• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-04-21 21:19:03 följande:
    ha ha! helt omedvetet har jag tydligtn gjort det Gör om, gör rätt....Måndag 17 maj: MacpauLiffanTisdag 18 maj: MacpauLiffanJätteroligt!
    fast det är bra, då jag fick träna lite på namnen igen (som jag som sagt är urkass med).

Nu ska jag läsa! Har hittat en ny författare så jag plöjer igenom alla hans böcker.

kram på dig och godnatt till er alla andra.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-21 21:34:21 följande:
    Jag funderar på om även jag kan ha för lågt värde på sköldkörteln. jag har ju också väldigt kort mens och gick upp mycket i vikt (en del iaf) när jag slutade med prev. tror att de har tagit de proverna men ska nog ringa och höra. annars kanske man kan ta provet någon annanstans...
    Alltid bra att få en second opinion som de kallar det.  Min amma tog sköldkörtelporover och de visaed inget, men mamma kände ändå att det var något fel...så hon gick privat och det visade sig att hon hade tumör. När de opererade bort den så visa det sig att den var godaratd, så de tvar ju skönt, men hon har medicin som hon nu måste ta livet ut. Så jag har lärt mig att alltid gå till 2 olika oberoende läkare.

Vitsippa- vad kul att tiderna även passar dig! Då var vi tre än så länge..några fler som vill med?

Just nu är jag inne i deckare så jag läser David Baldacci (serien om "Kamelklubben").
    MissDrutten skrev 2010-04-21 21:51:34 följande:
    Inga sprutor behövs vad jag förstått innan FET, men får kolla upp det för jag har bestämt mig för att köra på. För ni har ju rätt...Hur jobbigt det än är så blir det ju förhoppningsvis värt det en dag.
    Jag har också för mig att fet processen är ingenting jämfört med et, fysiskt sett (förutom den psykiska apekten då förstås)...skönt att höra att du mår lite bättre och ser framåt

Godmorgon Finiz! Hur är det idag? Smart idé med mobilen som påminnelse...det blir ju ändå en del tider per dag att hålla koll på.
    Tarda skrev 2010-04-21 22:20:39 följande:
    Det går bara fint så du kan vara lugn. Var rädd att den skulle smaka illa som en del nässprayer mot allergi jag haft men den är hyfsat neutral, lite lätt bismak av metall bara.Har inte märkt av några biverkningar ännu, men å andra sidan har jag bara kört i 2 dagar.Macpau: Hur går det med jakten på präst och kantor? Vi försökte först få tag i en präst från en annan församling men det var inte helt lätt, så vi la ner och tog en från församlingen där vi ska vigas. Tyvärr betyder det att vigseln blir ganska sent, 16.30, men vi får fotas innan och hoppas att vi hinner klart med desserten innan 23.00
    Vi har hittat en präst! ´Vi rar den som hör till kyrkan, inte den som tillhår vårt stift. Blir enklare så, då han är bekant med kyrkan. Sen är jag inte så petig heller. Som Försöker skrev (tror det var hon): det är inte honom jag ska gifta mig med

Försöker- god morgon! Hur mår du idag? kramar
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-22 09:30:32 följande:
    jag är oxå enormt spruträdd och har garderat mig med att min man får ta sprutorna och är han inte hemma så har jag en mamma och en kompis som kan sätta dom på mig som är sjuksköterskor.. jag vet redan nu att jag inte kommer att kunna fixa det.. usch ser inte fram emot sprutor men vad gör man inte för ett pyre
    åh...jag känner ingen sjuksköterska/läkare...men vilken lyx det hade varit!! Jag tror att om det krisar så går jag till min svåger. han är diabetiker och expert på detta...å andra sidan så vete katten om han ska få göra det, har sett honom sticka sig med nålen genom 2 lager av tröjor, då han inte orkat dra upp dem {#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-04-22 11:36:18 följande:
    FikalistanMåndag 17 maj: MacpauLiffanMiss StarTisdag 18 maj: MacpauLiffanYeah yeah, mitt lag leder!!
  • Macpau

Hallojsan girls, nu är jag tillbaka från su och har inte så roliga nyheter...fick en jättetrevlig överläkare som kan sin sak...har jobbat där länge nog så att säga & en massa dokumenterat arbete bakom sig just med ivf.

Iallafall, han tyyckte jag hade för få och för lite vätskefyllda blådor för min ålder. Med tanke på min mammas situation (tidigt klimakterie) så tyckte han att vi bör ta det säkra föär det osäkra och rappa på detta. Han skrev en notis att jag skulle sättas på en eventuell återbudstid, om det finns någon sådan. Då de inte har såna så ska jag börja spraya i slutet på juni, så jag är redo att plockas 1a veckan de gör äp (v.33). Nu är jag orolig att mina äggreserver börjar sina

I samband med detta tyckte han att menopursputor är bäst för mig (med näst högsta dosen direkt), så jag har nu fått med mig hem ett kit med nålar, en massa pulver, vätska och sprutor...är sjukt nervös nu. Vanliga diabetesprutor hade jag kirrat, men detta testar min sprutskräck på  ett helt nyt sätt...det är en vanlig spruta!! Plus att risken för överstimulering är klart mkt större...

Har en del att smälta nu...

kram på er.

• Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-22 13:53:01 följande:
    jag och min man fick idag det stora kuvertet med all info i om vårt infomöte på sahlgrenska den 5 maj.men får tydligen ställa frågor efter informationen.. ni som gjort detta, vad hade ni velat veta så här i efterhand?
    ...tänkte bara att uppmuntra att det är ju bra att ni ändå fick en tid för planerad sprayning, sprutor, äp innan sommaren. Då bokar de iallafall upp en tid åt er redan innnan sommaren så att de inte blir upptagna. Så även om man inte får börja nu så har ni en garanterad (preliminär) äp dag satt.
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-22 16:25:54 följande:
    Ja, jag känner mig faktiskt lite gladare idag. Ibland behöver man bara lite tid att smälta allt. Nu tänker jag att det kanske inte är meningen att jag ska göra ivf just nu, utan ska först ta mina mediciner. Jag brukar tänka att det finns en mening med allt, fast det ibland kan vara svårt att se. Men, har jag en dålig dag imorgon kommer jag nog tänka helt annorlunda Macpau: Men herregud!!! Här sitter jag och klagar över lite dåliga sköldkörts-värden...har de inte sett detta med dina ägg tidigare när de gjort vul?  När du bara pratar om sprutan ryser jag över hela kroppen. Men du kommer fixa det!! Man får väl försöka tänka vad det ger i slutändan. *bamsekram till dig*
    japp, men det som inte dödar, det härdar!! Och jävlar vad härdad man har blivit det sista året med allt...

Han var väldigt ordentlig och kollade noggrannt efter att jag berättat om min mamma. Sen sa han lite hoppfullt att det kanske döljer sig ett par till blåsor bakom, men avslutade ändå med att han trodde att det var så, och att chansen är stor då det är ärftligt. Sist garderade han sig och sa att det kanske inte alls behöver vara så. Jag förstår honom. Man kan ju aldrig riktgt veta. Därför ville han chockstarta min äggproduktion, även om det innebär att jag blir överstimulerad. Då vet han iallafall hur lägt ser ut för mig. Sen fanns chansen att man kan frysa dem (om jag får en massa ägg) o0ch göra FET.
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-22 16:36:28 följande:
    Ja, det har man verkligen blivit, det ska gudarna veta!! Men som du säger, man kommer starkare ur det.  Om man nu ska se det positivt så är det ju jätte bra att han ser till att du kommer igång så fort som möjligt. Så nu VET du iallafall att v. 33 blir det. Du har ett datum att gå efter. Får du många ägg är ju chansen stor att det blir fler bra ägg och då behöver du ju bara göra ett äp. 
    Ja, vi hoppas på det.

Nu loggar jag ut. Ska sätta upp fötterna på bordet, läsa & dricka vin. Läsning är det enda som får mig att slappna av och få bort tankarna från eländet.
    kram
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-22 17:43:44 följande:
    jag hängde inte riktigt med? ska jag ta upp det med läkaren? att jag ska börja med spray innan sommaren eller menar du att vi kommit in innan sommaren och står alltså på tur först i höst sen?
    jag menar att ni har kommit in innan sommaren och bör vara ut en av de första i höst.
  • Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-04-22 18:50:48 följande:
    Försöker, ska inte du med och fika?!? Det behöver du, och vi behöver dig! Och alla ni andra också förstås!
    Jag räknar kallt med att Försöker kan följa med (kan du?? )
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?