• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej Försöker! kul att se dig! du får gärna hålla dig borta men känn inte att du inte får lassa över saker på oss. that's why we're here! och gärna hålla dig borta vet jag inte - jag ser helst att du är här så ofta som möjligt - Härligt med Italien!! *avundsjuk*

Finiz skrev 2010-04-28 07:26:13 följande:
    Ja men nu börjar det kännas mer och mer. Höll på och bar stenar igår och då kände jag hur det spände i magen. Nu känner jag hela tiden, mest när jag sitter. Men det är skönt, då vet man att det händer nått.Åh vad trist med dessa minus, man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Själv har det varit obefintligt med sex sedan vi var på första besöket på SU, vi har liksom gett upp naturligt och lagt allt i händerna på SU. Lite trist att det ska vara så men får hoppas att lusten kommer tillbaka.. Då håller jag tummarna att det dyker upp ett plus, eller du har kanske inte tänkt testa? Vore ju super om du slapp ivf! Kram! Nu ska jag gå och ta blodprov igen, känns som jag springer ner vårdcentralen här..
    Hoppas blodprovet gick bra! inget test här inte! dels för att jag aldrig testar eftersom jag tycker att jag märker rätt tydligt på min kropp att mensen är på väg veckan innan mens. och denna gång behövs det verkligen inget test för här dök mensen upp under förmiddagen. har sån enorm mensvärk och sitter mest och skakar. la mig ett tag i vilrummet men nu är jag tillbaka framför datorn men får inte mycket gjort... jävla mens!

Funderar på att ringa SU och säga att jag vill att de skickar remiss nu istället för att vänta ytterligare en månad på något som känns rätt fruktlöst. jag känner ju av min ägglossning mindre med pergo än utan. det känns inte rätt. får ringa dem imorgon och höra om de går med på det.

Kram på er från en inte alltför uppåt Liffan!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-29 07:35:56 följande:
    Själva ska vi fly midsommarhelgen då jag även fyller år då och fredagen är passande ledig. Ska boka en långhelg till London tor-sön. Sambon har fått förlängt på sitt jobb igen så vi kan inte boka nån bröllopsresa än- Därför kompromissar vi lite med att börja i liten skala
    Godmorgon! Vad kul att han har fått förlängt! Och London låter inte helt fel det heller! nu närmar sig verkligen den stora dagen!

jag har inte ringt SU, får se om jag får tillfälle här förmiddagen. just nu känner jag mig helt orkeslös dock. jag vet inte om det har med mensen att göra, kanske, men det är liksom som att livsglädjen försvann. jag känner mig arg. jag kunde inte sova för jag låg och var arg och ville skrika och slänga saker. och ont i magen. jag började gråta på vägen till jobbet när de spelade en snutt av en valborgslåt. nej, inte på topp helt enkelt.
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-29 08:22:35 följande:
    Hej tjejer, Idag blev jag moster till en liten tjej. Barnlösheten gör sig extra påmind då men det ska bli mysigt att få träffa den lilla.
    Grattis till mosterskapet! och stor stöttande kram! förstår att det är dubbelt. Kram
  • Liffan

Bubblan: vad skönt att du tog tag idet. det är verkligen lätt att inte våga hoppa på saker för att man är rädd att missa ÄL eller inte veta att man har samma stöd på en ny arbetsplats som iaf jag har idag. det blir svårare att ta steg framåt när man hela tiden sätter det här främst. jobbigt sits med nya barn... Kram

Jag ringde precis SU och var lite ledsen. fick telefontid med en läkare i em som jag inte träffat tidigare. det gör mig inget egentligen men jag hoppas att hon är snäll och kan skicka iväg den där jävla remissen bums! frågade också om mitt sköldkörtelhormonvärde. jag låg tydligen på 1,8 (TSH?) och 17 (TSH-4?) vilket hon sa var normalt. någon med erfarenhet? vad hade du Försöker?

kram

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-29 13:25:01 följande:
    Vad bra att du ringde. Hoppas hon kan skicka in den nu. Varför inte undrar jag. Ni har försökt tillräckligt länge på egen hand. Tråkigt att du känner dig lite nere, jag vet hur det är (ingen tröst kanske, men du är inte ensam) Jag fick bara ett brev där det stod att jag hade för lågt värde, men inte vilket värde. Ska ringa dit om nån vecka för att ta nytt blodprov och kolla om värdet blivit bättre och tänkte fråga då vad jag hade. Varför skriver de inte det i brevet? Iallafall, vad jag kan läsa mig till ska man helst ligga under 2,0 (TSH) för att det ska vara bra när man vill bli gravid. Det andra värdet vet jag inte. Men 1,8 låter ju iallafall bra.  *stor kram till dig*
    tack för kram! känner du av levaxinet något eller? blir du piggare och mindre frusen? ska du köra pergo samtidigt?

sitter och väntar på telefonsamtal och har lite svårt att koncentrera mig. RING NU DÅ!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-29 16:18:12 följande:
    Nä, känner ingen större skillnad. Tyckte innan att jag kände mig lite piggare, men nu är jag trött igen Har ju inte ätit dom så länge så kanske tar lite längre tid innan man märker nån skillnade, eftersom mitt värde inte var helt åt skogen. Jag hann äta pergo innan denna mån, men nästa mån blir det pergo + levaxin. Sen får jag väl fråga om jag ska fortsätta med pergo under sommaren eller om de säger att funkar inte 3 kurer så ingen idé att fortsätta. Har de sagt något till dig om det? Har dom ringt? Hur gick det? 
    ja, det är ju svårt att veta vad det är som påverkar ens pigghet liksom... vi får hoppas att blodprovet visar på resultat och att det kan hjälpa er på vägen.

de ringde precis. en jättegullig läkare som lyssnade på mig när jag förklarade att jag tyckte att ÄL kändes mindre vilket inte kändes bra. hon sa att om jag hade varit hennes patient så hade hon sagt att de skulle skicka remiss så hon skulle be min läkare att göra det. håller tummarna att jag får hem ett brev snart om att de mottagit min remiss.

jag frågade om hon tyckte att jag skulle äta pergo ytterligare en månad men hon tyckte inte det eftersom jag upplevde att det gick åt fel håll och det kunde vara så. så nu kör vi på naturligt under sommaren. hon sa också att de inte gjorde IVF på par som var oförklarligt barnlösa förrän efter 2 år. det har inte jag hört förut. men till hösten har det ju gått två år så då är det ju ingen fara ändå...
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-29 17:47:14 följande:
    Hej tjejer,vad tycker ni om vädret?? 17 grader...fantastiskt 5 maj verkar vara en lyckodag då 2 av er ska dit! Liffan- hoppas att läkaren ordnar så att ni får ställa er i kö redan nu! Skulle de höra av sig om du får ställa dig i kö eller får du först veta det om det dimper ner ett brev i brevlådan?
    ja vädret är ju fantastiskt! jag vet faktiskt inte om de skulle ringa eller om det dimper ner ett kuvert... får väl avvakta lite. hur lång tid tog det innan man fick brevet? jag är så jäkla tankspridd och outsövd, borde kanske hört mig för om det.

nej, vädret som sagt - nu blir det promenad!
  • Liffan

OK, innan promenad måste jag göra en liten efterlysning. Vitsippa och FrkSommar: hur mår ni och hur går det med sprutande? tänker på er!

• Liffan
    bubblan79 skrev 2010-04-29 21:14:30 följande:
    det stämmer inte.. jag och min man hittar dom inget fel på efter alla undersökningar så vi står nu i kö till ivf istället
    hur länge har ni försökt? jag har aldrig hört det förut heller så jag känner mig lite förvirrad efter den infon...
  • Liffan

Macpau: jag håller med: funkar det inte så funkar det inte men å andra sidan känns det som att de drar ut på tiden hela tiden så det kanske är någon slags inofficiell riktlinje de har? jag vet inte...

• Liffan
    Macpau skrev 2010-04-29 21:26:26 följande:
    TUR att vi snart ska ses & dricka lite vin och peppa varann! kram
    ja, det är härligt!!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?