Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2011-05-10 09:41:12 följande:
    Miss Star: när blir det yoga och BM? berätta vad du tycker om yogan! 
    Yogan börjar ikväll och BM ska vi till på torsdag morgon. Så du kan få en första rapport imorgon Glad
  • Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2011-05-10 21:44:31 följande:
    Hmmm... Ingen rapport från Macpau idag. Tänk om jag har rätt... Hoppas!
    He he, men hon hörde inte av sig i söndags heller, så jag gissar på att hon suttit i solen hela dagen Tungan ute

Liffan, här kommer rapporten från Yogan....Betänk nu att jag inte är någon van yogautövare, så jag har inget att jämföra med gällande vanlig yoga heller. Vi började med avslappning för att man skulle komma i rätt "stämning" sen var det lugna övningar som skulle öppna blodflödet genom olika kroppsdelar, vi gjorde bla en variant på solhälsning, Triangel och något som hette Urkraft (man stod på huk och jobbade med armarna). Inget av det var jobbigt så man blev svettig, men att stå i samma position länge var såklart jobbigt för musklerna och jag kände mig lite allmänt stel överlag. Vi avslutade med 10 min djupavslappning och då somnade jag nog helt en stund Drömmer vilket jag hoppas ingen märkte...Vi har fått låna en bok som heter Gravidyoga under kursens gång där man kan läsa på om vad de olika övningarna är bra för och även se några fler övningar.

I övrigt har jag drömt hemska mardrömmar i natt, Knyttet hade dött i magen och allt var bara hemskt, som tur var fick jag tre små kickar som hälsning direkt när jag vaknade mitt i natten och försökte komma tillbaka till verkligheten och sen kom katten och la sig för att gosa, så jag somnade om snabbt igen och nu känns det bara som något långt borta.

Jag hoppas alla får en bra dag och att vi får något livstecken från Macpau!
  • Stella Kardunn

God förmiddag i tråden!

Åhh är det så alltså, har ni sett något på FB? Loggade in snabbt igår men såg inget, tänkte iofs inte på att gå till henne sida specifikt...spännande!

Liffan jag tyckte det var helt okej, men inget jag kände att "oooh det här var vad jag behövde/saknade", men jag kommer såklart gå mina gånger och förhoppningsvis blir jag lite bättre på att sitta rakt i ryggen i skräddarställning i alla fall Flört

Ego: I morse var det dags för BM besök äntligen! Hon mätte magen (jag låg inom intervallet, strax under medelvärdet) och så lyssnade vi på hjärtljud, vilka hördes tydligt och bra, men hon hann nog bara ha dopplern på magen max 10 sek innan Knyttet sopade till den första gången. Blodtrycket var bra, sockret med men jag har droppat lite i järnvärdet så jag ska äta ytterligare en tablett varannan dag så får vi se vad som har hänt eller inte till nästa gång. Det var väl ingen fara ännu, men det är bättre att försöka hejda det på en gång istället för att få upp ett värde som ligger för lågt. 3 kg hade jag gått upp på vågen där sen inskrivningen 31/1, så det får jag väl vara nöjd med. Moderskapsintyg fick jag med mig också och så har vi valt BVC.

Nattens dröm var om konstiga mässor, det var mat och elektronik och en massa folk från mina ungdomsår på plats...

Önskar alla en bra dag och hoppas vi hör något från Macpau!

• Stella Kardunn

Ooooh spännande nu! Skönt att det hemgång snart så jag kan FB knarka lite jag med Flört fast mest ska jag jaga dammsugaren *suck, pust, stön och stånk*

Precis Liffan, det är just därför du ska gå på yoga idag!

Själv ska jag svänga vägen om apoteket och äntligen köpa allergitabletter, fick lista från BM idag och nu har det kliat i ögonen hela dagen, nysandet har jag stått ut med, men nu börjar det bli irriterande!

Stort GRATTIS till Macpau så länge iaf!!

• Stella Kardunn

Hej på er,

Äntligen fredag!

Uff det låter som en tuff helg Liffan, jag hoppas du kanske kan få lite hjälp med matlagningen i alla fall. Själv tycker jag det känns nog jobbigt att ha fem gäster ikväll på lite enkel grillning där det mesta är halvfabrikat. Men ni får säkert en väldigt lyckad möhippa i alla fall!

Jag hoppas att allt är bra med Macpau och alla er andra också! Juristen du är med i oss i tanken ibland hoppas jag.

Önskar er alla en trevlig helg trots hotet om dåligt väder....

• Stella Kardunn

Stort grattis Macpau! Hon är så finHjärta  Men det låter som allt blev lite väl dramatiskt när hon bestämde sig för att komma till världen, jag är så glad att allt gått bra och nu hoppas jag ni repar er snabbt och att allt går bara bra från och med nu.

• Stella Kardunn
    Liffan hur har Din helg varit? Lyckad möhippa hoppas jag!

Juristen, vet inte vad jag ska säga mer än välkommen till klubben, tyvärr verkar det vara så att nojorna kommer och går och anpassar sig perfekt till hur man mår/känner för tillfället. Själv har jag ju nojat något otroligt över just detta att inte känna någonting eftersom det är vad jag ägnat större delen av tiden åt.

När det gäller att känna av bebisen så kände jag ingenting förrän efter RUL och vi var där i vecka 19. Då hade vi sån tur att Knyttet sparkade till ultraljudet medan vi såg på, så jag fick bekräftat att det var just så det skulle kännas. När jag sen tänkte efter, hade jag nog möjligen känt så en eller två gånger innan utan att våga/förstå att det kunde vara den jag kände. När jag väl fått konstaterat hur det skulle kännas kände jag kanske något ungefär varannan dag en-två veckor efter det och sen ökade det till varje dag, för att nu efter vecka 25 vara längre sammanhängade perioder per dag. Men nu tror jag mer att jag börjar känna när den "bökar" runt också för att det blir sämre med plats där inne, så inte bara direkta sparkar känns.

Mitt enda råd är att försöka ta det i omgångar och glädjas när man passerar en milstolpe man satt upp (såsom RUL t ex) och sen så sakta jobba på att vara positivt inställd till hela grejen och försöka utgå ifrån att det kommer gå bara fint.

Sicket mastodont inlägg det blev, men det bjuder jag på Skrattande
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Juristen, jag förstår dig och det tror jag alla gör härinne, oron blir vi nog aldrig av med helt och tyvärr tror jag du har ytterligare 18-20 år att se fram emot när den här perioden är passerad...man får försöka låta bli att bli galen bara Drömmer Så du får gnälla av dig lite här hos oss när det blir för mycket. Förövrigt har ni berättat för nära och kära nu eller ligger ni lågt tills ni varit på RUL?

På onsdag runt 15.30 kommer jag vara klar på en konferens i Gbg, funderar på att inte åka med de andra hem utan ta en buss lite senare och ta en tur på stan, är det någon som i sådana fall har tid/lust med en kortare fika?

Önskar alla en riktigt trevlig vecka!

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-05-16 08:51:58 följande:
    Godmorgon!!

Miss Star: Jag träffas gärna för en fika på onsdag! jag har kanske lite svårt att komma ifrån till 15.30 men 16-16.15 ska nog funka (har möte så kan inte säga exakt). funkar det? nån annan som kan?

idag blir det både besök hos BM och föräldrautbildning. ska bli mysigt att få lyssna på lite hjärtljud och mäta magen igen.

ha en fin dag!
    Javisst, jag hade ändå tänkt gå en sväng på stan som sagt och det är väl bättre att göra innan, så 16.30 eller senare funkar också utmärkt, jag är flexibel.

Oohh är det första gången på föräldrautbildningen nu? Hur var det, har ni börjat på profylaxen nu också? För oss kör det igång på allvar så fort juni börjar, men vi inleder med min profylaxgång på yogan nästa vecka + taktil massage genom mödravården.

Ja kom med du också Tarda! Som sagt jag är flexibel med tiden, tänkte bara passa på när jag ändå befinner mig i stan på egen hand.
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-05-16 15:22:56 följande:
    Miss Star: det blir andra gången för FUB, första tillfället förra veckan. var trevligt men inte så mycket nytt. idag ska vi prata förlossning, det ska bli spännande. taktil massage - är det på dig eller på bebisen? jag försöker liksom massera bebisen ibland för jag tänker att det kanske kan vara skönt men det hade ju varit coolt om det fanns något sånt på riktigt?!
    Näe om jag har fattat det rätt är det nog mer meningen att sambon ska massera mig Jag googlade det och då står det:

"Taktil massage är en massagemetod som innebär en mjuk och följsam beröring. I annan massage, tex. Klassisk massage arbetar man med muskerna, här är det endast huden som stimuleras. Det är våra receptorer i huden som tar emot och vidareleder till nervsystemet. Beröringen utlöser en utsöndring av ett hormon, oxytocin, även kallat lugn och ro-hormon."

Så jag tror att det är något man menar att partnern kan göra under förlossningen för att hjälpa till med avslappning i pauser t ex.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?