• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

jag har fått ett datum för nybesök till ivf!! Torsdagen den 22 april så smäller det! Dagen innan så ska vi på ett infomöte (tror bara jag går). Har räknat på det lite och i vilket fall så blir det lite tajt..om jag har räknat rätt (en massa variabler som måste stämma) så kan det bli äp antingen veckan innan mitt bröllop eller samma vecka som de stänger (midsommarveckan). Vilken rysare...hoppas på det bästa:)

Loggar in om ett tag igen. N måst jag ringa mamma & lillasyrran:)

kram

• Macpau
    Liffan skrev 2010-03-24 23:59:43 följande:
    KOm på att jag måste fråga: fick du brev eller fick du tiden för att ringde? kan ju vara bra att veta om det lönar sig att ligga på... icke desto mindre var det ju verkligen din tur nu!!
    Det var via brev-alltså min rättmätiga ordning i kön . Summa sumarum: det verkar inte löna sig att ringa & tjata, åtminstone inte för mig.

Kul att ha dig hemma!

Ska bli jätteroligt att ses nästa onsdag tjejer!
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-25 08:58:57 följande:
    Härligt nu rör det på sig! Jag sitter här och fnissar åt mig själv nu förövrigt, för nu blev JAG jättenervös...smygkikade nämligen i medlemslistan och du hade 4/2 på remissen, jag har 19/2, vilket förhoppningsvis innebär att jag kommer att få min kallelse ca 2 veckor efter dig...
    Då borde du få hem brevet ganska snart du med, vad roligt!! Jag har också ett jobb där jag reser runt med vår chef (ca 1 gång i månaden). Utöver det så har vi 3ggr per år lite längre resor. Jag har dock kommit överens om med min chef att jag inte behöver åka på de längre seminarierna om det "krockar" med allt detta...så nu är han en fena på min menscykel, pergokurer oxh allt annat som en stackars 31-årig chef inte skall behöva utsättas för .

Jag pratade med honom förresten och sa att vårt förra samtal inte sköttes så snyggt när jag blev sjuk. Stackarn, kan har inget minne av allt han sa, men bad så mycket om ursäkt så nu är allt frid & fröjd mellan oss, skönt!
    MaMaS skrev 2010-03-25 09:32:59 följande:
    Liffan: Jaså det är där du varit - har ju saknat dig! Välkommen hem igen! Nä, jag vill inte heller vara ledsen, men tyvärr blir det så. Därför jag inte orkar tänka på det, för man orkar inte vara ledsen mer tillslut. Min stackars sambo får ta många smällar, usch, får lite dåligt samvete ibland när allt går ut över honom   Idag ska jag iallafall äta lunch med en kompis och sen blir det nog en promenad på stan, det ska bli mysigt.  Borde inte du har bim snart?
    Jag tror att alla vi som går igenom detta har killar/makar som är härdade vid det här laget...det är i såna stunder jag uppskattar att jag har en så snäll kille. När jag blir ledsen eller arg så skriker han aldrig tillbaka utan kramar mig bara (vilket resulterar i att jag vill slå till honom, visserligen) men ändå
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-25 10:58:58 följande:
    Jovisst har jag BIM snart - på söndag eller nåt sånt. har inga känningar av mens men inte av något annat heller, tänker mer att det säkert kan vara så att mensen är lite sen pga pergon. Haha, det där med att man vill slå dem när de är snälla och tar en massaskit känner jag igen! Det känns som att någon har slagit mig gul och blå - är helt mörbultad av trötthet efter de här två dagarna. men jag är glad att vara hemma iaf.Hoppas att ni andra har en bra dag!kram
    För att inte bli ett nervvrak som jag blev i början; Pergon försköt min mens med allt från 2-6 dagar...men givetvis hoppas vi att det är en graviditet!! Trötthet låter ju onekligen som ett jättebra tecken. Och apropå tecken; jag har aldig haft så få symptom som den måanden jag faktiskt var gravid! 

kramar:)
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-25 21:33:27 följande:
    OK, nu har mina menskänningar kickat in. hoppas bara att den inte kommer på lördag när jag ska SPAa på StJörgen... Förra gången mådde jag så djävulskt dåligt och det hade ju inte varit optimalt när man betalar en massa för att må bra.
    God morgon! Hoppas mensen håller sig borta nån dag till. Har läst att det kommer ut en ny mesvärkstablett som ska vara extra effektiv mot just mesvärk och som verkar främst runt magen.  Jag har blivit skonad från jättesmärtor sen jag började med pergon, men innan dess kunde jag ibland vara hemma från jobbet med en vetekudde på magen, helt utslagen.
    FrkSommar skrev 2010-03-25 23:58:47 följande:
    Hej tjejer :)Är det någon mer än jag som är tillräckligt stressad för att utveckla riktiga stresssymptom?Nu är jag kanske mer stressad än de flesta för som någon sa så har jag trots två deltider svårt att inte lägga heltid på båda arbetsplatserna ( igår jobbade jag 14 timmar och idag 12)... mycket av jobbet följer med hem i mina tankar, det är ju så när man arbetar med utsatta människor, jag försöker verkligen att koppla bort men det är enklare sagt än gjort...Att jag går omkring med ständig värk börjar jag vänja mig vid men jag gissar att det också är en stressfaktor....Att jag inte lyckas sluta helt att röka är jätte stressande (Tack för att påhoppen uteblev, ni är verkligen helt underbara!!!!)Jag tror inte att jag behöver påpeka hur stressande hela karusellen runt utredning och IVF är....... i alla fall så har mitt minne blivit sååååå dåligt, jag ställer samma frågor om och om igen, jag glömmer av saker jag sagt och gjort och om det är planerat att jag skall göra något så måste det stå i almanackan!!!Jag har börjat gå i sömnen, helt okontrollerbart så nu när sambon jobbar natt är jag inlåst i lägenheten eftersom jag tidigare försökt ta mig ut på nätterna .... och då klädd i bara trosor.... *pinsamt*Jag är rädd att nästa vecka kommer att bli ytterligare en stressfaktor..... och jag är klart orolig för vad det skall göra mot mitt psyke. Försöker intala mig att det kommer att bli positivt men orolig är jag.Min syster fick en dotter i december, när jag fick veta att hon väntade barn så bröt jag ihop totalt..... älskar min syster så mycket och unnar henne verkligen att få barn men kollapsen kom som ett brev på posten....Tyvvärr har jag inte tidigare haft möjlighet att träffa underverket eftersom de bor i norraste norrland men på tisdag kommer de hem *äntligen*.... Jag har tagit lite ledigt från jobbet för att verkligen kunna fokusera på att få en chans att lära känna mitt nya syskombarn och jag längtar så mycket! alla andra i familjen har träffat henne så jag har liksom "paxat" henne ett par dagar..... men vad kommer det att göra med mig?Jag har försökt att ställa mig in på att om vi inte får några barn så då har jag iaf 4 underbara syskonbarn och jag kommer att ge dem allt jag har och är för jag älskar dem som om de vore mina egna  .. men... jag är iaf så otroligt avundsjuk!!!På sjukhuset sa de till oss att koncentrera oss på vardagen för att slippa stresssymptom men min vardag är så snurrig att jag snart funderar på att fokusera helt på IVF karusellen och bara det ....Åh, ett långt och förvirrat inlägg från mig på en vardag!?!??! .... förstår ni varför jag börjar bli orolig för mitt mentala hälsotillstånd???Skall nog ta och ringa psykologen på SU ... känns som en bra idé just nu.Fast jag tror att en fika kan göra mer nytta :) vi ses på onsdag IRL ... så kul!!!! Fast jag fattar inte hur jag med mitt teflonminne skall få ihop vad jag egentligen vet om vem och vem som är vem....... tror att jag har koll på vem jag är..... kanske...Sov sött gänget!!!
    Hej FrkSommar,

Vilket fint och öppet inlägg du skrev- jag kna nog nästan med säkerhet säga att du inte är ensam om dina tankar. Angående stresssymptom: jag ligger ofta och grubblar innan jag ska lägga mig och jag blir mer och mer stressad, så jag har "utvecklat" muskelskakningar i kroppen, små, små impulser som inte känns om man tar på mig (sambon har undersökt) men det känns som att hela min kropp pulserar och jag får hjärtklappning (panikångest?). Har varit hos läkaren och sure enough; det är stressrelaterat och kommer endast på kvällen, när jag ska sova. Då ligger jag & tänker, funderar, ältar, sörjer...allt möjligt. Jag har nu lärt mig att behärska detta genom att andas djupt & långsamt ett par gånger.

Jag har blivit jätteglömsk & virrig!! Jag skyller allt på Pergon och stressen...(undrar vad man kan skylla på nu när allt det är avklarat

Sen tror jag att dina arbetstider kanske kan vara lite extrastressande? 12-14 timmar /dag...funkar ett tag men inte i det  långa loppet. Sen vet jag inte hur det är att leva med kronisk smärta, men all heder till dig som har det OCH jobbar mer än vi andra dädliga :-; Du måste ta hand om dig!

Nikotin ja....vår fiende. Jag snusar. Snusar för kung & fosterland. Jag räknar dock med att behöva sluta/trappa ner avsevärt till det 1a mötet den 22/4. I den hälsoblanketten man fick hem i samband med datumet så står det om man röker/snusar...hoppas kunna skriva "snusar lite"

Angående syskon: min lillasyster har ett barn som är helt underbar och när min syster var gravid 1a gången så hade jag inte de känslorna riktigt för vi hade precis börjat försöka själva...men nu är läget lite annorlunda och mina känslor likaså. De har nu försökt i nästan ett år för ett syskon och hon har nu panik och mer stressad än vad jag är äver min situation...så kan det vara, vi är alla olika. Då även min kära syster är medlem på fl så väljer jag mina ord

OOOps, nu måste jag verkligen jobba lite!

kram på er och ha en underbar helg. Kag jobbar bara halvdag idag så jag sluar kl,11 idag. Ska kanske shoppa lite?!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-26 09:32:23 följande:
    Hej kära ni! Jag hinner inte kommentera allt nu, men återkommer Dock är jag lite ledsen  för jag kanske inte kan följa med och fika på ons Eftersom det är påsk kanske vi åker ner till Skåneland redan ons och då missar jag ju er. Så himla tråkigt. Det är inte bestämt helt hundra ännu, men kanske. Men jag får väl följa med nästa gång istället.  Idag blir det lunch och fika på stan, igen   Kram till er alla!!
    Håller med Liffan-hallå...Skåne eller vi...ett självklar val!
    Liffan skrev 2010-03-26 10:21:19 följande:
    Hej fina,FrkSommar; får be att återkomma! Macpau: vad är detta för mirakeltablett du talar om??? Försöker: skåne! men vi vill ju så gärna träffa dig! Jag håller tummarna för att ni kan åka senare. annars får vi ta ytterligare en fika snart! Hoppas du får en skön dag! Jag tänkte träna på lunchen, ta mig en sushi framför datorn och ladda för kvällens bubblande drycker. En mycket trevlig fredag!Kram
    Jag tror inte att den är ute på marknaden ännu...en kollega hade läst det i någon dagstidning och nämnde det för mig i förbigående bara.

Det blev ingen shopping-jag valde det näst bästa: köpte hem chips och sitter inne ock kollar på film . Måste ladda lite krafter tills sambon kommer hem från jobbet (vik.). Han har redan hotat med att vi skall vårstäda allt, inklusive kaklet på toan och tvätta fönster...det var då självaste f*n att man har en pedant till pojkvän.
  • Macpau

Hej hej!

Städninge blev aldrig av igår, jippi!! Får se om jag ka övertyga sambon att skjuta upp det en vecka till

Jag kan också den 7 april. Jag ska göra provfrisyren inför bröllopet kl. 16 och det tar ca 1 timme, så jag skulle kunna från ca kl. 17.30. Hur ser det ut för er andra som skulle med?

Nu ska vi iväg & leta frack till bröllopet...kunde varit lite roligare väder men vi kör nån lunch efteråt med lite vin så funkar det kanon.

Kram på er allihopa och ha en trevlig helg

• Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-03-28 11:44:42 följande:
    Hej! Jag kan också den 7:e april. Passar mig egentligen bättre, jag är ledig hela den veckan (så kan ni ju få gissa mitt jobb också). Jag tycker det vore trevligt om alla kunde vara med. FrkSommar: Jag kommer också att starta med spray efter äl och tror att jag har svar på din fråga. Mensen skall komma som vanligt och om den inte gör det så tar man ett test. Om man skulle vara gravid så slutar man helt enkelt med sprayen och så tidigt är det inte farligt för fostret. Men om de rekommenderar att man försöker "en sista gång" eller om de vill att man låter bli vet jag inte, det får du gärna fråga om och återkomma med besked om! Liffan, hoppas att du hade det härligt på spat igår och att du klarade dig utan mens.  Idag blir en dag med lite hemmapyssel och lite jobb. (ytterligare en ledtråd till jobbet...) Ha det bra alla!
    Vad kul att det passar! Ska vi köra på den 7e då? Vad säger ni andra?

hmm...då jag själv verkar ha haft samma karriär som du så tror jag att jag fattar-speciellt det med söndagsföreberedelserna
  • Macpau

God morgon i tråden!

Jag har kollat lite, men kan tyvärr inte imorgon då vi har lite bröllopsförberedelser att stå i...känns som en evighet kvar och jag har latat mig lite med allt, men insåg precis att det bara är 10 veckor kvar...

Hoppas ni får en underbar pre-fika . Ser fram emot att träffa er alla nästa onsdag!

Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-29 11:12:21 följande:
    Jäkla skitmens. När man inte vill att den ska komma så kommer den alltid och tvärt om. Är på dag 34 i dag och den visar sig inte och nej tyvärr är jag inte gravid. Hade hoppats att få börjat på sprutorna i helgen men nej då. Håll tummarna för att den kommer snart.
    Visst är det så sjukt irriterande?? Jag lovar, mensen lever ett eget liv vars enda uppgift är att göra oss galna!
    Stella Kardunn skrev 2010-03-29 11:20:15 följande:
    Jag kan inte annat än hålla med, jag är övertygad om att den gör allt för att jävlas Själv hoppas jag på normal eller tidig den här månaden då jag ska sova borta hela påsken och jag helst klarar av de första 2 dagarna hemma. Drömscenariot...dvs ett test i påskägget till sambon törs jag inte ens hoppas på...
    ...drömmer vidare på ditt scenario...hade varit lika fint på sambons födelsedag eller som en julklapp:). Men påskägg hade vart nåt extra
    MaMaS skrev 2010-03-29 13:39:25 följande:
    Vad roligt att så många kan den 7 april!!  Liffan: Skönt att ni hade det mysigt på spa, fast det var mycket folk. Det är lite tråkigt när ett ställe blivit väldigt populärt att alla ska dit. Hoppas mensen fortsätter med sin frånvaro Macpau: Jag tror jag har glömt att säga GRATTIS till dig och din tid hos sahlgrenska, fantastiskt att det rör på sig!!! (ursäkta mitt sena svar) Ja, mensen lever verkligen sitt egna liv, kommer alltid när man inte vill att den ska komma och när man väl vill ha den...ja, då kommer den inte.... Idag var jag på sahlgrenska och tog mitt prog.prov. Frågade då när man får svar på alla andra prov vi tog i feb. Hade ju känns bra att veta att allt ser ok ut. Då kom det fram att läkaren vi haft har slutat....så nu har vi ingen, så inte så konstigt att vi inte fått några papper...suck, säger jag bara. Det kanske kan vara bra att meddela en sån sak kanske..... Liffan, har du fått svar på ditt prog.värde? 
    Tyvärr är SU lite så...jag har nästan aldrig haft samma läkare under min utredning. Men man lär känna en väldans många läkare! Vad fick ni för förklaring? Hur ska ni få era resultat nu?

kram på er alla & ha en fin dag!
  • Macpau
    FrkSommar skrev 2010-03-30 00:08:53 följande:
    Hmm... vaken alldesles försent som vanlig men men ....... är det någon som har en bra idé om hur vi skall känna igen varandra på onsdag???Inboxa mig, jag kommer tyvärr inte att hinna med tråden. Min syster och mitt senaste tillskott av syskonbarn kommer i morgon, lagom till min sambos födelsedag..... som vanligt när det gäller mig så är det allt på en gång *ler*Kram Sommar som verkrigen ser fram emot en fika!!!!
    låter hektiskt men roligt:)
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?