Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
FrkSommar skrev 2010-03-09 22:56:36 följande:
Hej tjejer,jag har varit inne och försök läsa ikapp lite med det är svårt! Det jobbiga med mitt jobb är inte arbetskamrater för det har jag i princip inga men att jag jobbar så mycket att jag inte kan vara här så ofta som jag skulle önska!Hade jag inte haft jobbet så hade jag ALDRIG orkat men alla funkar ju olika, jag jobbar med barn i en idrottsförening ocg på ett sätt så betraktar jag väl alla 300 som mina egna....Men det var ju inte därför ja ville skriva, jag skulle vilja veta hur era partners reagerar på att ni "hänger" här....jag tror att min sambo är lite kluven, dels för att han inte är den som direkt pratar sönder saker om jag uttrycker mig försiktigt, dels för att han tror att jag hänger ut honom *suck* och dels för att alla är främlingar gent emot varandra.Han har iaf accepterat att jag behöver detta och har själv insett att han kanske också skulle behöva något liknande...... vet ni om det finns en tråd för bara grabbar jag kan tipsa honom om? Kommer ta månader innan han vågar kolla men ... om och utifallatt....Som sagt hur gör ni?Vi är ganska olika gubben och jag, han är ganska sluten och väldigt mån om sitt privatliv medans jag är hopplöst social och gärna delar med mig så det är inte lätt att ro den här båten direkt...Vet ni om IVF teamte innehåller typ kurator? Tror att jag kanske skulle behöva en sådan för att inte gå i väggen, börjar känna av symptomen....Förlåt att jag gnäller av mig men att som reumatiker behöva genomgår hela utredningen och all väntan utan smärtlindring är en pina, har dessutom efter ett misslyuckat försök med cellgifter (mot reumatism) behövt plocka ut 2/3 av mina tänder och skaffa proteser under en vääääldigt kort period...jag har varit hos tandläkaren åtminstånde en gång i veckanunder 3 månaders tid och nu väntar IVF .... vet inte vart jag skall hitta energin helt enkelt.... Känns många gånger som att jag inte gör annat än att jobba och FÖRSÖKA sova... 2 timmars sömn på en natt är max och det ger inte mcyket i längden...Åh!!!!! Förlåt att jag gnäller så!!!!! Mitt liv är absolut inte katastrof, jag har det så mycket bättre än många andra men ...ja... förlåt helt enkelt!
åh gumman, inte gnäller du! Gnäll är när det är obefogat...jag tycker att vi ALLA här har rätt att gnälla
. Sen är reumatism väldigt jobbigt. Och du verkar ha gått igenom mer än en människa ska behöva, låter det som...Jag har ledvärk och vintrarna/väderförändringarna brukar vara rätt så jobbiga emellanåt...man bor ju helt fel, ur denna synpunkt.
Angående det med sambon- min sambo är inte heller den som pratar vitt & brett om allt detta, medan jag har berättat för alla mina vänner. Tror faktiskt inte att nån av hans vänner i Sthlm vet om detta..fastän jag har sagt att det är ok om han vill prata om det.
Sen är han rätt så roligt, för ofta när jag sitter och skriver på fl så kan han börja smågnälla om att jga borde prata med honom också. Då brukar jag ta tillfället i akt och sätta mig bredvid honom och be honom förklara vad han vill prata om och försöka "prata" om allt detta. Men då säger han " neeeh, alltså, jag vill att du kommer till mig om det är något speciellt eller om du mår dåligt". Och det gör jag ju självklart..men vi är alltså också rätt så olika-han är mycket mer återhållsam, verbalt sett.
det finns ju en fl här inne för killar, men jag misstänker att det är väldigt litet..men helt klart värt att kolla upp!
Nu måste jag jobba lite här...
Ha en bra dag allihopa!
kram