• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

FrkSommar skrev 2010-03-09 22:56:36 följande:
    Hej tjejer,jag har varit inne och försök läsa ikapp lite med det är svårt! Det jobbiga med mitt jobb är inte arbetskamrater för det har jag i princip inga men att jag jobbar så mycket att jag inte kan vara här så ofta som jag skulle önska!Hade jag inte haft jobbet så hade jag ALDRIG orkat men alla funkar ju olika, jag jobbar med barn i en idrottsförening ocg på ett sätt så betraktar jag väl alla 300 som mina egna....Men det var ju inte därför ja ville skriva, jag skulle vilja veta hur era partners reagerar på att ni "hänger" här....jag tror att min sambo är lite kluven, dels för att han inte är den som direkt pratar sönder saker om jag uttrycker mig försiktigt, dels för att han tror att jag hänger ut honom *suck* och dels för att alla är främlingar gent emot varandra.Han har iaf accepterat att jag behöver detta och har själv insett att han kanske också skulle behöva något liknande...... vet ni om det finns en tråd för bara grabbar jag kan tipsa honom om? Kommer ta månader innan han vågar kolla men ... om och utifallatt....Som sagt hur gör ni?Vi är ganska olika gubben och jag, han är ganska sluten och väldigt mån om sitt privatliv medans jag är hopplöst social och gärna delar med mig så det är inte lätt att ro den här båten direkt...Vet ni om IVF teamte innehåller typ kurator? Tror att jag kanske skulle behöva en sådan för att inte gå i väggen, börjar känna av symptomen....Förlåt att jag gnäller av mig men att som reumatiker behöva genomgår hela utredningen och all väntan utan smärtlindring är en pina, har dessutom efter ett misslyuckat försök med cellgifter (mot reumatism) behövt plocka ut 2/3 av mina  tänder och skaffa proteser under en vääääldigt kort period...jag har varit hos tandläkaren åtminstånde en gång i veckanunder 3 månaders tid och nu väntar IVF .... vet inte vart jag skall hitta energin helt enkelt.... Känns många gånger som att jag inte gör annat än att jobba och FÖRSÖKA sova... 2 timmars sömn på en natt är max och det ger inte mcyket i längden...Åh!!!!! Förlåt att jag gnäller så!!!!! Mitt liv är absolut inte katastrof, jag har det så mycket bättre än många andra men ...ja... förlåt helt enkelt!
    åh gumman, inte gnäller du! Gnäll är när det är obefogat...jag tycker att vi ALLA här har rätt att gnälla . Sen är reumatism väldigt jobbigt. Och du verkar ha gått igenom mer än en människa ska behöva, låter det som...Jag har ledvärk och vintrarna/väderförändringarna brukar vara rätt så jobbiga emellanåt...man bor ju helt fel, ur denna synpunkt.

Angående det med sambon- min sambo är inte heller den som pratar vitt & brett om allt detta, medan jag har berättat för alla mina vänner. Tror faktiskt inte att nån av hans vänner i Sthlm vet om detta..fastän jag har sagt att det är ok om han vill prata om det.

Sen är han rätt så roligt, för ofta när jag sitter och skriver på fl så kan han börja smågnälla om att jga borde prata med honom också. Då brukar jag ta tillfället i akt och sätta mig bredvid honom och be honom förklara vad han vill prata om och försöka "prata" om allt detta. Men då säger han " neeeh, alltså, jag vill att du kommer till mig om det är något speciellt eller om du mår dåligt". Och det gör jag ju självklart..men vi är alltså också rätt så olika-han är mycket mer återhållsam, verbalt sett.

det finns ju en fl här inne för killar, men jag misstänker att det är väldigt litet..men helt klart värt att kolla upp!

Nu måste jag jobba lite här...

Ha en bra dag allihopa!

kram
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-03-10 08:38:07 följande:
    Ja det är spännande, men gud vad tiden går långsamt just nu..Jag fick min kallelese ca en månad innan besöket, ca en månad efter jag fick svar att remissen kommit in. Så du borde få ditt brev vilken dag som helst. Enligt SU är det ganska kort kö just nu.
    ja....nu har jag väntat i 5 veckor..så det kanske kommer snart!! Åh, hoppas:)
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-10 08:12:29 följande:
    Idag har jag en gnäll dag. Efter mitt avbrutna IVF försök i måndags fick jag ett litet bryt men plockade upp mig själv och det kändes ändå ganska ok. Idag skulle jag ha haft ÄP så det gör lite ont i hjärtat. Hoppas nu att mensen inte börjar krångla av all medicinering utan att den kommer snart så vi kommer igång igen.
    man måste ha gnälldagar..annars hade vi bara kokat över nån dag  och gjort en Michael Douflas i "Falling Down"

Jag hoppas att det går jättesnabbt nu med mensen! Hur ser det ut för er nu, procedurmässigt?

kramar
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-10 10:08:28 följande:
    Hej underbara tjejer!!  Först måste jag säga att jag är så glad att jag hittade denna tråden!!  Macpau: Ang tel.intervjun håller jag med dig att man är mest kritisk till sig själv. Men man måste vara realistisk också, och det gick verkligen inte bra Men, men hon ställde jätte konstiga frågor så jag skyller på det Ska man se det positivt så är det ju roligt att hon ringde. Då har jag ju nåt i mitt cv iallafall som är intressant. Ibland börjar man ju undra om det är där felet ligger varför man inte får ett jobb, men det beror nog mer på hur marknaden ser ut.  FrkSommar: Usch, låter inte alls roligt. Du får gnälla hur mycket du vill. Eller gnälla och gnälla, tycker mer du ventilerar och det behöver vi alla göra ibland. Det är ju det som är så bra här, man kan ventilera och få lite ny energi av alla underbara här. Så gnäll på!!  Tror det finns någon form av kurator också, har för mig att jag läst det någonstans.  Ang hur sambon reagerar tycker han det är helt ok. Han tycker det är bra att jag kan prata här när jag behöver det. Han är inte heller sådär jätte öppen, men sen hela denna resan började har han faktiskt blivit mycket bättre. Tror inte han berättat om ivf för någon och jag har bara berättat för 2 vänner som står mig nära. Jag tycker det är lite jobbigt att folk vet för man få alltid frågor om hur det går och jag orkar inte få det hela tiden.  Lycklig: åh, vännen, förstår verkligen att det är en tung dag idag när du skulle gjort ÄP. Hoppas mensen kommer som den ska och att du snart är igång igen. Ska de öka dosen nästa gång eller? Kram till er alla!
    ok, men vi håller tummarna ändå. Annars vet jag att det kan förekomma en del mkt konstiga frågor!

jag har valt att just berätta av samma anledning- INGEN frågar os snu hur det går...men det är klart, jag kanske inte hade berättat för alla på jobbet om jag inte hade fått ma och var sjuksriven i 2,5 veckor. Efter det var jag tvungen att berätta. Som tur är så är det ingen som frågar längre. Min chef är superbra (har en ny nu-kille som är 31år).  Han säger hela tiden "tänk på att allt detta är värt det". det ni! Inte som förra chefen kan jag garantera

Det jag tyclker är lite jobbigt är att vi nu gifter oss i juni-kan GARANTERA att det kommer nån pik på bröllopet...hahaha...snygg kombination om jag börjar stortjuta (om jag då har satt igång med hela ivf karusellen med alla hormoner). Herregud ja...det är ett kapitel för sig!
  • Macpau

Hej tjejer!

Oj vad ni har skrivit! Jag kom precis tillbaka från min akupunktur och sa att jag körde på med en sista pergokur trots allt. Han sa:" oj...det var inte bra...då måste vi börja om på ruta 1 med alla behandlingar". Jag började gråta! Jävla Pergo *muttrar*

Hade jag vetat det från början så hade jag kanske inte tagit denna sista kuren...han sa att han "inte rekommenderar" att jag äter det något mera-tolkningsfråga tycker jag. Iallafall: jag har fastnat mitt emellan det traditionella och den äldre, österländska tänket...intressant.

jaja-nog om det! Gjort är gjort!!

Jag tycker också att det är jättekul att vi "har varann"

kram

• Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-03-10 18:20:01 följande:
    Hej! Som alltid trevligt att uppdatera sig här!Tack för hållna tummar (igen) och efterlysningar. Gick och köpte mig ett ClearBlue efter jobbet i måndags. Det var också negativt och självklart kom mensen som ett brev på posten på tisdagsmorgonen. Jag är numera helt övertygad om att den har en egen vilja och gör allt för att jävlas med mig! Förseningen ställer till det i processen också. Vi har planerat behandlingen för att undvika äp och andra viktiga besök och provtagningar de två tillfällen jag inte är i Gbg. Nu krockar det ändå! Måste ringa SU igen och planera om. Ni som har kommit en bit på vägen och vet, om man börjar spraya i början av cykeln, är det då från dag 1? Alternativet är ju dag 21, men det funkar inte för mig nu. Ett himla pusslande det här!Trots allt var det skönt att mensen kom trots allt. Det allra värsta är ovissheten! Jag är ändå tacksam att jag mår bra och att jag har ett jobb. Jag beundrar er som är arbetslösa och dig FrkSommar för att ni överhuvudtaget orkar! Kram till er! Och SU har kurator, eller till och med psykolog.Samboreaktionerna känner jag igen. Kanske kan vi tipsa dem om att starta en egen tråd så kan vi sprida den vidare till våra sambosar/makar? Jag tror absolut att båda har behov av att prata av sig på sitt håll, även om man kan prata med varandra. Om de skall stå ut med våra humör så behöver de säkert spy galla någon annan stans!
    åh vad synd med mensen...jag vet själv hur det är. Nu när vi var på Kanarieörana i julas så kom dag 31,32,33 i cykeln...och ingen mens! Då var jag nästan 1 vecka över tiden...tro fan att eländet kom nån timme senare!! men det är som du säger-det är ovissheten som är värst. För man hoppas ju tyvärr alltid in i det sista.

Hoppas ni kan pussla ihop något bra så att det fungerar, tidsmässigt, för er.

Vilken bra idé med tråd för killarna!! Jag är helt säker på att det är en förträfflig idé-mn frågan är vad killarna tycker? Ska vi tvinga dem?? hahaha...jag använde min sambo som försökskanin nu och frågade honom vad han tyckte. Han saförst-"det låter väl som en bra idé-när det väl blir dags". Sen efter 1 sekund så sa han "men jag har ju dig och ventilera med" hahaha...ska bli mycket spännande att se den diskussionen när han vill ventilera med mig OM mig

kram & ha en jättebra kväll
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-10 20:00:57 följande:
    Macpau: du verkar vara förstående och klok - jag är helt övertygad om att du kommer fixa din sambos ventilerande om dig med dig på ett förträffligt sätt
    nja det tror jag knappast-missade du mitt inlägg om att jag började grina hos akupunktören idag?

jaja..vi ka ju inte tvinga dem..vi får bida vår tid helt enkelt. När vi väl har satt hormonerna i rullning så kommer de att tigga & be om att vi ska starta upp en killtråd åt dem!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-10 20:24:54 följande:
    OK, var inne och kollade under 'Pappagrupp' och 'Infertilitet'. senaste inlägget var gjort i juli 2008. så jag letade vidare. under 'Provrörsbefruktning' fanns det 16(!) trådar. i den mest aktiva tråden fanns 12 inlägg. men de skriver fint och verkar vara kloka, de också... de säger att de är viktigt att mannen är ett stöd för kvinnan under processen och att det verkar vara jobbigt för kvinnorna som måste äta så mycket hormoner. www.familjeliv.se/Forum-6-78/m50457744.htmlMen hörni, säger det här något om manligt och kvinnligt tro?
    hahaha...12 inlägg-det avverkar vi på en kvart . Och ja- det säger nog en del om oss (men för att inte dras in i en massa jämställdhetsdebatter så säger jag nada!)
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-11 14:29:33 följande:
    Ville bara berätta.  Tel.intervjun jag hade i tis gick tydligen bra. Ska dit på intervju nästa tis
    hahha...där ser man

Har rätt mkt att göra på jobbet-hör av mig sen!
  • Macpau

God morgon allesamman!

Idag är jag ledig så nu hinner jag läsa ikapp!

Jag ska titta på de två datumen ovan-bra initiativ Liffan!

kramar

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-12 10:05:58 följande:
    ok, tack för info. Kan vara bra att veta. Jag ska också kolla datumen du sa Liffan, bra att du styr upp det hela Jag tror mina pergotabletter börjar göra sig tillkänna nu. Jag som trodde jag skulle klara mig jätte ont i huvudet, illamående och trött. Men vad gör man inte för en liten bebis   Äntligen fre iallafall - gött!! Macpau: Inte fel att vara ledig  
    åh vad trist att du får biverkningar av Pergon...jag har bara vallningar & lite huvudvär denna gången-inget ruckar denna kropp längre:-;
    MIA SD skrev 2010-03-12 13:16:24 följande:
    Äggplock på Måndag!!Precis hemkommen ifrån VUL och allt såg bra ut!! DR hittade 12 follikar vilket var bra sa hon så nu kör vi!!!Herregud!Det är nära nu.. Ett under om man kan sova ngt den här helgen!!!
    åh vad spännande!!! 12 st, det är ju underbart! Det måste vara jättenervös nu, mend det kommer att gå toppenbra:)

Liffan-har du haft en trevlig, ledig eftermiddag (läs:massa sex) ?

Försöker79-hahha..."mår som en rutten räka" var bra. Ja gud, jag har bara kört med enkeldoser med pergon-tänk om man skulle göra det än mer spännande...

Vitsippa76 & Finic-hur mår ni? kram:)

Jag kan också ses båda datumen! (31 mars & 7 april). Vad roligt! OK, hur ser det ut nu? Vi tar ju givetvis det datum som passar så många som möjligt... vad roligt att träffas "live" .

Jag har nu pratat med ivf-avdelningen. Jag fick besked att jag ska få komma dit på ett 1a möte innnan den 27 april-brevet med det exakta datumet ska komma ca 3 veckor innan det....så runt den 7 april så borde jag veta datumet! Nu är jag laddad inför detta-och det måste bara funka! Statistiskt set så är ju chansen större att lyckas...så får man se det
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?