• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vitsippa76 skrev 2010-06-11 17:44:34 följande:
    Mens...

Gråter Skrikandes Gråter Skrikandes Gråter Skrikandes Gråter
      Beklagar gumman....Ta hand om dig-snart har du semester. Vila upp dig så är det nya tag snart igen. Massa kramar.

Hoppar in & önskar alla en jättetrevlig kväll. Har själv jobbat monsterpass tors-sön. och ska viiila imorgon.

kram på er alla fina! 
  • Macpau

Hallojsan tjejor!

Hopar in här och önskar alla en glad midsommar!  Vi sticker på en mini-bröllopsresa imorgon, till London. Ska bli super nice! Ska bli så skönt att komma bort från kontoret. Det snackas BARA graviditeter nu. jag har börjat att gå ut från lunchrummet nuförtiden. känner mig aningens utanför nu....2 tjejer är nu gravida av 7 och en är mammaledig samt en försöker bli gravid. Plus att min bästa kompis är nu gravid. Sug på den ni! Tur att alla snart går på semester.

Själva få vi skjuta på smekmånaden då min MAN fick provanställning och fick inte semester förrän i september...får trixa lite mellan behandlingarna antar jag, men det ska funka!

Måste även korrigera ett misstag som jag har angett i vår medlemslista. Jag har CD 1 den 26 juni och när jag skrev listan så trodde jag att alla började spraya då . Jag har alltså lite drygt 3 veckor kvar till spraystart. Men tack ändå Lffan för "kom-ihåget"! Ska gå in och ändra alldeles strax. Ja, midsommar är rena pesten för oss barnlösa...bara att supa sig full

Miss Star- då ligger vi hyffsat lika i tiden. Vad kul!

tarda-åh, vad spännande inför morogndagen!! kram

Vitsippa & LVHM-stoor kram

pco- hmmm. nu GISSAR jag bara, men jag antar att så länge man inte är så pass överviktig att det stör din cykel/äl, så ska du ha samma chans som alla andra? jag antar att det kanske därför finns en övre bmi gräns för ivf? *gissar igen* Tyvärr är det en tidsåtgång mellan mötena, men man får iallafall ett prel. tidsschema...känns lite lättare då (tycker jag iaf). Statistiken för ivf varier lite, men ca 70-75 % blir graivda inom ramen av 3 försök sägs det...så chanserna är goda för oss

oj, det blev en smärre uppsats...har väl saknat er, och nu när jag tillät mig att logga in så kom det en massa här...

kram tjejer!  Loggar in igen om ca 3 veckor-och loggar sen inte ut igen förrän jag är gravid Eller inte ens då förresten .

• Macpau

hello girls- I´m baaaack!

Först & främst- ett stoooort grattis till MissDrutten!!!! Tjoho!! Vilken underbar känsla....*drömmer mig bort*

Har haft liten paus från fl- behövligt, då allt till slut handlade om barn, barn, barn....

Nu sätter det snart igång...ska börja spraya på lördag...jättenervöst. Speciellt efter att ha läst i fass. VARFÖR gör man alltid så??

Kissie-grattis till MC kortet!!

Tarda-hoppas du börjat få en fin liten bula nu...jag är såååå avundsjuk!!!! Men inte missunsam . Gudarna ska veta att alla härinne förtjänar detta nu.

Vitsippa-hoppas du har en underbar lååång semester. kram!

Miss Star & LVHM- en stor kam till er!

Liffan- tja bruden! Hur är läget? Skrattande Semester än??

Själv har jag jobbat som en galning, rest runt i norden alla helger varje helg sen bröllopet! Ser fram emot att träffa er och visa er några bilder . Och vi har köpt hus!! Rätt så spontant, men man måste vara lite spontan i all denna slentrian . Nu på fredag åker jag med syrran på en minisemester till Budapest med lillasyrran. Kommer hem på måndag eftermiddag.

Bröllopsresan/semestern verkar få vänta ända till oktober för min del *suck*. Då F. har nytt jobb så fick han inte semester nu i sommar, sen är det ivf och sen har han utbildning...och vips så är vi inne i oktober. Typ

En liten (viktig) fråga: min dosering ser ut så här: 2x3. Ingen mer utförlig beskrivning i mina papper nu när jag kollar igenom dem. Visst är det då att man tar 1 sprut i varje näsborre vid tre tillfällen-morgon, lunch och kväll?

Återigen-en stor kram till er alla. Nu tar vi nya tag och ska lyckas i år!!!

• Macpau

Hej tjejer!

Tarda- huset är i partille. Så nu bestämmer jag att vi ses där nästa år för grillning med alla våra magar/bebisar!!

Vet inte om ni vill, men man kanske ska skapa en länk till åt alla dem som blir gravida och lägga in en länk i introtexten högst upp? Eller kanske vänta lite tills vi har flera av den lyckosamma sorten?

Kissie & LVHM- vad kul att vara igång!! Vi verkar vara ett par som ligger hyfsat i fas och de flesta kommer väl igång nu i slutet på sommaren!

har jag förresten sagt att min lillasyster är gravid? japp...så att... Tyst

Liffan-hur är det med dig vännen? Hoppas du njuter av ledigheten. Jag tror att jag tar semester v 40-41. Ett tag kvar, men det är helt ok att jobba nunär det är varmt & ljust ute och sticka iväg när det är ruggigt här.

kram & ha det jättegott!

• Macpau

Liffan- Vad undderbart med att bara sitta på landet och läsa, läsa, läsa...hoppas du slappar ordentligt nu Fika i mitten på augusti låter jättebra! Jag är på.

kram kram allihopa & trevlig kväll

• Macpau
    MissDrutten skrev 2010-07-25 20:01:54 följande:
    Åh vad härligt det måste vara att se underverket. Måste bli mer verkligt då? Vilken vecka är du i?
    Imorgon åker jag och sambon ner till SU för första ultraljudet. Ska bli jättespännande men nervöst oxå. Håller tummarna för att allt ska vara bra än så länge.
    Mår fortfarande illa varje dag och framåt kvällen svullnar magen rejält. Härligt men otroligt att det sker saker så fort.

kram till er alla och lycka till allihop som ska börja med spray
    MissDrutten-hur var ul på SU?? Och hur mår du?

Tarda- åh, det låter underbart att se lilla pyret skvalpa runt därinne

God morgon alla fina i tråden!! Jag antar att de flesta har semester foetfarande? Min semester blir bara framskjuten hela tiden, så nu är det mitten på oktober som gäller-tssss....2,5 månader kvar-kommer att flyyyga fram! Not.

Är på spraydag 11, ingen mens i sikte-så jäkla typiskt!! Bara den kommer inom de bestämda 14 dagarna så är det ok. Den har alltså till på fredag att behaga o dyka upp.
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-07-18 11:06:29 följande:

Hej tjejer.

Hoppas att ni alla har en härlig sommar och kan njuta ordentligt!!

Själv tror jag att jag börjar spraya på lördag den 24:e.

Massa kramar

Hej gumman! Hur går det med sprayningen?

kramar
    Kissie skrev 2010-07-17 23:48:58 följande:
    Hejhej,

Jo jag ska börja spraya den 30e så nu är det inte långt kvar. Lite tur i oturen att man jobbar mycket så tiden går fort =)
    Precis på den vägen är det att våra semestrar ska bestå av att glida runt i världen på varsin hoj hihi Jag längtar tills tillfälle ges.. ;D

Macpau: Tack =) Förresten vad skönt att du ställde frågan, det var så jag uppfattat det med sprayningen också men det känns som evigheter sen som man satt och gick igenom papprena tillsammans med sköterskan..

Ännu en arbetsdag väntas imorgon Nattinatti
    ...och du börjar ju spraya nu på fredag! Håller med, tur att man jobbar just nu (trodde aldrig jag skulle säga det).
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-07-28 11:54:54 följande:
    Hej hej, nu är jag tillbaka igen!

Med blandade känslor måste jag säga, har inte lust att börja jobba, men samtidigt markerar jobbstarten även att spraystarten närmar sig. Har följt BM's schema bra och börjar spraya till helgen, är nervös som attan för att göra fel så det inte ska funka...

Min doseringsanvisning är för övrigt om möjligt ännu värre skriven än din Macpau, det står bara "...gånger dagligen" apotekaren såg något bekymrad ut han med...men nu vet jag ju att det är morgon, middag, kväll som gäller och ett sprut i varje näsborre. Sen har jag för mig att tiden inte var "livsviktig" när det gällde sprayen...Det var sprutorna som inte fick varieras med mer än en timme väl?

Märker när jag börjar tänka på det att frågorna poppar upp i huvudet i rask takt. T ex. jag ska dit igen i mitten på augusti och träffa BM, är det för att "lära mig ta sprutor" då? eller varför ska man träffa henne igen? Och det här blodprovet som jag fick ampuller med mig hem för att ta på vårdcentralen, när ska man ta det, efter att man börjat med sprutorna eller?

I övrigt...

Macpau: Grattis till husköpet, jag kommer gärna och grillar! Hur går med sprayandet?

Kissie & LVHM: Allt går bra med sprayandet hoppas jag!

Tarda och MissDrutten: Så himla glad att allt verkar gå bra för er!

Liffan: Härligt med semester, jag saknar min som attan och det är inte lunch dag 1 ännu...*suck* Om det inte är för tidigt med fika den 11/8, så är jag i Gbg krokarna då i alla fall Drömmer

Jag hoppas allt är bra med Vitsippa och övriga sommarlediga Solig
    Hej Miss Star & välkommen tillbaka

Det går kanoners med sprayandet. Känner inte av något speciellt. Har ömma bröst (går i vågor), lite yrsel & haft näsblod nån gång. Spayen smakar röv (besk) och jag känner en lätt blodsmak efter varje sprutning men tror att det är för att näsan har så många blodkärl & sprayen vidgar dessa så att det ska tas upp effektivt (gissar bara...).  Det kommer att gå kanon för dig med! Tips (som jag missade 1a veckan) är att vara lite framåtlutad när man sprayar och sen direkt böja bak huvudet i några sekunder så sprayan fördelar sig fint i näsan. Läste det i mitt lilla häfte jag fick med...

Blödningen kom på dag 12, så jag hoppas att allt går schemaenligt! Ska till läkaren nästa onsdag för att lära mig spruta antar jag och kolla så jag är nedreglerad?

Hoppas alla njuter av ledigheterna men ni är välkomna tillbaka nu, resterande gänget .

kram
  • Macpau
    Liffan: Härligt med semester, jag saknar min som attan och det är inte lunch dag 1 ännu...*suck* Om det inte är för tidigt med fika den 11/8, så är jag i Gbg krokarna då i alla fall Drömmer

Jag hoppas allt är bra med Vitsippa och övriga sommarlediga Solig
    Just ja- jag har inget inplanerat den 11 augusti, från kl. 16:00.  Hoppas fler kan vara med!
  • Macpau
    Min doseringsanvisning är för övrigt om möjligt ännu värre skriven än din Macpau, det står bara "...gånger dagligen" apotekaren såg något bekymrad ut han med...men nu vet jag ju att det är morgon, middag, kväll som gäller och ett sprut i varje näsborre. Sen har jag för mig att tiden inte var "livsviktig" när det gällde sprayen...Det var sprutorna som inte fick varieras med mer än en timme väl?
    Hmm...borde kanske läsa hela texten innan jag mailabombar tråden Skäms.

Stämmer bra som du skrivit ovan. Jag har valt att spraya kl. 7:00, 14:30 och 22:00.

NU är jag klar
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?