Inlägg från: MissDrutten |Visa alla inlägg
  • MissDrutten

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jag har inte fått min mens än... Typiskt när man väntar...
    Fick en riklig blödning efter att jag slutade med vagitorierna, som varade i nästan en vecka.
    Fick beskedet från SU om att vänta på nästa mens och på cd 11 börja kolla med ägglossningssticka, inför FET. Skulle fått min mens i onsdags men inget har hänt.
    Kan jag vara gravid fast jag fick negativt besked efter äggåterföringen i april?
    Så himla typiskt för nu börjar mna ju hoppas igen.
    Kan någon ge mig råd?

Tarda: Åh vad roligt att äggåterföringen gick bra. Håller tummarna.

Kram till er alla

• MissDrutten

Min mens kom i torsdags så så var det med det. En vecka försenad... Kroppen lever verkligen sitt egna liv men nu kan jag börja räkna ner dagar till ägglossningsstickor och FET

• MissDrutten

Hej.

FET i fredags, så nu håller vi tummarna. Har höga förhoppningar men låga förväntningar. Låter det konstigt?
    Efter förra och första försöket blev jag så nere. Ville inte prata om det med någon och jag hatade alla frågor från de närmaste som visste vad vi var mitt uppe i. Så nu har vi faktiskt inte berättat för någon, förutom till min syrra som var med på Sahlgrenska i fredags för min sambo kunde inte ta ledigt.
    Det känns oxå konstigt men när beskedet blev negativt förra gången så deppade jag ihop.
    Den här gången försöker jag tänka mer realistiskt och med huvudet istället för hjärtat men det är svårt.
    Vi Vill ju så gärna bli tre i familjenGlad

• MissDrutten

Idag var det TD-dagen...och jag kan inte tro att det är sant men det visade två streck... POSITIVT...Glad

Vågar inte riktigt tro att det är sant.
    Allt kan hända såklart men vad glad jag/vi är!

Ska till SU 26/7 för ett ultraljud (hoppas jag).

kram till er alla.

• MissDrutten

Tack för alla gratulationer!!!
    Känns underbart men i morse var jag tvungen att göra om testet för det kändes så otroligt Glad och det visade oxå två streck... så det är väl sant.

Har sparat båda testen som jag kikar på ibland. Pinsamt och konstigt kanske men menSkäms

• MissDrutten

hej.

Illamåendet har gjort entré... Klarar inte av makrillfilé, som jag älskar i vanliga fall...och i dag har det suttit uppe i halsen hela tiden. Men det är helt klart värt detFlört

Är det någon som har koll på hur man räknar vid graviditet och IVF. Har ingen riktig koll på vilken vecka jag är i. Kan man räkna som vanligt iom att det var ostim och jag fick senaste mensen som vanligt?

• MissDrutten
    Macpau skrev 2010-07-14 22:05:59 följande:
    En liten (viktig) fråga: min dosering ser ut så här: 2x3. Ingen mer utförlig beskrivning i mina papper nu när jag kollar igenom dem. Visst är det då att man tar 1 sprut i varje näsborre vid tre tillfällen-morgon, lunch och kväll?

Återigen-en stor kram till er alla. Nu tar vi nya tag och ska lyckas i år!!!
    Du har förstått doseringen rätt, vad jag vet. När jag sprayade var det så som du har uppfattat det: 2x3 är en spray i varje näsborre.

Tack för gratulationen!

Liffan: Jag har gått sju fulla veckor idag, om man räknar som vanligt.
  • MissDrutten
    Tarda skrev 2010-07-18 11:50:41 följande:
    Hej tjejer,

Ingen jättebula här ännu, men jag tycker allt det syns. Mest är det väl tarmarna som blivit undanträngda som står för putet men det är OK för mig Flört Har fått köpa 2 mammabyxor för mina vanliga skär in och går knappt igen längre.

Förra veckan fick jag se Uno igen, gjorde ett VUL på MVC då jag haft flytningar i knasig färg. Vi fångade henom under en vakenperiod och det var full fart där inne, det är verkligen fantastiskt att se nått som man längtat efter så länge röra sig. Hoppas jag kommer känna någon typ av buff eller sprattel om nån månad, fick läsa mammas anteckningar från när hon väntade mig och i v 16 hade hon antecknat sprattlande fisk.
    Åh vad härligt det måste vara att se underverket. Måste bli mer verkligt då? Vilken vecka är du i?
    Imorgon åker jag och sambon ner till SU för första ultraljudet. Ska bli jättespännande men nervöst oxå. Håller tummarna för att allt ska vara bra än så länge.
    Mår fortfarande illa varje dag och framåt kvällen svullnar magen rejält. Härligt men otroligt att det sker saker så fort.

kram till er alla och lycka till allihop som ska börja med spray
  • MissDrutten
    Macpau skrev 2010-07-27 07:36:51 följande:
    MissDrutten-hur var ul på SU?? Och hur mår du?
    Det var helt otroligt att se den lille/lilla. Allt blev verklighet på något sätt och jag fick allt lite tårar i ögonen. Den är 19 mm lång och har ett starkt och bultande hjärta. Allt såg perfekt ut så det var skönt.
    Det här med att jag mår illa nästan konstant är som det ska vara, tydligen. Det är inte ovanligt alls att man kräks, har ont i huvet och typ vill sova hela tiden...Glad Underbart...

Så nu är det bara för mig att skriva in mig på den vanliga mödravården och kanske helt plötsligt kunna gå den normala vägen, som de sa med ett leende på SU.
  • MissDrutten
    Tarda skrev 2010-07-29 09:11:19 följande:
    Hej Allihopa!!

Önskar att jag kunde säga att det går finfint att vara gravid, att det är solsken och fluffiga kaniner hela tiden. Istället mår jag illa mest hela dagarna, som tur är kan jag kontrollera kräkandet men orken och aptiten är det inte mycket med. Jag mådde så bra i början så när detta kom runt v 9-10 blev jag riktigt förvånad, så typiskt. Det är mindre än 2 månader kvar tills vi ska gifta oss och som det känns nu vill jag nästan ställa in, finns ingen ork över till att planera och fixa, men men.
    Kommer ihåg att jag tänkte att jag minsann inte skulle klaga om jag mådde dåligt, att det är en piss i havet mot allt man gått igenom, tji fick jag. Inte för att jag klagar hela tiden men häromdagen när jag tänkte nått i stil med "Helvete, jag vill verkligen inte vara gravid längre, fy fan" insåg jag att jag är precis som "alla andra", suck Skäms

KRAM
    Det är precis som om jag hade skrivit detta. Jag mår och känner precis som du Glad
    Har oxå stor nytta av min lilla bok jag skrivit och rekomenderar alla att skriva en. Den hjälper de dåliga dagarna och de bra dagarna påminner de en och man blir lite ödmjuk inför hela grejen.

Synd att jag bor så långt från Gbg. hade varit kul att kunna hänga med på fikan och träffa er. Ni har varit sådant stöd och är det fortfarande när det behövs lite peppning

kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?