Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jaaa äntligen fredag och imorgon ska jag äntligen få se Alice i underlandet! som jag har väntat på den!! {#lang_emotions_laughing}

Funderade på det är med svettningarna igen...ehm om man får dem med samma intensitet oavsett när man tar tabletten, så kanske jag inte borde ta den på morgonen, vill ju inte få en svettattack på jobbet, åh va svårt det blev nu...{#lang_emotions_frown}

Försöker79 --> För mig har de varit mest under de dagarna jag ätit tabletterna, men ibland även lite längre, men det varierar lite mellan månaderna, kanske beror det på hur mycket hormonhalterna stiger?

Allmän fråga --> Är det någon av er härinne som har egen ÄL och regelbunden mens som jag? Tänkte mest om man kunde få jämföra lite S-progesteron resultat och höra lite vad ni vet om saken...

Vitsippa --> Någon mens i sikte ännu?

Försöker79 --> Tyvärr blir det inte Thailand i år iaf, men vi har bokat en lång weekend (ons-sön) till Island i början på september, ska bli jätteskoj! Vi hoppas hinna med både valsafari och ridning. Fast nu nojar jag såklart över att detta ska krocka med någon tid på SU och att vi får vänta pga av det osv...helt hopplöst när man inte riktigt törs planera något för tänk om...

• Stella Kardunn

Liffan och Försöker79 --> Jag hade obehandlad 30 och 15, på enkel kur 58 och 28, på dubbel kur fick jag 79 och 29. Ni verkar ligga på samma som mig mao, jag undrar hur "bra" värdena är egentligen då de ändå skickade oss vidare till ivf? Samt att jag läst i planerar barn trådarna att många ligger uppåt hundra. Har även ett svagt minne av att min gyn sa att det inte är ovanligt att obehandlade "normala kvinnor" ligger uppåt 80.

Borde jag ligga på för att få öka upp till trippel dos egentligen?

Har ni också hört att det finns gräns runt 30, där man säger att under den så har man inte ÄL och över så har man?

Sorry för att jag svamlar mest, borde väl egentligen ställa alla dessa frågor till min gyn, men jag känner mig så tjatig som mailar henne stup i kvarten..

• Stella Kardunn

Jag har alltid fått ta två tester med 2-3 dagars mellanrum ungefär dag 19 och 21. Trodde ärligt talat det var standard då min gyn sagt att det är minst lika viktigt att värdena håller i sig och inte sjunker för fort.

T ex när jag tog testerna efter enkel kur så sa hon att det första värdet var ok, men att det sjunkit alldeles för mycket till test två, så därför fick jag prova dubbel kur. Som ni ser sjönk värdet i princip lika mycket denna gång, men då sa hon att det ändå var okej eftersom det första värdet var så mycket bättre.

Så för att svara på din fundering Liffan, så tror jag att 66 räknas som helt okej faktiskt.

• Stella Kardunn
    naas skrev 2010-03-06 22:54:01 följande:
     Miss star, du skulle se på Alice i Underlandet läste jag. Jag är ett biofreak och har funderat på att se på den. Vad tyckte du? Var den sevärd? Jag har hört både bra och dåligt om den. Jag och min man var och såg Percy Jackson på bio för några dagar sedan, och den var sevärd tycker jag. Det var lite Harry Potter vs X-men över den, så om man gillar båda de filmerna ska man definitivt se den. Det är skönt att gå på bio och bara koppla bort allt tungt.
    Handlingen var lite tunn och vissa karaktärers roller lite platta tyckte jag, men förövrigt var den verkligen jättesnyggt gjord! Det var min första hela film med den nya 3D tekniken så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men det var riktigt häftigt tyckte jag, de har inte lagt in en massa händelser bara för att det ska bli coolt i 3D. Det var coolt att undertexterna hela tiden "hängde i luften" framför allting.
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-03-09 11:06:50 följande:
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat.
    Om man inte har kollegor som har horder av småbarn eller är gravida...{#lang_emotions_cry}

Apropå Pergo
    --> Jag fegade ur och tog dem på kvällen "som vanligt", men har hör och häpna inte märkt av så mycket svettningar denna gång, vet inte om uppehållet gjort mig gott eller om jag helt enkelt inte reagerar på dem längre, hoppas iaf att effekten inte uteblir också {#lang_emotions_undecided} kör hela kittet med ÄL tester och strategiskt samliv denna månad, vi la upp strategin igår kväll (herregud va knäppt det låter!)

Liffan och Försöker79, vad jag minns blev det rätt stor skillnad när jag gick från 1 till 2 tabletter per dag...och att det ibland blir värre efter ett par månader, vilket kanske beror på att en del av effekten sitter i som jag hört många prata om (tänker närmast på diskussionerna om huruvida man ska ta dem varje eller varannan månad).
  • Stella Kardunn

Tänkte bara lämna ett livstecken...har hållit lite låg profil ett tag, kände att jag "knarkade FL" alldeles för hårt och bara blev mer och mer ´"deprimerad"...tror det kanske hade lite att göra med att jag verkligen kände hormonerna svalla denna pergokur...

• Stella Kardunn
    MaMaS skrev 2010-03-23 09:45:26 följande:
    Lät hur gott som helst med våfflor. Jag har lagt ner det, jag kan verkligen inte göra våfflor och hur svårt är det. Men de blir aldrig bra. Jag vill ha dom sådär frasiga, men mina blir alltid helt degiga och äckliga. Vet inte om det beror på järnet, men jag har lagt ner det  
    Det beror på våffeljärnet och inte på dig! Vi har två våffeljärn i vår familj (konsekvensen av 2 kompletta hushåll som slagits ihop). Det ena gör helt frasiga våfflor från våffla 1, det andra får man däremot passa hit och dit och dutta med smör och annat för att få dem frasiga, men lika frasiga som i de andra järnet blir de aldrig!

Nu har jag inte "hjärta" att slänga ut det eftersom det funkar, men jag använder självklart det andra i första hand.

Kan också meddela att jag tyvärr inte har någon möjlighet att komma och fika nästa vecka, vi åker norrut tidigt på torsdag morgon för att fira påsken med min släkt så jag känner inte att jag har tid att åka ner till Gbg på onsdag kväll. Jag hoppas dock ni får trevligt.

Förövrigt öser regnet ner och jag är ingenmansland mellan ÄL och mens...{#lang_emotions_frown}
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-23 08:34:35 följande:
    God morgon, Jag tänkte ringa dem idag direkt efter mitt vul, så jag vet var jag står. Tråkigt att man jobbar om varann. Jag och min sambo hade så när han reste mycket med jobbet, kunde gå veckor innan vi såg varann. Hur är det med dig? Hoppas allt är bra med er alla andra! Jag är hemma från jobbet idag. Sitter med en värmekudde och myser, glad över att inr behöva vara ute i regnet för mkt:). Jag blev så himla ledsen igår när jag sa till min chef att jag var tvungen att gå hem för jag kunde inte sitta ner och jobba. Jag hade bett en supergullig arb.kollega att skjutsa hem mig då jag inte hade bil igår, och tanken att sitta på buss/vagn i 50 minuter var lite avskräckande och när jag kom in till honom och sa detta, avslutade jag med : "hoppas det är ok?" Han satt tyst en stund och tittade på mig och sa: "vad ska jag sätta emot det då? Bara hon hinner med sitt jobb". T/R tar det max 25 minuter med bil. Skitstövel. Jag blev så jäkla ledsen , gick jag in till mitt rum och fällde nån tår innan jag samlade mig, tog mina saker och bara gick. Idag känns det bättre, ny dag nya tag! kramar till er alla
    Hoppas ditt VUL gick bra, håller tummar och tår att du inte var överstimulerad och att du mår bättre snart igen!

När det kommer till chefen, tänk "vatten på en gås" och låt det bara rinna av dig!
  • Stella Kardunn
    MIA SD skrev 2010-03-24 13:42:16 följande:
    Ni andra hör inne: har ni fått betala detta själva eller är ni "godkända" och fått tre försök också?
    När räknas man som godkänd? Är det när man fått remissen eller när man fått träffa läkaren på SU? Jag gissar att det är experten som ska göra bedömningen, så man inte är godkänd förrän efter träff med SU. I sådana fall hoppas jag bli godkänd för 3 försök snart.

Men sen tyder väl det mesta på att de flesta här har landstingsfinansierade försök på gång då jag tror nästan går på SU och de tar väl inte emot några som betalar själva? eller har jag fel där?
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-24 16:23:08 följande:
    jag har fått ett datum för nybesök till ivf!! Torsdagen den 22 april så smäller det! Dagen innan så ska vi på ett infomöte (tror bara jag går). Har räknat på det lite och i vilket fall så blir det lite tajt..om jag har räknat rätt (en massa variabler som måste stämma) så kan det bli äp antingen veckan innan mitt bröllop eller samma vecka som de stänger (midsommarveckan). Vilken rysare...hoppas på det bästa:) Loggar in om ett tag igen. N måst jag ringa mamma & lillasyrran:) kram
    Härligt nu rör det på sig!

Jag sitter här och fnissar åt mig själv nu förövrigt, för nu blev JAG jättenervös...smygkikade nämligen i medlemslistan och du hade 4/2 på remissen, jag har 19/2, vilket förhoppningsvis innebär att jag kommer att få min kallelse ca 2 veckor efter dig...{#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?