• Kissie

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Otroligt irriterande måste jag ju säga om man får komma på läkarbesök för att planera hösten som man inte har en aning om hur den kommer att se ut. Här tar vi 2 månader i taget varianten. Men det är ju bara att bita ihop.

Positiva tankar nu allihop. Kramkram

• Kissie

Avskrivningsdag, det regnar och nybesöket är gjort.

Gud vilket meningslöst läkarbesök!! Kommer dit (är 2 min sena) får sitta och vänta i 35 min innan vi blir uppropade och då säger kärringen att vi inte var där när hon ropa upp oss 08.40 då satt vi där och vänta redan (hon hade aldrig varit där) grr sen så säger hon att vi får gå igenom allt lite snabbt nu när vi var sena.. ja ni hör ju.

Gör gynundersökningen och hon hittar inte äggstockarna o gräver i 20 min. Sen sa jag att jag vet att de finns där så vi kan nog gå och träffa barnmorskan nu. suck

Det hon sa om hälsopappren var samma som vår tidigare läkare hade sagt. Det enda nya kan tänkas vara en endometrios som ligger i grunden till tidigare bekymmer men det var ju bara gissning för hon hitta ju inget..

Så det blir till att spraya i 4 veckor med start i juli.
    Första äggplocket blir i september.

Visst det är skönt att ha datum att följa men det var så bortkastat med tid.
    Sen hade jag en sambo som satt o skruva på sig konstant för att första tanten varit så otrevlig och denna andra för att hon hade så jobbig röst att lyssna på... haha o den ska vara stöttepelaren i livet.. :P

Nu ska jag iväg på ytterligare en hojlektion i regnet.
    Hoppas ni andra haft en bra dag så här långt =)

• Kissie
    Finiz skrev 2010-05-12 13:11:08 följande:
    Va? Hittade hon inga äggstockar, var hon ny? Gud vad frustrerande.Spraya 4 veckor, låter länge, eller är det tillsammans med sprutor?Ja skönt att få komma igång och du tiden kommer gå jättefort!
    Nix inga äggstockar här inte, men hon verkade vara gammal i gemet..
    Att spraya fyra veckor är bara spray inga sprutor. Ifall jag hade en endometrios liggande så den verkligen skulle tryckas ner. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå super fort {#lang_emotions_cool} 

Håller verkligen med om att det är tur att denna sida finns, både så man får hålla sig uppdaterad och det underbara stödet ni ger allihop! {#lang_emotions_flower}
    Vårblomman7 skrev 2010-05-12 11:29:21 följande:
    Låter ju skönt att det inte behöver bli så många besök till SU, om allt flyter på som det ska. Jag låter mig också tro att långtidsodling eller ej faktiskt spelar stor roll.Min läkare pratade aldrig med oss om att det skulle behöva vara aktuellt med spray-eller avtag av den naturliga ägglossningen, mer bara att vi skulle starta direkt med sprutorna. Många som sprungit vårruset ännu? 34 minuter och kände mig som en säckpotatis hahaha!
    Nu har jag lyckats sova bort hela kvällen igen  men det kanske är vårruset som hänger i (kan nästan inte gå av denna hemska träningsvärk) sprang på 31 min o hade helst velat krypa in i målet :) hihi
  • Kissie
    Dizzi82 skrev 2010-05-13 11:18:25 följande:
    frustrerande vad tiden går sakta just nu, vill börja spruta nu trött på bara spray. många av dom tidiga biverkningharna som jag hade är nu borta, fortfarande tryck i skallen hela tiden vilket börjar bli smått irriterande, trötthet, lite vallningar och det nya värk i axlar och handleder vilket tydligen tillhörde dom vanliga biverkningarna : P  känns just nu som jag är trött på allt det enda man kunnat se fram emot har ju varit jobbet dom sista dagarna men det gör jag inte nu när jag har så ont kan ju knappt lyfta en kaffekopp.sorry men kände ett behov av att få gnälla lite.jag bor mellan vårgårda och skara så vi har också en bit att åka, skönt att inte man behöver åka dit för ofta.
    Hua för dessa biverkningar, det inger inget hopp direkt jag ska ju börja spraya två veckor in på när jobbet börjar i juli. Känns sådär :)

Vilka svackor man kommer in i idag sitter jag o grinar för ytterligare en bekant ska ha nr 2 i syskonskaran, nu har alla fått som började efter oss :( o tårarna bara sprutar.. Tycker ändå man klarat det hyfsat o känt lite glädje å de andras vägnar men inte denna gången.. {#lang_emotions_cry}
  • Kissie

Japp samma här, ICSI är det som komma skall.
    Fast det finns ju inte mycket till alternativ där, så det är väl bara att ta det som de kommer.

Vitsippa 76
    Hoppas det blir snart, är livsfarligt att läsa bipacksedeln. :)

Macpau
    Vi är grymma :) Skönt att det inte varit någon lång jobbdag iaf.

• Kissie

Vad roligt att det händer lite(mycket) i tråden. Så de varmaste gratulationer. Solig
    Själv jobbar jag som en galning och har nedräkning till åtminstone en ledig helg denna månaden.
    Idag började även nedräkningen till spraystart, Ska bli så skönt att starta upp på riktigt. Så det har varit blandade känslor i samband med mensen denna gång...

Lyckades även avsluta sommarhobbyn tidigare än beräknat och kirrade mc kortet i onsdags, vilken boost för självkänslan, verkligen välbehövlig hihi

Hoppas ni hinner njuta lite av det fina vädret som kommit till oss.. Drömmer

Kramkram

• Kissie
    Liffan skrev 2010-07-14 19:56:58 följande:

Hej tjejer!

Kissie: Grattis till MC-kort! blir det semester i den andan? när blir det spraystart?

MissDrutten: Härligt med lite graviditetssymptom. nu hittar jag bara på men jag tycker att det borde vara som du säger - att det räknas som vilken cykel som helst eftersom det är ostimulerat. hur långt är du gången då?

Tarda: hoppas att allt är bra med dig och köttbullen!

Alla som börjar spruta snart: lycka till!!!

Kramar

Hejhej,

Jo jag ska börja spraya den 30e så nu är det inte långt kvar. Lite tur i oturen att man jobbar mycket så tiden går fort =)
    Precis på den vägen är det att våra semestrar ska bestå av att glida runt i världen på varsin hoj hihi Jag längtar tills tillfälle ges.. ;D

Macpau: Tack =) Förresten vad skönt att du ställde frågan, det var så jag uppfattat det med sprayningen också men det känns som evigheter sen som man satt och gick igenom papprena tillsammans med sköterskan..

Ännu en arbetsdag väntas imorgon Nattinatti
  • Kissie

haha ja men shit här har jag gått omkring och trott att jag ska börja med sprayen på lördag vilket uppvaknande. Så det blir till o springa ner till apoteket o hämta hem grejjerna.. Tungan ute

Tur att jag vet att det finns hemma då jag förvarnat dem innan..

Låter härligt med lite grillning vid ett hus :)
    Verkar som det är fler som känner att tiden bara springer iväg härligt det..

Kramkram

• Kissie

Köp medicinerna så nära inpå som möjligt för högkostnadskyddets skull så går det ändå ut i början av september :( Men man ska inte gnälla det kunde ju varit mycket dyrare..

Hur många förpackningar med vagitorier har ni fått ut tyckte det kändes väl mycket om man ska använda dem i slutet menar jag... ??

Kram

• Kissie

Ojojoj vilka humörsvängningar jag fått av sprayen, har ni andra också märkt av det och ömmande buk...
    Men mer energi nu på spraydag 4 orkade tom ut och jogga ett 40 min pass efter jobbet.. Vill ju inte ta ut mig helt =D Bestämde mig i början av juli att jag skulle cykla till jobbet varje dag och känner mig trött, hurtig och mör efter dessa 3,2 mil om dagen men man vill ju inte gå upp mer än nödvändigt av sprayen.. ;D Så ett stort + att den ger extra energi...

Miss Star: Jag hade det som du beskriver första dagen men om man står lite framåtlutad och snortar till med en gång så märks den inte av.. Så som Tarda beskriver.. hihi

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?