• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hoppas att ni har en skön lördag! Och hoppas att du har det bra på spa Försöker79! själv har jag varit och tränat och tänkte ge mig på ett försökt på hemmafärgning av håret - jag känner att jag behöver lite lyster!

Kram på er!

• Liffan

Godkväll!

Hoppas att ni har haft en skön helg!!

MIA SD skrev 2010-02-14 12:36:09 följande:
    FÖRSTA SPRAYNING GJORD!!!Känner mig jätte konstig... men inte pga av sprayen utan av att vi faktiskt är igång!!Ska spraya igen kl 15.00 Spritter i hela kroppen!!!!
    Spännande med spraystart Mia! känns det något rent fysiskt? hur ofta ska man spraya? skönt att ni är igång nu!
    Macpau skrev 2010-02-14 19:36:46 följande:
    Hej! Jag bor i centrala Gbg, men mina föräldrar bor där i närheten:) Vad spännande!! Hur mår du? Uppdatera så vi andra vet vad vi har att vänta Hur blev färgningen? Jag färgade mitt hår (blekte) en gång själv..vad jag grät...det blev brandgult. Nöjer mig med min bruna kalufs hädanefter!Försöker79-hur är det med dig gumman?kram & ha en bra kväll allihopa
    Håret klarade sig bra! det blev rätt fint faktiskt! hoppas helgen hos svärisarna har varit bra!

nu ska jag laddad inför ny vecka!
  • Liffan

Hej hej!

sitter klistrad framför OS, eller med ett getöga på det iaf.

Försöker: Jag är så avundsjuk på ditt spaande... Förra året vid den här tiden var vi på St Jörgen och badade i deras utomhuspool när det var kallt och ruggigt ute, det var SÅ härligt och jag kan fortfarande tänka tillbaka på det och bli upplivad.

Macpau: trist att inte gå hela vägen men du får trösta honom med att han måste vara väldigt attraktiv på arbetsmarknaden om han går så långt i en (vad det verkar) väldigt omfattande process. det kommer nog lösa sig snart!

Mia: väldigt oklart tycker jag också. tur att du fick det utrett och sprider till din visdom till oss! skönt att sprutkursen gick bra! jag har också en lien stickvalk så jag väljer att tolka det som att det kommer gå bra för mig med.

kram på er alla!

• Liffan

Det går inte alls bra med citatfunktionen idag...

MissDrutten: Håller med om att det verkligen går upp och ned. för det mesta känns det ok men så kommer de där bakslagen, som när man får mens men också den där känslan av att andra är mer värda som familj än vad vi är. Min kusin (yngre) har precis fått barn och hon berättade att de hade hyrt hus i sommar med en annan familj. ok, det kanske inte är att nedvärdera oss som familj (alls faktiskt) men känslan är att vi INTE är en familj och vi är inga som kan vara den andra familjen som man hyr hus med. vi kan vara ett kompispar som man hyr hus med och helt plötsligt så blir ens barnlöshet uppenbar.

Mia: jobbigt med humörsvängningar! männen får helt enkelt stå ut med oss - de behöver ändå inte gå igenom lika mycket som vi, på långa vägar. Kul med intervju! du ska väl jobba efter att du har fått barn så det tycker jag inte alls att du ska känna är konstigt. eller försöka intala dig det iaf. på mitt jobb hade vi faktiskt en tjej som sökte ett mammavik på ett år som var gravid i tredje månaden. hon berättade för dem att hon var gravid men fick ändå vikariatet och några månader senare fick de rekrytera igen men de ville ändå ha henne under den tiden. det tycker jag var upplyftande!

Försöker: jag älskade St Jörgens sparitual. Kommer ihåg att det stod det skulle ta fyra timmar men en kompis som hade varit där sa att det inte tog så lång tid så vi hade avsatt 3,5 innan middagen men vi fick boka om middagen – jag hade kunnat vara där hur länge som helst! Det är ett sådant ställe som jag skulle vilja åka till med några tjejkompisar och hänga... *planer börjar smidas*

Nej, visst kommer det att vara tufft med IVF, det får man ju vara inställd på. Leder det till barn kommer det ju alltid vara värt det. Det är det vi får ha vårt mål siktat på!

Macpau: Hej på dig!! Hoppas akupunkturen gick bra!

Lycka till alla med ägglossning och försök att njuta av aktiviteten

• Liffan

ok, jättelångt och jobbigt disponerat inlägg men jag skyller på FL som inte alls var med mig... och kommer det flera gånger så är det FLs fel också...

• Liffan

Mia: vad det så att du inte fick vara kvar för att du annars skulle fått tillsvidareanställning och de fegade ur? så höll det nämligen på att bli för mig och det kändes så enormt frusterande! jag var så arg när jag gjorde ett bra jobb och att dessa reglar ska sätta stopp för en! förstår att det kanske ska finnas regler så att arbetsgivaren inte ska kunna ha en på osäkra anställningsvillkor i oändlighet men det känns ju förjäkligt att något rinner en ur händerna och att man helt plötsligt står helt UTAN jobb! det löste det sig för mig i samma månadsskifte som det inte löste sig för dig... Ledsen för din skull! Håller tummarna att du får jobbet som du var på intervju för!! och att du blir gravid efter allt sprayande och sprutande!

har också en sambo som jobbar skift och vissa veckor känns det som att vi inte träffas alls. så jag vet hur det känns...

Stora kramar till dig!!

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-02-17 09:52:25 följande:
    Liffan: Ja, St Jörgen är hur bra som helst. Dra ihop tjejgänget låter inte helt fel Mia SD: *kramar* Jag vet PRECIS hur du känner dig, jag sitter ju i precis samma situation. Hoppas vi snart hittar något nytt jobb. Hur kändes det på intervjun? När skulle du få svar? Kanske inte så intressant för er att veta men nu i två dagar på rad (dessutom) har jag och min sambo myst för att vi VILLE det. Vet inte hur det är för er andra, men senaste tiden har det inte varit så hos oss. Utan man har bara gjort det för att man inte vill missa äl (jätte charmigt) 
    Intressantare än så kan det väl knappast bli! Vi behöver alla hopp som vi kan leva på!

Mia: Hur mår du idag?

Kram till er alla!
  • Liffan

Godkväll! Hoppas att det mesta är bra med er!

Macpau: Vågat karriärbyte! Det är så svårt med här med vad man ska göra med livet och alltid härligt att stöta på människor som byter väg, trots utbildning och trygghet. Men du ligger ju verkligen inte sist i tråden - det är nog jag det som inte ens vet om det blir något IVF. har ju bara förutsatt att det blir utfallet av vårt avslutande samtal nästa torsdag. tills dess klamrar jag mig kvar hos er iaf!

Mia: jobbigt att ständigt känna sig åksjuk. vad vi utsätter våra kroppar för egentligen...

Försöker: hoppas att lusten tar sig till kvällen och att måstesexet uteblir.

kram

• Liffan
    Kissie skrev 2010-02-18 21:11:24 följande:
    Hejhej allihopa! Kul att det händer lite av varje för er Igår fick vi hem det magiska brevet om att remissen kommit fram och att vi nu skall bli kallade inom 3 mån.. Hoppas det går fort Kram på er..
    Kul Kissie! Då är ni på gång! det blir som senast i ... maj då!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-02-19 09:52:27 följande:
    Mia: Ok, tack för info. Ja, som det brukar vara lär väl alla frågor komma efter mötet. Hoppas det är en bra och trevlig läkare.  Liffan: Jo, visst fick vi till det igår kväll, 2 ggr tom...  (vet inte vad som hänt med oss ) Kissie: Kul att ni fått hem det magiska brevet!! Då är det inte så långt kvar. Verkar som vi är många som ligger ganska nära i tiden, kul, då kan man stötta och hjälpa varandra. Vi kanske tom ses alla på sahlgrenska 
    TVÅ GÅNGER!! herregud, spara på spermierna! ja, det var ett tag sen det hände även om vi hade en trevlig ÄL-period förra veckan... säger som Macpau gjorde då *avundsjuk men inte missunnsam*.
    Finiz skrev 2010-02-19 12:12:51 följande:
    Hej alla!Har varit borta härifrån ett tag, har kännt mig väldigt nere och inte haft nån lust till nåt. Inte ens orkat gå till jobbet. Men nu måste jag rycka upp mig!Min svåger och hans tjej fick en liten dotter för ett par veckor sedan och det känns bara orättvist, känns fel att känna så jag borde vara glad för deras skull.. Tycker ni som både håller på och försöker skaffa barn och jobb är otroligt starka!! Måste vara dubbelt så jobbigt.Håller med er andra att det här med att få till det i sängen inte är så superhett längre. Att ha sex på schema suger verkligen. Det blir sex i en vecka och sen håller man upp i tre veckor tills man kör nästa gång.. På onsdag är det äntligen dags för det första besöket, är spännd på vad som kommer hända. Jag läste någonstans att de som har normal ägglossning och mens ej behöver spraya utan gå direkt på sprutorna. Är det någon annan som hört detta?Jag tänkte göra en lista som vi kan fylla i vart vi är i processen, blir lite tydligare så.Kram till er alla och hoppas att ni får en mysig helg!
    Välkommen tillbaka! ibland vill man bara krypa under ett täcke och gömma sig. det är så svårt när man vet att man borde vara glad för någon annans skull och inte känner att man kan vara det. och jag tycker att det är så konstigt att man kan vara genuint glad för vissa som blir gravida och får barn medan andra kan man inte alls glädjas med.

vi blir många på SU nästa vecka: försöker på måndag, finiz på onsdag och jag ska dit på torsdag! ingen jag har glömt?

smet lite tidigare från jobbet idag. skönt!! snart ska jag käka middag med några vänner, inga gravida, trevligt!

ha en bra fredagkväll!!!

kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?