande:
    vad söt du är Kram på dig. Jag börjad enästan gråta nyss. Min syster ringde och sa att hon har tänkt och om det behövdes så skulle jag få hennes ägg...jag sa tack, men det skulle känna ssom att de var hennes o sambons barn . Har nog inte hunnit fundera över såna situationer än, men spontant skulle det kännas väldigt konstigt...rent biologiskt. Vad kul att du ska på aw! Min ringde precis och avbokade pga sjukdom. Så nu lutar det åt en lugn hemmakväll...funkar det med. Finiz-.......? kram
    Vilken knepig situation att få sin systers ägg, även om de fäster inne i dig så finns ju ändå vetskapen där. Men du ska se att dina ägg är finfina och det kommer funka med ivf! Dom är så oerhört duktiga.
    MaMaS skrev 2010-05-07 13:41:58 följande:
    Lite deppig jag också. Fick precis veta att en nära kompis fick sitt barn inatt...så svårt att vara glad för hennes skull. Visst är jag glad, men ändå inte. Ja, ni fattar. Så får jag dåligt samvete för att jag inte kan vara glad för hennes skull....
    Jobbigt, det är så orättvist att alla runt en får barn, man blir så avundsjuk men man får ändå visa att man är glad för deras skull.
    Liffan skrev 2010-05-07 11:22:00 följande:
    Åh, gud vilken jobbig väntan! hoppas verkligen inte att de får för sig att plocka upp telefonen... Men det tror jag inte - STORT LYCKA TILL IDAG! och ta hand om dig sen! kram
    Tack, det gick ju bra trots allt, man oroar sig för mycket.
    Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av bubbel, mat och vänner!

Ha en fortsatt skön helg allihopa, kram!
  • Finiz
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-10 09:12:30 följande:
    Hej! Jag har också PCO men inte PCO-S, har förstått att det är ganska stor skillnad på just de två grejerna. Jag har ganska lång menscykel och oregelbunden men annars så har jag inga "märkbara" symptom. Jag har gjort ett IVF försök där det resulterade i 30 äggblåsor vilket är väldigt mycket. Man avbröt försöket och gjorde en totalfrysning som de kallar det. Plockade ut alla ägg och frös ner de som klarar odlingen. Tyvärr blev det bara 1 till frysen men en fin blastocyst. Nu väntar jag på min ordinarie mens och sen blir det FET förhoppningsvis i juni. Med PCO har jag förstått att äggkvaliten är lite sämre speciellt när man får så många ägg samtidigt så det var nog därför endast ett klarade sig till blasto.
    När jag var på VUl första gången sa läkaren att jag hade pco-äggstockar för det var väldigt många ägg ca25, men nu hade jag ju bara runt 13 så verkar som det kan ändra sig?
    Vitsippa76 skrev 2010-05-10 17:19:38 följande:
    Jag började spraya på dag 21 och då kommer ju mensen som vanligt. Den var lika lång (kort) som vanligt men några dagar senare blödde jag igen, men väldigt lite. Det står som biverkning till sprayen, så jag antar att det är normalt. Säg det som inte är biverkning till sprayen... Fast nu mår jag faktiskt riktigt bra, efter två och en halv veckas sprayande. Kroppen har väl vant sig. Alltså, redo för nästa steg! Idag var jag på sprutskola. Det gick faktiskt jättebra att sticka sig själv, kändes nästan inte alls! På torsdag är det dags att börja på riktigt. Tack för varningen Tarda, jag skall vidarebefordra den till min sambo.
    Nej visst kändes det inte mycket alls. Sprutorna kommer gå som en dans! Kommer du ta den själv? Jag fick be sambon för annars skulle det inte gå..
    Tarda skrev 2010-05-10 22:47:51 följande:
    Ja poledancing på hippan låter jättekul, längtar till min. Jag får väl delvis ta tbx det där med inga biverkningar. Idag rasade mitt bäcken fullständigt. Gick hem från SU imorse, botan, slottsskogen, majorna o sen tvättade jag hela eftermiddagen, sprang upp och ner 7-8 ggr våra 3 våningar och det räckte tydligen för att invalidisera mig. Nu brukar jag iofs få foglossningskänningar runt mens och ÄL men detta är värre än vanligt, känns som on någon sticker nålar rakt in i mitt bäcken och jag rör mig lika snabbt som en 90-åring på valium. Nu är nog inte detta en direkt biverkning, mer hur min kropp reagerar på horomoner i allmänhet, men iaf. Ser inte direkt fram emot hur det blir om jag väl blir gravid. Usch va gnällig jag låter, och det är jag ju iofs, men jag hatar att ha så ont att det påverkar min vardag. Tänker på vad jobbigt det måste vara för reumatiker och såna med konstant värk. Vad duktig du var Vitsippa, håller tummarna på torsdag. Liffan: Jag har beställt sol och 20 grader nästa måndag så du kan vara lugn. Dizzi82: Jag började ju oxå på CD1, fick ganska normal mens tyckte jag, blödde lite mindre men hade nästan ingen mensvärk, höll på i 3-4 dagar. Inga blödningar efter det. Det låter helt normalt, har för mig att blödningar var med på biverkningslistan, men ring o kolla om du är orolig.
    Aj det där låter inget vidare, du får ta det försiktigt så inte äggen spricker. Har du vart på VUL än?
    Macpau skrev 2010-05-11 07:33:21 följande:
    jag förstår att du blev knäckt...men som Liffan sa: det gäller att hitta de optimala förutsättningarna...jag hoppas att du mår lite bättre nu och kan blicka framåt kramar
    Idag är det RD3 och jag känner inget alls, men ägget har väl inte fäst än, om det nu alls kommer göra det. Jag har testdag den 25 maj, men vet inte om jag kommer testa tidigare. 18 dagar känns så länge, vissa kliniker har ju bara 14.. ja jag får se hur jag gör.
    Vad skönt att ha berättat för så många, det är aldrig fel med lite stöd. Och bra gjort med vårruset!
  • Finiz

RD 5 idag, tiden står still. Jag börjar få mer och mer mensvärk, lite huvudvärk och är galet trött. Känns precis som innan mens så det är säkert kört..

• Finiz
    Kissie skrev 2010-05-12 12:57:05 följande:
    Avskrivningsdag, det regnar och nybesöket är gjort. Gud vilket meningslöst läkarbesök!! Kommer dit (är 2 min sena) får sitta och vänta i 35 min innan vi blir uppropade och då säger kärringen att vi inte var där när hon ropa upp oss 08.40 då satt vi där och vänta redan (hon hade aldrig varit där) grr sen så säger hon att vi får gå igenom allt lite snabbt nu när vi var sena.. ja ni hör ju. Gör gynundersökningen och hon hittar inte äggstockarna o gräver i 20 min. Sen sa jag att jag vet att de finns där så vi kan nog gå och träffa barnmorskan nu. suck Det hon sa om hälsopappren var samma som vår tidigare läkare hade sagt. Det enda nya kan tänkas vara en endometrios som ligger i grunden till tidigare bekymmer men det var ju bara gissning för hon hitta ju inget.. Så det blir till att spraya i 4 veckor med start i juli. Första äggplocket blir i september. Visst det är skönt att ha datum att följa men det var så bortkastat med tid. Sen hade jag en sambo som satt o skruva på sig konstant för att första tanten varit så otrevlig och denna andra för att hon hade så jobbig röst att lyssna på... haha o den ska vara stöttepelaren i livet.. :P Nu ska jag iväg på ytterligare en hojlektion i regnet. Hoppas ni andra haft en bra dag så här långt =)
    Va? Hittade hon inga äggstockar, var hon ny? Gud vad frustrerande.
    Spraya 4 veckor, låter länge, eller är det tillsammans med sprutor?
    Ja skönt att få komma igång och du tiden kommer gå jättefort!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?