Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan: Skönt att du är på bättringsvägen, det finns så mycket bättre sätt att spendera en helg på än i sjuksängen, även om ni nu planerar att tillbringa den i sängen ändå vad jag förstått Tungan ute Ja som det ser ut nu kommer du ligga ett par veckor före mig nästa omgång så jag börjar (fingers crossed) spraya ungefär när du kommer igång med sprutorna.

Tarda: Jag förstår att det känns som det är mycket strul nu, det är ju så himla många detaljer att hålla reda på inför ett bröllop, men du ska se att det kommer lösa sig till det bästa ändå. En sista utväg är väl att jaga sambon runt löparspåret med bilen och avsluta med en maratonbastu Flört Jag håller förövrigt med Liffan, maten låter fantastisk, även om jag aldrig ätit pilgrimsmussla Skäms inte äppelsorbet för den delen heller, men det låter jättegott!

LVHM: Så var det för mig med, biverkningarna alltså, de slog till med full kraft sista dagarna...så jag kan förvarna dig om att du kan ha spärrballongsmage och förstoppning kvar att se fram emot i slutet av sprutorna sen. Det är först nu som min mage börjar bli någorlunda ok, men jag är fortfarande långt ifrån normal och då är det ändå en vecka sen jag slutade med sprutorna. Men det är bara att kämpa sig igenom det och "keep your eyes on the prize".

PCO: Tack för ditt stöd Hjärta

Juristen: Vilket antiklimax, att fastna i startgropen sådär...jag hoppas det löser sig till det bästa under helgen istället.

Macpau: Idag är dagen D då eller imorgon egentligen, men tänker du ringa SU idag eller väntar du tills på måndag? Du är i mina tankar mest hela tiden iaf!

Vitsippa: Hoppas allt är bra såhär i början av höstterminen och att du får en bra helg!

Fika: 21/9 funkar för mig!

Trevlig helg på er alla förövrigt! Själv planerar jag ett stooooort glas rött ikväll och lite fläskfilé på det...
  • Stella Kardunn

Sorry LVHM jag är ju helt ute och cyklar, du ruvar ju Skäms jesus vad fånig jag känner mig nu....men jag håller fast vid  "keep your eyes on the prize".

Macpau Det där var INTE mens, det är jag övertygad om, allt kommer gå fint på söndag!

• Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-03 12:46:41 följande:

Känner knasig mensvärk idag. Precis som att jag skulle ha mens när som, eller som om jag hade världens störtflod mens precis just nu. Typ att livmodertappen är öppen och släpper ut allt. Hmm.  Men den borde väl inte komma så här tidigt eller....?

Nu har jag aldrig varit ruvare (se se jag kommer ihåg Flört) men jag har under ett kort kort himmelskt ögonblick ändå varit gravid ett par veckor och då kändes det som om jag skulle få mens när som helst precis hela tiden. Så jag gissar på att du snarare börjar känna av att du är gravid Skrattande och att ägget fäst.

Jag läste mig till någonstans att det kan vara livmodern som börjar böka runt och förbereda sig som "förväxlas" med menssmärtor.
  • Stella Kardunn
    Macpau: Om jag helt själviskt får tolka BM's ord  "Hon sa att det kan vara ok, men det kan vara ett missfall på G" så tror jag faktiskt hon menade det så länge du hade lite blödningar, men nu har de ju slutat och plusset är starkt, dvs du fick inte missfall utan du kom genom det helskinnad Skrattande

Men såklart förstår jag din oro, precis som Tarda redan så väl beskrivit, det lär ta sin lilla tid innan den dagliga oron vänder till en positiv känsla och en glädje över att vara gravid.

Kissie: Håller tummarna för morgondagen, med tanke på min kraschlandning förra veckan känns det bra att vi byter dag den här veckan. Men å andra sidan, nu har jag gjort min del för att hålla statistiken nere, så nu kommer allt gå finfint för dig!!

Liffan: Det lät ju sådär...Hoppas du får en fin vecka ändå, när du väl är hemmavid igen.

Vitsippa: Nej det var verkligen en kalldusch, allt var ju så himla kopiöst normalt ända tills dess...men pessimist som jag är hade jag ju ändå inte räknat med att det skulle funka...så nu är jag tillbaka på ruta ett där det känns som om all denna väntan kommer ta kål på mig, men det vet du ju redan allt om. Hoppas allt går som det ska så du får göra ditt FET snart!

FIKA
    Vilka kan den 21/9? Ange även ett alternativ datum om någon inte kan just den 21.

21/9:
    Macpau
    Vitsippa
    Tarda
    Miss Star
  • Stella Kardunn
    Kissie skrev 2010-09-07 12:56:51 följande:
    Usch detta var bland det värsta som gjorts hittills. jag grina, mannen satt helt mållös och visste inte vad han skulle säga. Morfin är överskattat liksom lustgas och nu är jag helt slut. Definitivt min svagaste del på kroppen av alla. Så skönt att få krypa ner i kojen och veta att jag inte behöver göra något mer idag. Men 7 fina ägg blev det så nu håller jag tummar o tår för att det var första o sista gången detta behövde genomlidas. Nu är det till o hoppas att mannen har några grodyngel som lever. Hoppas ni andra mår bra o frodas. :-P Kramar
    Stackare att det gjorde så ont, men det är ju väldigt individuellt, hörde att tjejen som låg bredvid mig i rummet på SU haft det svårt också. Som tur var tillhör jag dem som klarade det rätt bra och det är ju tur eftersom jag får göra om det direkt igen...förhoppningsvis kanske man ska tillägga.

Håller tummar och tur för ET imorgon!
  • Stella Kardunn
    JaMA08 skrev 2010-09-09 14:15:20 följande:
    Vi har fått tid för vårt första Ivf besök, den 5/10 ska vi dit. VI ÄR SÅ LYCKLIGA!!!!!!!!
    Härligt då bör ni hinna med ett försök innan jul ni med!

Kissie: Hoppas allt gått bra idag, antar du precis är där nu om det är som det brukar.

Liffan: Massa kramar tillbaka, men du får sluta rota i min linnegarderob efter handdukar på nätterna så jag får sova Jag veet, jag är inte riktigt frisk och jag drömmer kopiöst konstiga drömmar Drömmer

LVHM: It aint over until the fat lady sings! Jag vägrar sluta hålla tummarna än så länge!

Undrar hur det gått för Finiz om det börjar närma sig FET? Vitsippa du måste snart vara i ÄL testartagen eller?

Kram till alla andra också!
  • Stella Kardunn
    Kissie skrev 2010-09-09 15:46:01 följande:
    Härliga eftermiddag Cool

Nu är jag precis hemkommen, och allt gick bra! 1 ägg i magen och 2 i frysen =) Mannen var riktigt engagerad idag och ställde frågor som jag inte hade en tanke på och spana på skärmen med ett leende, underbart att se =)
    Ska få byta ut de där vagitorierna mot en gel man ska ta en gång om dagen istället för fy vilken klåda de orsakar.. Hoppas det andra fungerar lika bra.. hmm men annars är man ju nollställd - bara att vänta och det vet ni ju hur skoj det är Drömmer

Kramkram
    Tjohooo! *gör vågen* Ruva på nu!!
  • Stella Kardunn
    Tarda: Vilka fina bilder! Tycker inte alls de är så suddiga. Det ser ut som h*n ligger tillbakalutad i en  hängmatta och viftar på fötterna på andra bilden.

Vitsippa: Ja då förklarar det lite bättre varför inget verkat vara på gång, vi lusläser medlemslistan vettu Drömmer Men va i hela friden skulle du gå och ge Liffan såna idéer för, det blir till att ta ett stoooort glas vin ikväll så jag garanterat glömmer alla ev drömmar med Liffan i trikåer

Trevlig fredag och helg på er alla!

Jag är ensam i helgen och ska försöka få tummen ur och rensa garderober och hoppa jämnfota så tant röd dyker upp enligt plan.

Postar fikalistan en gång till med om någon missat den som vill hänga på.

FIKA
    Vilka kan den 21/9? Ange även ett alternativ datum om någon inte kan just den 21.

21/9:
    Macpau
    Vitsippa
    Tarda
    Miss Star
    Liffan
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-10 08:28:21 följande:
    Ego: Jag har börjat få lite brunaktiga flytningar. Antar att det är mensen som är på g och vaggisarna som stoppar upp det hela lite. 99% inställd på att få ett minus på söndag. Då blir det förhoppningsvis FET i början av november om jag räknat någorlunda rätt. Långt kvar men faktiskt ganska skönt med ett avbräck ändå. Nu ska jag rå om mig själv. Min sambo tar det hårdare så jag är mer oroad för hans skull än för min egen. Får bry mig extra om honom nu de närmsta dagarna tills den största besvikelsen har lagt sig. 
    Nej va tråkigt att höra...hoppas ändå in i det sista att det är falskt alarm. Hoppas du får en okej helg ändå...Tröstkram{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?