Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vitsippa76 skrev 2010-10-08 16:09:11 följande:
    Har egentligen jättebråttom, men måste bara skriva...

Tjuvtestade i morse, och det var positivt!!!! Är så lycklig!

Nu måste jag springa till bussen som tar mig till flyget som tar mig till värmen och svärföräldrarna, som om allt vill sig väl ska bli farmor och farfar!

Kram på er alla, och särskilt till Jusisten. Hoppas att du kan finna ny kraft.
    Jaaaaa!!!! Åh grattis, grattis, grattis!!
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-10-08 17:08:23 följande:
    Liffan & Miss Star- hur har ni det?
    Tja väntar på en mens som inte behagar dyka upp...antar jag får sota för att jag gnällde om att jag är så himla regelbunden i vanliga fall...Rynkar på näsan

Kommer den får jag ju äntligen börja räkna ner mot spraystart....

Ska iväg och umgås med vänner och dricka vin nu iaf och tänka på annat...

Önskar alla en trevlig helg!
  • Stella Kardunn

Tyvärr ingen mens i sikte, bara maginfluensa....Ringde SU idag och de sa jag ska avvakta till slutet av veckan innan jag hör av mig igen om den inte dykt upp. Känner inget än så länge, men å andra sidan överröstar morrningarna från magen allt annat...

Finiz, roligt att se dig här igen, tråkigt att du inte haft det så bra bara, jag hoppas du mår lite bättre nu iaf.

Macpau, vad annat kan man göra än att le åt dina planer...du är skoj! Jag hoppas alla veckans bjudningar på perfekt!

Liffan, klart du får snits på sprayningen, hade inte förväntat mig något annat av dig tjejen Skrattande

Tarda, skönt att du tittar till oss ibland iaf Cool

Nä om man skulle försöka ta ett glas blåbärssoppa till kanske...

• Stella Kardunn

Tack alla för era uppmuntrande hejarop! Är tillbaka på jobbet idag, den har inte morrat lika kraftfullt åt mig på morgonen som den gjorde under dagen igår. Men jag antar att det är bara att vänta ut det hela, så jag gick iväg imorse ändå.

Mensen lyser dock med sin frånvaro och även hur gärna jag skulle vilja hoppas Finiz så är jag 99,9% säker på att det inte beror på något sånt. Lovade såklart BM på SU att ta ett test innan jag ringer nästa gång, men vad jag inte sa till henne var att efter alla år med försök hit och dit och nu senast smällen med att de inte befruktar sig själva ändå, har vi med varm hand överlämnat själva barnalstringsförsöken till SU's labb...

Tarda jag försökte faktiskt fråga lite om det, men det är ju väldigt svårt att få något konkret svar. Det enda vi egentligen kom fram till var att det kan bero på att de i min journal skrivit 100% icsi, medan Juristen fått 50/50 och att det därför kanske "lönar sig" att byta till en annan sort för de där 50% som ska klara sig på egen hand även nästa gång. Min personliga gissning är att de valde 100% på mig för att det var 0% som klarade sig på egen hand sist, medan Juristen ändå fick till ett par, men som tyvärr inte utvecklade sig som de skulle, så de bedömer att de ändå har chansen på egen hand. Förlåt om jag klampar in på ditt fall och analyserar nu Juristen, hoppas du inte tar illa upp.

Liffan jag tycker du gjorde rätt, visst ska man försöka fördela sprayen så jämt som möjligt (jag tog 7, 14.30 och 22) men BM sa ju ändå att det viktigaste var att man tog den vid 3 olika tillfällen, men däremot att sprutan sen skulle tas med en timmes intervall max.

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Får börja med att  "gratulera" Macpau till inlägg 2 000 Skrattande och stor kram tillbaka till dig och alla andra underbara tjejer i tråden Hjärta

Tyvärr ingen mens i sikte här, det enda magonda jag känner är i vanliga magen....fattar inte vad det är för fel Rynkar på näsanVar det alla ägg jag hade kvar som de lyckades odla fram så jag gick in i klimakteriet direkt eller? Har försökt leta mig runt både här och på Google för att få några svar på om det är vanligt eller inte att mensen uteblir, men hittar ingenting...Ska iaf fråga på fredag om det är något de kan undersöka (typ VUL) eller ta blodprov på eller något, så man får veta vad kroppen håller på med åtminstone. Men just nu känns det väldigt långt borta med allting...som om man verkligen inte har något att se fram emot.

Finiz hur går det för dig?

• Stella Kardunn
    Vitsippa åh va kul att plusset håller i sig! Antar du redan hunnit ringa till SU nu och tom fått tid för VUL, så spännande. Du har helt rätt inställning, så länge du inte har någon anledning till oro är det bara att passa på att njuta! Jag beundrar dig som klarar av det med, men det är väl den borne pessimisten i mig som gnäller  om jag mår fööör bra  Cool

Låter rätt logiskt att hormonerna är ur balans efter att ha manipulerats så till den milda grad som man gör vid ivf, men jag är ändå så besviken, fick ju mensen efter försöket precis på dagen och hade därmed förhoppningar om att resten skulle gå enligt plan med, nu börjar jag oroa mig för att vi inte hinner före jul...

Macpau åh det låter sååå skönt att få komma iväg och bara ligga i en solstol och ta det lugnt, jag är avis! Hoppas du slipper allt illamående nu så du verkligen kan koppla av och njuta också Solig

Finiz Härligt att en av oss är på banan iaf, jag hoppas resten flyter på utan problem.

Vårblomman SU ringer enbart mellan ÄP och ET om något är fel, så du vill INTE att de ringer Drömmer  Alla detaljer i övrigt får man ta vid själva insättningen.
  • Stella Kardunn

yeeej! den har annonserat sitt intåg, tjohoo! exakt på dagen en vecka försenad, men nu finns det hopp igen Solig

• Stella Kardunn
    Tarda skrev 2010-10-14 14:01:57 följande:
    Jippie  Skål
    fast jag tar hand om det där vinglaset Flört

Kul att se dig Tarda!
  • Stella Kardunn

God förmiddag i tråden,

Noterade att Vitsippa flyttat ner sig ett hack i medlemstråden när jag uppdaterade min spraystart, härligt!

Konstaterade på vägen till kontoret imorse att igår var dagen när flera saker löste sig på en gång (4 olika grejer faktiskt) så trots att jag hade mensvärk och det var kallt och mörkt ute var mina steg mycket lättare än de varit under den senaste veckan när allt bara känts som misär...

Ringde till SU för att uppdatera min dagbok och fick reda på att läkaren i det sk protokollet skrivit att jag skulle ha start ultraljud den här gången, däremot hade han inte skrivit någon anledning alls, så BM var lite fundersam och frågade om jag haft en cysta eller något annat problem under förra behandlingen, men vi kom inte fram till något så det blev bara att vi sa att vi såklart måste följa protokollet och bokade in en tid.

Nu hoppas jag att  Vårblomma inte fick någon samtal imorse utan snart är på väg mot SU för ET (hade inte hjärta att svara dig igår kväll att de ringer på morgonen samma dag, så du skulle få svårare att sova på grund av mig).

Liffan allt går bra med sprayen fortfarande hoppas jag, är du möjligen på resande fot eftersom du varit lite osynlig här?

Gällande nästa fika, är det bara jag som tycker att Afternoon tea på söndag 31/10 vore en bra idé? Vet inte vilka ställen som har sånt i Gbg, men det litar jag på att de lokala experterna känner till i sådana fall Flört

Önskar er alla en riktigt trevlig helg Solig Samt ett extra trevlig resa till Macpau Solig

• Stella Kardunn

Morgon i tråden denna regniga tisdag

Liffan trevligt att du är tillbaka, tur att vi har Tarda som kom ihåg vart du tog vägen också Flört Jodå det är en vanlig mens, skillnaden man kan uppleva är att den är längre och/eller att du blöder mer än vanligt och det är för att kroppen verkligen "gör sig av med allt" eftersom sprayen har kickat igång klimakteriet och kroppen därmed är inställd på att detta är "sista gången och bäst att göra sig av med allt". Härligt att nedgregleringen funkat som den ska iaf, nu blir det spraystart härnäst! Det rullar på minsann, känns faktiskt rätt otroligt att jag ska börja spraya inom 2 veckor med, kändes innan som det aldrig skulle hända.

Juristen sitter här och försöker minnas hur min mens var, men jag är osäker faktiskt, min har varit helt annorlunda/konstig sen mitt MA förra året vid den här tiden, så jag vet knappt vad som är normalt längre. SU telefonen brukar vara rätt upptagen, men är man bara tillräckligt enveten brukar man lyckas komma till telefonkön iaf, du får på det igen idag och trycka på återuppringning så fort du lagt på.

LVHM jag förstår dig, det är så skönt när man äntligen är på väg åt rätt håll igen! Jag håller tummarna för att allt går vägen hela vägen den här gången!

Vårblomma Grattis till lyckat ET, jag håller tummarna för att den trivs nu!!

Angående fikat så kanske vi ska ändra datumet med tanke på att Macpau faktiskt skrev from 1/11 och du inte kan då Liffan. Kanske får se först om det ens finns något ställe i Gbg som kör med afternoon tea på söndagar, har själv bara hittat Soho med. Annars finns det väl trevliga vanliga fikaställen med om vi ska köra söndagsfika.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?