• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

JaMA08 skrev 2010-08-07 14:13:46 följande:
    Liffan: Är vi i samma status: har du fått ÄP tid eller så?
    Nej, har inte fått tid för nåt än... Väntar på att bli kallad till första besök. när jag gick med i tråden var jag uppenbarligen lite för optimistisk. får hoppas att det blir ett ivf-försök under hösten iaf. jag hoppas komma på första besök i början, mitten av september. ja, ja...

men det är iaf ÄL-tider nu. fan vad svårt det är att veta om man har ÄL-flytningar när det kan vara så mycket annat som finns där inne när man ligger i i bingen...
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-08-07 19:41:32 följande:

Hallå i tråden!

Liffan-ring dem och kolla om de ka skriva ner ditt namn, ifall det skulle bli ett återbud? (om du kan det, med jobbet då, förstås)...

Jag sprutar ju en monsterdos, men är faktiskt riktigt orolig över att mina ägg inte växer/inte finns några ägg...jag känner knappt nånting! Ska det inte göra det?? Jag som var så orolig för överstimulering...tji fick jag. Jag kanske har hamnat i klimakteriet redan?? jag vet ju att min äggreserv inte är så bra...(stoppa mig innan jag målar upp ett mardrömsscenario).

Sorry tjejer, ingen bra dag idag

Hoppas alla har en bra helg & kram på er alla. Ni är bäst.

Hej vännen!

Klart att det kommer att fungera!! du har ju bara sprutat några dagar och det ska väl växa lite sakta men säkert? ska du kolla läget någon gång? massa med stora kramar till dig!!!

ska ringa på måndag! *bestämmer mig*
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-08-07 20:08:03 följande:
    Hej gumman, jag ska dit på måndag...jag hoppas att det är som du säger-ska tänka positivt. *kramar om*.

Hur känns det att gå tillbaka till jobbet efter semestern då? jag har 5 veckor kvar ! Spapar 2 veckor till jul, så vi kan flytta i lugn och ro...och installera bra larm, då jag höde ryktas om att det dmyger svartklädda damer i området  

Passar på att skicka en stooor kram till Finiz & FrkSommar- det var ett tag sen...hur mår ni? kramar
    Vad skönt att de ska kolla hur det går!! slappna av tills dess så kommer de att se hur det går - och de kan ju öka lite iaf om det skulle behövas. i slutändan kommer det att gå bra!!!

jo, det känns ok att börja jobba tror jag. jag gissar att det nästan alltid är lite ångestladdat och att man just efter semestern tänker att ett annat jobb hade varit roligare att gå tillbaka till. men jag tror att jag kommer tycka att det är roligt på måndag och framförallt ska det bli kul att träffa arbetskamraterna. fem veckor låter underbart!! då får ni en rejäl semester i oktober även om du sparar lite till jul och flytt. har också några veckor sparade - får se hur de kan nyttjas på bästa sätt .  ja larm kan ju behövas, annars kommer vi kanske smygande och tvångsgrillar mitt i vintern...

*lutar mig tillbaka i soffan med en god bok*
  • Liffan

Godmorgon girls!

Hoppas helgen har varit bra! jag flög upp ur sängen halv sex idag så min morgonpigghet är tillbaka. kanske lite väl mycket...

kollade på min remissbekräftelse precis och blev lite orolig. det står att den är från reproduktionsmedicin. men det är väl där jag har varit det senaste året - nu ska jag väl till ivf-avdelningen vad den nu kan heta?!?!? nu vet jag att det var tusen år sedan ni fick era brev men kommer ni ihåg något skulle jag verkligen uppskatta era svar!! jag ska försöka ringa idag också men inser att det är typ första dagen de har öppet vilket kanske gör det svårt att komma fram...

kram på er!

• Liffan

Tack för era svar - det är ju sant som ni säger att allt heter reproduktion, men inte ett ord om IVF på kallelsen. har försökt komma fram idag men inte lyckats. har ju inte heller kunnat hänga på telefonen hela tiden, det var visst en del mail att ta hand om visade det sig...

hoppas att proverna var bra Maccis!

Tarda skrev 2010-08-09 12:26:07 följande:
    7/11 kl 17 (?) på onsdag låter finemang. Jag är som alltid sugen på köttbullar så jag slår ett slag för Smaka (eller något annat ställe med fina bullar) Flört
    Låter perfekt tycker jag! kan också tänka på köttisar!

jag är också avis på er gravida men gillar er ändå .

back to work!

kram
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-08-09 15:20:05 följande:
    It´s a date! Ses utanför 7-11 kl.17.

Pratade med SU nu, de vill ha in mig imorgon kl.11:15 för UL. Ho sa att blodprovet visade på en förhöjd aktivitet, men mankan inte mäta utifrån en parameter, endast. Hoppas, hoppas så att det funkar...detta är inte bra för min karriär, men who cares!!

Liffan-jag tror faktiskt också att det bara står Repro. Snacka om tryck på su nu efter sommaruppehållet....vi var där innan 7:00 imorse (bara för blodprovet) och då var det redan 3 pers. innna oss med kölapp!

Miss Star- hoppa lite!! Tyngdlagen bör ordna resten . Jag kan tänka mig fika/mat/vin. Gärna vin

kram på er
    men visste de inte att de inte kunde mäta det från endast en parameter från början? känns så onödigt att flänga fram och tillbaka hela tiden... grrr. men vad bra att det var förhöjd aktivitet ändå - då svarar du ju ändå på behandlingen vilket måste vara mer positivt än om du inte hade svarat på den. håller tummarna!!

köttisar och vin!!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-08-10 08:01:00 följande:
    Hello girls!

Går rakt på sak Jag var precis på toa och såg att jag har riklig äl sekret- hjälp, tänk om jag spontan- ägglossar? kan man det?? Turatt jag ska på ul om 3 timmar...de får kolla på det då.

Hörs senare!

kram
    det kanske är äggproduceringssekret! vi hoppas på det och lämpligt att du ändå ska dit idag dessutom!

jag har kommit fram i telefonkön! då visade det sig ifs att jag inte skulle ringt till dem utan till sekreterarna men efter lite väntan kom jag fram även där. jag stod i kö sedan den 27 maj men skulle inte få komma förrän i september eftersom det är mycket nu. jag sa iaf att vi kunde komma med kort varsel och hon skulle notera men lät inte överentusiastisk. men jag är mest lättad att vi fanns med - jag orkar inte att det ska vara mer strul, jag blir så otrevlig då!

ha en fin dag tjejer!!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-08-10 09:21:44 följande:
    Vad bra att du kom fram! September...det är ju alldeles runt hörnet! jag vet, hon var inte superglad på mig när jag ringde varje dag & sa att vi kan komma med kort varsel(plus att vi sa det varje gång vi var där & gjorde något). Nu ringde de inte till mig under ivf processen, men det finns ju ett par som har fått såna samtal! You never know...

Hahha...du skulle ha sagt det- "orkar inte med strul-blir så otrevlig då".

Jag har Internetabstinens- vårt nätverk hemma har brakat samman så jag har ingen tillgång till datorn när jag kommer hem. Jobbet blir lite lidande kan man lugnt säga-ooops!

krma på er alla.
    Ibland händer det! de ringde precis från SU och undrade om vi kunde komma imorgonbitti. TAGET! så jag kommer att vara fresch from the chair när vi ses imorgon...
  • Liffan

Hoppas att det går bra för dig nu Macpau!! Håller mina tummar som bara den!

• Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-08-10 11:21:20 följande:
    Nämen hurra va bra!! Skrattande  Då antar jag att det är det så kallade nybesöket ni får göra då? då blir det minst ett försök under hösten med för er med härligt!!

Själv är jag sur på en viss tant som håller sig undan Skrikandes hon ska ju för sjutton komma nu Rynkar på näsan

Macpau hoppas allt går som en dans!
    Jag gissar att det är nybesöket ja. hoppas på en rask start efter det men det blir väl senast november iaf vilket känns helt ok!

hoppas mensen kommer snart! Vilken dag är du på?

LVMH: tack! det känns jätteskönt!

Kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?