• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MIA SD skrev 2010-03-31 10:27:19 följande:
    Testet var negativt..Var förväntat men det känns jobbigt att börja om igen eftersom vi inte har ngt ägg i frysen..
    Nej vad tråkigt Mia! Förstår att det känns tungt att börja om igen. Massa kramar till dig!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-31 07:28:22 följande:
    HAHAHAHAH!!! Sjukt roligt ju! Låter som något taget ur en film . Ja JAG skulle definitivt känna igen dig utifån dessa målande beskrivningar Jag skulle jättegärna vilja vara med och träffa er idag!! Men jag får väl hålla mig till nästa vecka MissDrutten- åååh vad spännande! Jag är superrädd för detta med äp jag med...hoppas till gudarna att de knarkar dig (och sen mig) medvetslös! Håller tummarna här borta och hoppas att det går jättesmidigt. Hör av dig så fort du känner att du orkar. Kram MiaSD- IDAG, idag idag är det din testdag!!! TÄNK om det har funkat! Är själv inte så troende, men ber  för din skull till alla gudar och helgarderar mig äh..jag har käkat hela 6 kurer Pergo jag Man plockar pp sig från varje misslyckade försök och tar sig vidare-och tänk på att statistiken ser bra ut att bli gravid med Pergon de 3-4 första försöken... låter som att du har en toppenkarl Min sambo lagar mat men bakar inte...kram:)
    Ja, jag känner mig inte alls orolig över hela identifiera-biten!

Nej, så misslyckad kände jag mig inte... framförallt är jag hoppfull över att mensen är HELT annorlunda den här gången. mycket rikligare vilket känns bra! Vi saknar dig lite Macpau men det är helt ok att fixa med bröllop så länge du tittar till oss ibland.
    MaMaS skrev 2010-03-31 09:51:49 följande:
    Liffan: Jag förstår att det är lite deppigt att få hämta ut en kur pergo till. Men jag följer dig snart i spåren. Hoppas du mår lika bra som förra gången och inte får de hemska biverkningarna. Jag bävar lite för att få dom igen....:-/ Idag är jag bättre i magen så kanske att tabletterna har hjälp iallafall. Bara tagit lite längre tid. Så hoppas det fortsätter såhär.  Mia: Spännande!! Hur har det gått? *nyfiken* MissDrutten: Stort lycka till idag med äp. Håller tummarna att det går super bra!! Du får gärna uppdatera när du orkar.  De närmaste dagarna kommer jag kanske inte vara här så mycket eftersom jag ska till skåne. (jag är ledsen att jag tog skåne före er fika tjejer ) Önskar er en super skön påsk med mycket påskägg!!! Stor kram!
    Skönt att magen är bättre! Ha en skön påskhelg i Skåne!

MissDrutten: vi håller tummarna för att det går bra idag!

Kram
  • Liffan

Både paj och kladdkaka - jag kommer rulla fram till vår date nästa vecka...

MaMaS skrev 2010-03-31 11:04:15 följande:
    Mia: Nä, fy vad tråkigt *styrke kram till dig* Unna dig något extra till påsk, det är du verkligen värd.  Tji fick jag ang magen, börjar komma smygande igen. Jag blir knäpp!!  Ja, våren har nog kommit lite längre i Skåne - härligt! Alltså jag har gått och funderat på en sak. Det kanske är en jätte dum fråga egentligen, men jag har aldrig fattat detta. När man ska göra ivf så börjar man ju med spray och sprutor och allt var det är. Då fattar inte jag. Dom som har egen äl, varför låter man inte kroppen sköta det själv och ha en "vanlig" äl och sen plockar man ut det ägget. Så slipper man må dåligt osv av sprayen. Det finns säkert en jätte bra förklaring för detta, men jag har gått och funderat Nån som vet? Ja, ta en pajbit för mig också - gärna kladdkaka
    Det är väl för att man ska få så många ägg som möjligt och därmed öka chanserna. jag vet i för sig inte ifall de blir extra mogna eller mottagliga med alla mediciner också men framförallt tror jag att det är antalet som räknas. jag är helt med på att man stimulerar så att det blir fler ägg men inte helt förstående till varför man måste nedregleras innan...
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-31 20:36:50 följande:
    Hej fröke! Du är så välkommen hit! Jag ska också köra den långa perioden med nedreglering men då jag inte ens varit på 1a möte än så har jag inga kloka ord/idéer att bidra med, tyvärr . Så du kör via Carlanderska, har ni gjort allt via dem eller har ni gjort utredning på annat håll? Skulle vara intressant att höra lite om din bakgrund (bara om du vill dela med dig givetvis). Ja, det är en väldigt trevlig tråd men jag kan vara partisk...varmt välkommen att hänga på och fika om du vill! Vi har två testpiloter som är ute och sonderar terrängen redan idag, resten av gänget ska ha premiär nästa onsdag Glad påsk påsk & ha det gott!
    Godkväll!

Hemma efter mycket trevlig date med FrkSommar . och ganska lång date också... så nu har vi sonderat terrängen och konstaterat att det verkar rätt safe att träffas i riktiga livet.

Välkommen Fröke! Jobbig resa för er! hoppas fortsättningen går bättre!

Imorgon är det skärtorsdag! kort dag och sen FYRA lediga dagar! fab!

Kram på er!
  • Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-03-31 15:15:35 följande:
    Åh nej va trist, även om det var väntat...försöker tankeöverföra lite styrka att gå vidare! Som "pergoveteran" kan jag tala om att det blev den för mig med. Jag hade tidigare så att det kom lite lite första dagen, sen kom den igång dag 2. När jag gick min "utredning" fick jag veta att det är ett typexempel på någon som har låg hormonnivå. När jag började med pergo började den komma igång på dag 1.MEN, efter mitt MA har det blivit "värre än någonsin", nu "förblöder" jag från dag 1, har fått köpa maxi ob, vilket jag aldrig någonsin haft innan och förra månaden såg det ut som någon blivit mördad i sängen, jag hade blött igenom allt och lite till. I gengäld är den över på 3 dagar, så jag tror inte mängden ökat så mycket, den har bara omfördelats...och just nu vet jag inte vilket som är bäst egentligen, för den där första dagen är inte ett dugg rolig.Såg att ni diskuterat S-progesteron värden också....jag blir verkligen inte klok på vad som är bra och dåligt där, det verkar som om alla säger helt olika...Vad de sagt på SU till er stämmer ju inte alls med vad jag fått höra från mitt håll Nu försvinner jag snart på "påsklov" och är tillbaka i etern igen på tisdag, vill därför ta tillfället i akt och önska er alla en riktigt Glad påsk!
    Intressant med sambanden... nu är min mens slut så så mycket mens blev det kanske ändå inte tyvärr.. jag förstår inte riktigt varför vi har så olika info om proget! det är lite oroande...

Ha en riktigt bra påsk! hörs igen på tisdag!
  • Liffan
    MissDrutten skrev 2010-04-02 21:43:52 följande:
    HejNu är jag ruvare!!ÄP i onsdags var inte så smärtsamt utan gick hyfsat lätt. Fick be om mer morfin vid ett tillfälle och sedan gick det bra. Efteråt har jag haft som rejäl mensvärk och är öm och svullen. De hittade 6 ägg vilket jag blev lite besviken på iom att de sett så många äggblåsor på ultraljudet, men det visade sig att det var färre som var redo än de trott.Idag var vi så nere i göteborg och fick ett fint och befruktat ägg insatt. Ytterligare fyra ägg hade befruktats och sparas i frysen. Så nu har vi ett litet "påskägg", som barnmorskan kallade det.Håller nu tummarna för att det stannar kvar.
    Grattis till påskägget och till så många till frysen! Nu håller vi tummarna! Trevlig påsk under tiden!
  • Liffan

snuvig och febrig...  vill ju bara vara ute i det fina påskvädret men istället sitter vi båda helt däckade här hemma. vilket ifs ledde till att vi äntligen fick ändan ur och satte oss i kö till adoption. känns bra!

• Liffan
    MissDrutten skrev 2010-04-05 15:34:07 följande:
    Tack alla för stöttningen! Idag är första dagen efter ÄP och ET som jag inte är öm och svullen. Känns jättebra hittills. Macpau: Själva ÄP tog ungefär 20 minuter. Men vi var där 7.30 för en timmes förberedelser. jag fick ta på mig en underbar utstyrsel i form av knähöga vita landstingsstrumpor och en rak tunika med knäppning fram och logan "Tvätteriet Alingsås på . jag fick två alvedon och så satte de en nål för morfinet. Sedan fick jag vila med en värmekudde på magen. ungefär 8.30 visades vi in i "op-rummet". där fick jag morfinet och sedan satte proceduren igång. Jag bad om lite extra morfin vid första "sticket" men sedan gick allt bra.Efteråt fick jag frukost och vilade fram till barnmorskesamtalet ca 12.00. efter att vi fått veta hur många ägg de hittat och fått datum och tid för ET så kunde vi åka hem. blev visst en liten novell...
    men det är ju precis sånt här som man vill veta! tider, kläder, väntan... nu känns det mycket mer greppbart!

skönt att du mår bra och inte längre är svullen!
  • Liffan

Godmorgon!

Hoppas att ni mår bra och har haft en skön påsk! Själv är jag hemma sjuk från jobbet - min förkylning vill verkligen inte ge med sig. Nu håller jag bara tummarna att den ska göra det till  imorgon så att jag kan följa med och fika.

kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?