• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jag hittade några barnvagnshjul på blocket men har inte vägarna förbi Borås så ofta, chansade på att du kanske hade det. Känns lite onödigt att åka bara för dem även om Borås såklart är en fin stad, det är inte akut så jag avvaktar tills de dyker upp några i Gbg.

• Tarda

Nu sover lillsnorpas, ger oss iväg när hon vaknar, sovlängden varierar men bussen går ju ofta så innan halv ett borde vi komma, om inte får ni börja utan oss.

• Tarda

Ohoj på er. Det blir mest mobilsurf för mig och jag är lite för bekväm för att skriva inlägg då men läser gör jag.

Skönt att BVC har koll på magarna, hoppas lillan biffar på sig där inne Vitsippa. Passa på att äta mycket kakor, de kalorierna hamnar direkt hos bebisen.

Ja de verkar ha en del gemensamt Macpau dagsömnen här är oxå katastrof, vet inte om hon ställer om till att sova 1 gång/dag eller om det är en fas men det får gärna gå över nu. Ofta försöker jag natta över en timme innan hon till slut somnar. Kvällarna är likadana och sen är det uppvak och snutt omvartannat 04-08.

Men som tur är vägs det upp av att hon är så himla go o glad resten av dagarna, att kunna röra sig runt själv har verkligen gjort S nöjd och hon har börjat kunna sitta o pilla själv några min då och då, skönt. Ibland släpper hon handen och står och balanserar några sekunder, det ser så underligt ut, inte ska hon kunna sånt hon föddes ju nyss. Hon älskar att träffa andra barn och tar kontakt och ler mot allt och alla, underbara unge

Nån får gärna lägga in mina gissningar, tror som Macpau att de kommer samma dag.

Vitsippa; tjej, 21 oktober, 2780, 48 cm

Juristen; tjej, 21 oktober, 3720, 52 cm

Härligt att R blivit av med byxan, nog för att hon var den sötaste trafikkon jag sett men så skönt att kunna sprattla fritt med benen.

Kram

• Tarda

Kissie: härligt med tjejhelg och att du fick komma iväg en sväng. Skönt för mormor och M att det gick så bra. Min mamma kommer nästa helg o det ska bli så mysigt.
    Angående napp så tipsar jag om ett tyskt märke som finns på Ekostore, Mollis. S som vägrade napp gillade deras till slut och en annan kompis som hade samma problem lyckades oxå med dom. Nu är det bara tummen som gäller men innan hon hittade den använde vi napp när vi åkte bil.

• Tarda

Om man bortser från att svärmor våldgästade oss både på BB och hemma (en av anledningarna till att jag vägrar träffa henne nu) så väntade vi 2-3 v med besök och det kändes lagom. Vi hade redan innan förvarnat släkt och vänner om att det var så vi ville ha det och (nästan) alla var förstående.

Ett tips om man vet att besökarna kan bli kvar länge är att träffas på ett café/fik eller åka hem till dem, då kan man själv välja när man vill åka hem och behöver inte köra ut folk. Nu hoppas jag att ni har mer belevade besökare än så men i värsta fall.

• Tarda

Hmm, hoppas det gick det bra på Östra idag Vitsippa, ingen uppdatering sen i söndags så kanske är lillan redan ute?

• Tarda

Absolut spara på krafterna och fyll på depåerna. Säva lockades ut med god mat så det är mitt tips. Sushi och massa kimschi, efter det en orgie i sött; paj, mazariner och chokladwienerbröd.

Hur har det gått för I och er Macpau? Det lät som en redigt avancerad apparat, kom ihåg att du inte är en sämre mamma om du går de 4 stegen över hallen och kikar in genom nyckelhålet Flört

• Tarda

Tänk att de sista bebisarna skulle vara så rackarns sega, de måste väl komma innan helgen va? Tänker på dig im Vitsippa, är det på fm ni har tid?

Heja heja Juristen, en sista färdknäpp tror jag på sen kommer hon.

Spännande att åka tåg med A Liffan, hoppas ni får en skön helg.

Kissie: testa igen om ett tag, kanske går det bättre då? Den korta period S tog napp gick det bäst när hon var trött och nöjd, jag brukade hålla en hand lätt på nappen i början. Suger hon på era fingrar förresten? Låter lite läskigt med ögat, bra att få det kollat. Håller tummarna för att det inte är nått allvarligt.

Angående kniper funderar jag på att köpa mig några kulor, nån som har erfarenhet av såna?

Här är det förkylt och snorigt igen, dessutom är det tänder på G. Men S är på bra humör iaf och enda gången hon tappar humöret är när hennes nemesis näsfridan kommer fram. På fredag kommer mormor på besök, ser fram emot att bli lite bortskämd i helgen.

• Tarda

Åååh är de ute nu tror ni? bebisväntan gör mig alldeles nipprig. Nu är det såklart lite tätt inpå men jag vill verkligen föda barn igen, allt förlossningsprat gör mig sugen.

Inget konstigt att bli glad av ett flaskställ heller, jag blir glad av begagnatköp på tradera och nya reflexer till vagnen.

Det var ju en hel del matnyttigt du hört Kissie har du hört nått om enskilda kulor vs såna på snöre? Eller de på snöre kanske mer en leksak?

• Tarda

Åååååh Grattis Juristen och M, såklart det blev en tjej, fanns det egentligen nått annat alternativ? 
    Ser fram emot att få höra mer när ni vilat och myst med er bebis Hjärta

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?