• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-02-05 12:45:59 följande:
    hahhaa...ett i-landsproblem
    hahhahaha verkligen
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-08 18:47:07 följande:
    hallå i stugan (känns som att jag spamar tråden, alldeles själv) Hur är det med dig gumman-hunnit smälta allt ännu? Snart är det dags att sätta igång
    Hej hopp!
    Jo, tack allt bara bra här, förutom att jag idag har sjukt ont i huvudet. Började igår efter träningen och har hållt i sig hela natten och fortsätter nu. Så inte bra att träna helt enkelt {#lang_emotions_wink}
    Jag har börjat smälta detta med att vi snart ska på vårt första möte, men nu har jag ju kommit på att det kanske inte fungerar med ivf heller!!!??? Vad gör man då? Det MÅSTE ju bara fungera! Så nu börjar jag bli jätte nervös över det istället. 
    Varför kan man aldrig bara slappna av
    Hur är det med dig?
  • MaMaS

Vad roligt att vi börjar bli många i tråden!

Eller roligt och roligt, det är ju inte så roligt egentligen att vi skriver här med tanke på att vi måste göra ivf då, men ni fattar vad jag menar
    När ni andra skriver kommer jag på att jag vet verkligen ingenting om detta med ivf, ni skriver om sprej och sprutor och allt vad det är. Jag har noll koll, kanske borde läsa på lite Vad är det för sprej man ska ta? Jag som är livrädd för sprutor {#lang_emotions_sealed}
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-09 10:39:18 följande:
    Jag är inte heller så insatt, vet ungefär hur det går till då jag fick med en "inför ivf broschyr" under förra besöket...men jag har förstått det osm att den långametoden innebär nedreglering samt injektioner.tyvärr. Jag är jätterädd för sprutor jag med.. Hur är det med er andra i tråden- lever ni ?
    sista anhalten låter ju kul....
    Men nu får man tänka positivt och vara glad för att ivf finns. Men ibland börjar jag fundera på om det är bra att gå emot naturen så att säga, tvinga kroppen att bli gravid Men jag vill ju ha barn!!!
    Nu har jag uppdaterat mig i den andra länken
  • MaMaS
    MissDrutten skrev 2010-02-09 21:45:57 följande:
    Det kallas nedregleringsspray, den stänger typ av kroppens alla signaler så att de får mer koll på var man är nånstans i cykeln. Den andra veckan ska det tydligen kännas som att komma i klimakteriet... Härliga tider som väntar. inte minst för sambon som ska leva med mig under den tiden. Som tur är ska det tillståndet gå över ganska fort när man väl har börjat med sprutorna. Jag fick testa att spruta mig under besöket på Sahlgrenska och jag tyckte inte att det var farligt alls, och jag är inte heller så förtjust i sprutor. Den ser ut som en spruta som diabetiker tar sitt insulin med. en jättetunn nål och lätt var den att hantera.
    Tack för ditt svar och info, då vet jag lite mer. Fast man vill veta så mycket som möjligt, blir jag ändå mer rädd för ju mer jag vet Jag är verkligen livrädd för sprutor, så förstår inte hur jag ska kunna ta en spruta på mig själv {#lang_emotions_sealed} Är det bara jag som tycker detta känns lite jobbigt?
    Med allt vi måste gå igenom tycker jag nog sambon får stå ut med ett dåligt humör lite då och då
  • MaMaS
    Finiz skrev 2010-02-10 10:16:23 följande:
    Skönt att du inte tycker det är så jobbigt med sprutor. Jag är verkligen livrädd. Jag håller alltid på att svimma varje gång jag ska ta blodprov eller nåt sånt. Får alltid lägga mig ner i stolen och det tar hur lång tid som helst innan allt är klart. Sen får jag ligga kvar en stund efter också. Så hur det ska gå är för mig en gåta. Men jag får ju försöka iallafall. 
  • MaMaS
    MIA SD skrev 2010-02-10 11:24:54 följande:
     Nu har jag varit på Apoteket och hämtat ut min spray.. På söndag smäller det!! Man ska absolut inte läsa biverningslistan om man vill behålla sitt förstånd!!! Det är så fruktansvärt jobbigt att vänta. Annars har ju allt legat så långt fram i tiden men nu så kan man ju nästa räkna timmarna...Livrädd helt enkelt!!!
    Det kommer gå jätte bra! Tänk, nu har du börjat resan.
    Läs inte om biverkningarna, det brukar aldrig hjälpa Förstår att du är rädd, det kommer jag också vara, men man får försöka tänka positivt att det är för något gott i slutändan. *kram* och lycka till!!!
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-10 11:55:45 följande:
    Åh...vad skönt att jag inte är ensam om det. När jag kommer in på su provtagningen så sållar jag direkt och säger "vem har gjort detta längst!? Vem kan göra det mest smärtfritt??"hahaha...
    hahahaha, jag är precis likadan. Det måste alltid vara nån som KAN det. En gång fick jag en som sa att hon kunde, men det var katastrof, hon tog en jätte tjock nål, hittade inte rätt, fick försöka flera gånger och grävde och hade sig. Vad hände, jo, jag svimmade av rädsla. Man blir ju inte mindre rädd efter en sån upplevelse precis. 
    Men då kan vi ju stötta varandra när det väl är dags  
  • MaMaS

Macpau: Åh, vad mysigt med bröllop!!!!!  

Vi planerade också bröllop, men vi kom inte längre än till att planera, så vi får ta det nästa sommar eller till vintern kanske, vi får se
    Idag är det fre (som nån hade missat det ) fre är den bästa dagen på veckan!!
    Hoppas ni alla får en bra dag!!
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-12 10:54:04 följande:
    ja, det är rätt mycket att göra..och vårt kommer att infalla, om det vill sig illa, mitt i ivf svängen...men men! Japp, fredagar är bääääst! Jag är ensam på kontoret & njuter då alla andra är på jobb i Sthlm. Jag avböjde då jag ska ta hand om mig själv nu ett tag ;) Trevlig helg på er allihopa! Idag bär det av till svärföräldrarna-kikar in på söndag igen. kramar
    Ja, ja, det kan ju bli något positivt också, både gift och bebis i magen 2010
    Åh, vad skönt att vara ensam, då är det lugnt och skönt kan jag tänka mig
    Jag ska också iväg i helgen, på spa, gött!  
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?