Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan åh va skoj att få se det lilla livet på riktigt Solig  Håller alla tummar och tår att den fortsätter trivas och växer och frodas! Färgen blev bra förövrigt, men min frissa såg lite förvånad ut när det var jag som dök upp på lördagsmorgonen, hon hade trott det var någon med samma namn eftersom det inte var så längesen jag var där för en vanlig klippning Cool

Jo fyra julbord är lite för mycket på fyra dagar, men vad gör man när man har sån tur att bli bjuden och alla lyckas tajma varsin dag...domen lyder iaf, laxen och patén var klart godast i torsdags, ris a la maltan godast i söndags...och inget slår godisbordet i söndags! Årets stora besvikelse var omeletten, inte helt bra någonstans, den hade potential i söndags tills jag upptäckte hur kopiöst salt den var Obestämd men nog om mina julbord nu Drömmer

Annars är jag precis som Kissie mest bara i väntans tider....känner inget alls av någonting och det är en heeeel vecka kvar till test...tror inte någon mens kommer att komma innan då jag blev rätt försenad förra gången när jag visste att inget fanns där, så jag tror det är testet som kommer att få visa resultatet. Sambon har redan försäkrat sig om att jag har för avsikt att köpa flera tester, så vi kan testa ordentligt Skrattande

Jobba sa du Macpau okej då, får köra igång här med då Flört trevlig dag på er alla!
  • Stella Kardunn
    Liffan jag förstår hur du tänker, man vet inte hur man ska tolka tecknen, är man trött pga årstiden eller pga att det faktiskt står att den kan slå till redan i vecka 5, känner man dragningar i sidorna för att mensen är på gång, för att kroppen är irriterad på vaggisarna eller för att något faktiskt finns där...

Testar gör vi nog på söndag, då är det RD16 och resultatet borde vara pålitligt, känner att jag vill ha söndagen på mig att bryta ihop och komma igen om det är negativt. Istället för stress stress innan jobbet på tisdag morgon. Men tar såklart ett slutgiltigt test på tisdag innan jag ringer Sahlgrenska.

Hoppas alla har en så bra vecka ni bara kan!
  • Stella Kardunn
    Macpau har inga beprövade kurer att berätta om, förutom att kaffe på morgonen brukar kunna få fart på min. Annars har jag hört att katrinplommon juice ska vara bra också.

MissDrutten Kan säga att jag skrattade gott åt din berättelse också

Liffan
    du som också lever i synd bara  måste säga åt din sambo att svara samma sak

Hoppas det är bra med alla andra också, eller så bra det nu  kan vara...jag hoppas jag kan tolka tystnaden härinne som att alla är fullt upptagna med sitt och att allt flyter på som det ska.

Stor kram Hjärta och trevlig helg på er alla!
  • Stella Kardunn

Morgonens 2 tester.....

Klart plus på Clearblue.....Svagt streck på Apotekets, men ändå ett streck (även om bilden blev ännu sämre)....om man läser på instruktionen så är det från 4 dagar före förväntad mens på clearblue och från dagen för förväntad mens på Apotekets, så jag antar känsligheten är högre på CB's test.

Men jag kan fortfarande inte tro det...
  • Stella Kardunn
    Tusen tack tjejer Hjärta men som sagt jag har mycket svårt att tro på det, ska stanna och köpa ett nytt test imorgon, så jag har två av olika märken att testa på tisdag också...men vete sjutton hur jag ska göra för att verkligen tro vad som står där eller inte...därmed har detta varit en mycket förvirrad dag, allt å ena sidan rullat på som vanligt och å andra sidan virvlar tankarna iväg åt alla möjliga håll...

Macpau skönt att det går framåt med huset, men jag är inte avis på allt jobb ni får lägga ner. Inspekterar gärna resultatet sen Skrattande Julen firar vi norrut hos mamma i år så vi ger oss av tidigt torsdag morgon.
  • Stella Kardunn

Här håller jag tummarna för ett bra VUL med  Kissie!

Liffan Jag har redan ringt Cool Vi snubblade runt i badrummet och tog två tester till vid sextiden imorse och eftersom de visade samma resultat som i söndags meddelade jag Plus idag Solig  Fick tid för VUL 12/1.

Men jag glömde fråga, är det idag som är den första av de 3 dagarna med 3x3 vaggisar eller är det imorgon? Hur har ni gjort?

Låter som en jättehärlig dag du har framför dig Liffan! men känner du att du börjar bli för trött framåt biodags får du väl se till att ni väljer en film du redan sett, så du kan vara med och diskutera den efteråt ändå Flört

Apropå ovanstående datum och min nya positiva inställning som innebär att jag utgår ifrån att det kommer gå som på räls,  passar jag även på att slänga ur mig frågan, är det någon som tycker onsdag 12 januari är en lämplig dag för en fika/middag? eller ska vi vänta till senare i januari och fira trådens ettårsdag närmare det riktiga datumet?

Önskar alla en bra dag, kram Hjärta

• Stella Kardunn

Stackare Macpau, tyvärr har jag slut på tips då jag sällan drabbas av det här problemet själv, även om det verkat börja visa sina antydningar sen jag började med den här IVF processen....hade ingen aning om att såna hormoner kunde styra den delen av magen med, men man lär sig något nytt mest hela tiden...Hoppas du hittar något som funkar snarast!

Tusen tack MissDrutten det känns helt ofattbart fortfarande, som om det var alldeles för enkelt (att det inte blev något alls första gången är lätt att förtränga såhär i efterhand)...så jag erkänner "Hej jag heter Miss Star och jag beställde 20 gravtest från Testlagret imorse" Cool

Jag börjar på en ny fikalista...

Fika/mat i Gbg onsdag 12/1, kommer gör:
    Miss Star
    Macpau
    Liffan

• Stella Kardunn

Tusen tack Vitsippa! Solig hoppas ni får en okej jul också trots att den inte blev som planerat. Ja hon jag pratade med sa grattis flera gånger och önskade oss all lycka, så det kändes roligt att äntligen få ringa ett sånt samtal. Tänkte faktiskt jag skulle maila min "gamla läkare" här också om allt går bra på VUL den 12/1 och tala om vad som hänt hittills. Vet att hon blev glad när jag hörde av mig inför nybesöket i våras iaf, de får väl inte någon feedback oftast utan patienterna försvinner bara vidare.

Liffan jag hoppas det bara är inbillning eller en lugn period du har just nu. försök njut av jul och nyår nu så ska du se det blir bra Hjärta Men jag förstår din oro väldigt väl, själv letar jag tecken överallt (mår jag inte lite illa nu, är jag inte lite trött, spänner det inte lite i sidorna osv) och var imorse så orolig för att jag inte hade ont i magen att jag funderade på hur jag skulle kunna tvinga Gyn att ta HCG prov på mig för att se om värdena stiger som de ska. Det ska bli så skönt med ett par dagars ledigt där man får vila hjärnan från jobbet ett tag iaf, för de andra tankarna lär jag inte kunna stänga av...

Jag bestämde mig iaf för att börja följa de nya instruktionerna from idag gällande Progesteronet, så idag är första dagen av de 3 med 3 ggr dagligen...

Kissie hoppas också allt gick bra på VUL igår...

Ledig imorgon och drar norrut direkt så är det någon jag inte skulle stöta på här innan vill jag önska er en riktigt god jul!! Tomte

• Stella Kardunn

Lånar datorn hos syrran och passar på att önska alla en god fortsättning! Hoppas ni har en skön och riktigt god jul!

• Stella Kardunn
    Frikadellen vilken grej Skrattande Grattis!! Jag hoppas allt löser sig till det allra bästa för er den här gången och önskar all lycka! Du kan väl i alla fall kika in och tala om hur det går sen?

LVHM Hoppas ni får en riktigt skön semester nu och samlar kraft inför 2011 som jag är övertygad om kommer att bli ert år!

Själv är jag hemma igen och tillbaka på jobbet...Ikväll är det dags för sista vaggisen, me jag har väldigt vaga gravsymptom tycker jag, så just nu känns 12 januari väldigt långt borta för att få reda på om det verkligen är något på gång...men vi fortsätter försöka tänka positivt och njuta av att vi än så länge är gravida iaf...mina test från testlagret var restnoterade också, men hade fått 2 som kompensation på posten nu, så jag får väl ta ett imorgon och förlita mig på det resultatet så länge...
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?