Morgon i tråden,
Ja vad ska man säga, just nu känns det knappt som det finns något bra beslut eller logiska resonemang huruvida man ska göra KUB test eller inte. Vi kände väl mest panik inför bägge alternativen...Skulle vi ta det, får vi en sannolikhetsbedömning, men vad gör man om den är dålig? jo panik utbryter igen...Skulle vi inte ta det, orkar vi "leva i ovisshet" i 7 månader till? Ungefär så har det malt fram och tillbaka under de två veckor vi haft på oss att fundera.
För att göra en lång historia kort, vi sa ja till testet och blodproverna togs igår, så nu har vi en veckas väntan igen innan vi får göra ul och veta resultatet. Under tiden intalar jag mig att ett resultat på minst 1/100 väntar oss och att vi äntligen kan få släppa en oro tillfälligt. Då kanske vi tom kan förmå oss att berätta det för någon också...Jodå ni läste rätt, vi har inte ens informerat närmsta familjen ännu...
BM var trevlig och lätt att prata med, men förövrigt kändes det som ett lite rörigt möte, hon hade inte direkt någon lista hon prickade av utan det kändes lite som det blev lite fram och tillbaka vartefter hon kom på vad hon skulle säga. Så det kändes bra att sambon var med även om mycket inte rörde honom direkt, för jag hade nog inte kunnat återberätta vad som hände.
Men som tur är har de en "inskrivning 2" här, där de vanligen tar alla prover (de tog alla på mig igår eftersom de ändå måste ta blod för Kub testet), så vi ska tillbaka redan den 18/2 igen och då har jag förhoppningsvis hunnit få lite ordning på den information vi fick och hon kanske hunnit reda ut lite bättre vad hon ska säga.
Juristen Vi testade på dag 16 eftersom det var en söndag, officiell testdag var på tisdagen, men jag ville ha en ledig dag på mig att "bryta ihop och komma igen" om det skulle visa sig att det inte blev något plus. Sen tog jag ett test till på morgonen dag 18 innan jag ringde SU.
Liffan Jag instämmer med Juristen, du får ta det under torsdagens terapistund
Macpau Du får godkänt på vagnvalet Själv ser jag löjligt mycket fram emot barnmässan i mitten på april och att äntligen få "legitimt" provköra en vagn jag med...