Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Grattis till fint RUL, Juristen. Och jättekul att du kommer med nästa gång, det var så längesedan.

Hoppas att MissStar har det bra på bröllopet, trots regnet.

Vi har tagit en rejäl promenad i ösregnet idag. Faktiskt riktigt härligt att dra på regnkläderna, vara ute och andas ordentligt med syre och sedan få god fika i varm och mysig kaffestuga!

Ha en finfin lördagkväll alla. Här skall det mysas i tv-soffan.

• Vitsippa76

Jättetrevligt med träff på söndag! Jag kommer och hade nog tänkt köra, men finns det plats i bilen så kan vi ju spara lite på miljön.

• Vitsippa76

Macpau - jag kan lika gärna åka med dig, eller köra för den delen. Det är ju hyfsat smidigt för dig att gena hit över Öjersjö?

• Vitsippa76

Tack för mycket god och trevlig lunch i söndags! Och tack för skjutsen Liffan!

Idag har jag avverkat en hel dag i olika möten, segt. Men, nu är det bara två arbetsdagar kvar och sedan lång skön ledighet! Glad

• Vitsippa76

Japp, definitivt sommarlov! Helt otroligt skönt! Hittills har jag sysselsatt mig med sovmorgon, långfrukost och korsord i solen. Nu ska jag ta en dust med ogräset på uteplatsen och åka och köpa nya fina blommor.

Jag kommer också gärna till dig, Macpau. Vi kommer hem från semester 2:e juli och har därefter inga fasta planer.

• Vitsippa76

Hej på er! Jag är tillbaka efter en underbar vecka i Turkiet! Sol, bad, vila och god mat, härligt! Och inte minst, väldigt vänliga och trevliga människor. Man kände sig väldigt välkommen och blev lagom ompysslad vart man än kom. Mina fördomar om landet kom verkligen på skam!

Min tidigare så lilla mage har också passat på att växa, plus två kilo och 7 centimeter i omkrets på en vecka (jo, mäter med måttband ibland för skojs skullGlad). Inte konstigt att det stränar och spänner och att man frustar lite?

Liffan och Kissie: Jösses. vad tiden går fort! Snart är det dags för er ju! Är det jobbigt med värmen?

Macpau: Skönt att ni verkar ha funnit er till rätta. Jag ser fram emot att få komma och hälsa på er!

MissStar: Hoppas att du har kunnat slappna av i helgen efter jobbig vecka.

Juristen: Ja, visst är är det mysigt med sparkar och krumbukter!

Tarda: Jag instämmer med de andra, självklart får man gnälla och det är nog ingen av oss som vill ha en falsk rosenskimrande bild av hur är/kommer att bli. Sandalerna är förresten lika sköna som de ser ut, men köpta i Barcelona. Värda er resa, men vill du ha hjälp kan jag åka ner och hämta ett par åt dig, jag får flyga några veckor tillFlört.

Kram på er alla! Nu skall jag sätta mig vid tv:n och virka lite, inspirerad av Liffan. En mormorsrutefilt skall det bli! En perfekt sysselsättning på flyget, och virknålen gick utan problem genom säkerhetskontrollen.

• Vitsippa76

Liffan - vad menar du? Skulle vikten kunna ha något med dagliga glassar, god mat och timmar i solsängen att göra?!? Det kan jag verkligen inte tänka mig!Skrattande

• Vitsippa76

Hej på er!

Hoppas att ni njuter av sommaren, även om det kanske bara är jag som är nöjd med regnet med nygödslad gräsmatta...

Här är det renovering som gäller just nu. Barnrummet är färdigt (väggar, golv och tak alltså, inredning är kvar) och sista rummet är i full gång. Idag hittade vi fina tapeter, så då kanske motivationen till att spackla kan infinna sig också? Jag längtar så efter att få flytta in i fräscht sovrum med rejäla garderober. Snart så!

Barnvagnar spanar vi också på. Vi har fastnat för Teutonia Cosmo. Någon som hört några synpunkter på den eller som av en händelse känner någon som vill sälja sin??

Bara en dag kvar på Macpaus lista. Jag lägger till mig där!

Söndag 24 juli- lunch?
    Miss Star
    Liffan
    Vitsippa

• Vitsippa76

Nej, barnrum är nog inte alls nödvändigt, men om man har plats så... Valet mellan att göra senast renoverade rummet till barnrum eller ytterligare ett gästrum var inte så svårt. Om inte annat ett bra ställe att förvara barnets saker på tänker jag.

Har hittat en begagnad Cosmo på Blocket som vi ska titta på imorgon. Sedan drar jag till landet utan nät några dar, så jag kan nog inte titta in här före söndag, men jag kommer! Och jag har bil om någon vill ha lift!

• Vitsippa76

Jag plockar gärna upp en vägvisare! Kommer från landet norrifrån, så det är ingen omväg. Tarda, vill du också hänga med?? Jag tror inte att jag har ditt nummer. Jag inboxar mitt, så får du höra av dig om du vill ha skjuts.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?