Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vattuman skrev 2011-01-27 17:17:16 följande:
    Då är man tillbaka på banan.
    Ett på plats och två till frysen.
    Yippikiyey
    Tjohooooooooo!!! Vad glad jag blir Solig

Har väntat hela dagen på att få en chans att logga in och nu först kom den, hann inte ens önska lycka till imorse, men å andra sidan bestämde vi ju redan förra veckan att detta var en turvecka.

Nu får du ruva så mycket att du kacklar! Tungan ute
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-01-27 11:37:44 följande:
    Jag håller tummarna för dig idag! Jag är också på g i dag med ett FET så jag hoppas min telefon är tyst den också!
    LVHM hoppas verkligen allt gått bra för dig med!
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-01-28 11:03:22 följande:

Det såg fint ut igår så nu är jag också ruvare igen!

Grattis tjejen Solig och den här gången SKA det lyckas! Vecka 4 är turveckan det har vi ju bestämt!
  • Stella Kardunn
    Tarda skrev 2011-01-28 07:55:32 följande:
    Hur går det med kräkandet Macpau? Jag råkade ta fel tandkräm (minthelvete) häromdagen och fick en otrevlig överraskning, fick mig att tänka på dig ;)
    Kan du inte använda tandkräm med mintsmak? oj, då måste det vara svårt att hitta tandkräm för dig eller? Såvida du inte köper sån där barntandkräm med jordgubbssmak...Jag provade kusinbarnens i somras, det var som att borsta tänderna med sylt Kräks
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Kissie, uff va jobbigt att det inte har vänt för dig, men det är väl bara att stå ut och "keep the eyes on the price" som de brukar säga over there Flört Jag försöker smitta av mig med lite "inga symptom alls" från mig Tungan ute

Liffan, va skönt att blodtrycket verkar vara normalt igen, förhoppningsvis var det bara lite nervositetshöjning som har ordnat till sig till nästa gång. När ska du dit igen förresten?

Tarda hoppas du kommer på torsdag och bara glömde skriva upp dig på listan sist. Uno får hålla sig på plats tills på fredag iaf Flört

Vitsippa du kommer också med hoppas jag?

Själv ska jag på inskrivning idag, vilket känns pirrigt eftersom vi måste ta vårt beslut om KUB test på samma gång....

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Ja vad ska man säga, just nu känns det knappt som det finns något bra beslut eller logiska resonemang huruvida man ska göra KUB test eller inte. Vi kände väl mest panik inför bägge alternativen...Skulle vi ta det, får vi en sannolikhetsbedömning, men vad gör man om den är dålig? jo panik utbryter igen...Skulle vi inte ta det, orkar vi "leva i ovisshet" i 7 månader till? Ungefär så har det malt fram och tillbaka under de två veckor vi haft på oss att fundera. 

För att göra en lång historia kort, vi sa ja till testet och blodproverna togs igår, så nu har vi en veckas väntan igen innan vi får göra ul och veta resultatet. Under tiden intalar jag mig att ett resultat på minst 1/100 väntar oss och att vi äntligen kan få släppa en oro tillfälligt. Då kanske vi tom kan förmå oss att berätta det för någon också...Jodå ni läste rätt, vi har inte ens informerat närmsta familjen ännu...

BM var trevlig och lätt att prata med, men förövrigt kändes det som ett lite rörigt möte, hon hade inte direkt någon lista hon prickade av utan det kändes lite som det blev lite fram och tillbaka vartefter hon kom på vad hon skulle säga. Så det kändes bra att sambon var med även om mycket inte rörde honom direkt, för jag hade nog inte kunnat återberätta vad som hände. 

Men som tur är har de en "inskrivning 2"  här, där de vanligen tar alla prover (de tog alla på mig igår eftersom de ändå måste ta blod för Kub testet), så vi ska tillbaka redan den 18/2 igen och då har jag förhoppningsvis hunnit få lite ordning på den information vi fick och hon kanske hunnit reda ut lite bättre vad hon ska säga.

Juristen Vi testade på dag 16 eftersom det var en söndag, officiell testdag var på tisdagen, men jag ville ha en ledig dag på mig att "bryta ihop och komma igen" om det skulle visa sig att det inte blev något plus. Sen tog jag ett test till på morgonen dag 18 innan jag ringde SU.

Liffan Jag instämmer med Juristen, du får ta det under torsdagens terapistund Flört

Macpau Du får godkänt på vagnvalet Själv ser jag löjligt mycket fram emot barnmässan i mitten på april och att äntligen få "legitimt" provköra en vagn jag med...

• Stella Kardunn

Måste bara tillägga en lite lustig grej...På vägen dit från parkeringen kom bägge två plötsligt på...herregud vad gör vi om vi träffar på någon vi känner?? Det finns bara en BM mottagning i vår lilla stad, samt att typ halva bekantskapskretsen är gravida....lätt panik utbröt sen när en likadan firmabil som en av sambons barndomsvänner åker i, stod parkerad utanför entrén (vi la bägge pannorna i djupa veck och undrade, kan de redan vänta nr 3?)...Som tur visade sig bilen tillhöra någon annan på firman som vi inte känner och det dök inte upp någon annan under tiden vi var där heller Cool

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-02-01 14:03:27 följande:

Hörrni tjejor! Är det någon som har bokat terapistolar på torsdag? jag kan ta på mig det annars men det är ju onödigt om vi alla bokar... vi sa kliniken på södra vägen om jag inte minns fel.

Jag har inte bokat något alls utan förlitar mig på bäste bokare Liffan Cool
  • Stella Kardunn

Bra jobbat Liffan! 20.30 är okej för mig, det är väl ändå ungefär då jag brukar vara den tråkiga och bryta upp först med hänvisning till att jag har en bit att köra Flört

Juristen det går alldeles utmärkt att åka med mig hem, om inte Vitsippa tar sig i kragen och åker hem extra tidigt till sina nattgäster så får du nog hänga med en tur runt åt det hållet först också Skrattande

Hmm vad säger du Tarda? har SU ändrat sina rutiner för test? jag är smått förbluffad...Drömmer

Ja det känns skönt att ha beslutet angående KUB "överstökat" även om jag såklart fortfarande känner mig som en åsna mellan två hötappar. Dessutom har jag under denna vecka istället börjat oroa mig extra mkt för att vi kommer få se en livlös lite krabat nästa vecka..så nu sover jag inte så bra på nätterna längre utan oroar mig för dåligt testresultat eller något ännu värre Rynkar på näsan

Allvarligt talat jag förstår inte hur någon som blivit gravid "vanliga vägen" kan vara normal fram till RUL i vecka 18?? Jag menar hade detta nu varit en helt vanlig graviditet (och jag hade varit under 35) hade vi inte fått någon som helst bekräftelse på att det verkligen finns något där mellan positivt gravtest och RUL i vecka 18, såvida vi inte bokat privat någonstans. Jag håller ju på att avlida av oro och då har jag ändå fått ett VUL i vecka 8 och får nästa i vecka 12 och sen vecka 18 och efter det kan man förhoppningsvis känna bebben och få bekräftelse den vägen.

• Stella Kardunn
    G R A T T I S  MissDrutten!! Baby Tjohooo!! vilken grej!! en bebis i tråden!

Skönt att allt verkar gått bra, trots flera igångsättningsförsök och att lilla Iris verkar må fint!

Jag önskar er all lycka nu när ni äntligen nått vad vi alla väntar och väntar på!

Stoor kram till er alla 3 Hjärta
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?