• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

FrkSommar skrev 2010-03-25 23:58:47 följande:
    Hej tjejer :)Är det någon mer än jag som är tillräckligt stressad för att utveckla riktiga stresssymptom?Nu är jag kanske mer stressad än de flesta för som någon sa så har jag trots två deltider svårt att inte lägga heltid på båda arbetsplatserna ( igår jobbade jag 14 timmar och idag 12)... mycket av jobbet följer med hem i mina tankar, det är ju så när man arbetar med utsatta människor, jag försöker verkligen att koppla bort men det är enklare sagt än gjort...Att jag går omkring med ständig värk börjar jag vänja mig vid men jag gissar att det också är en stressfaktor....Att jag inte lyckas sluta helt att röka är jätte stressande (Tack för att påhoppen uteblev, ni är verkligen helt underbara!!!!)Jag tror inte att jag behöver påpeka hur stressande hela karusellen runt utredning och IVF är....... i alla fall så har mitt minne blivit sååååå dåligt, jag ställer samma frågor om och om igen, jag glömmer av saker jag sagt och gjort och om det är planerat att jag skall göra något så måste det stå i almanackan!!!Jag har börjat gå i sömnen, helt okontrollerbart så nu när sambon jobbar natt är jag inlåst i lägenheten eftersom jag tidigare försökt ta mig ut på nätterna .... och då klädd i bara trosor.... *pinsamt*Jag är rädd att nästa vecka kommer att bli ytterligare en stressfaktor..... och jag är klart orolig för vad det skall göra mot mitt psyke. Försöker intala mig att det kommer att bli positivt men orolig är jag.Min syster fick en dotter i december, när jag fick veta att hon väntade barn så bröt jag ihop totalt..... älskar min syster så mycket och unnar henne verkligen att få barn men kollapsen kom som ett brev på posten....Tyvvärr har jag inte tidigare haft möjlighet att träffa underverket eftersom de bor i norraste norrland men på tisdag kommer de hem *äntligen*.... Jag har tagit lite ledigt från jobbet för att verkligen kunna fokusera på att få en chans att lära känna mitt nya syskombarn och jag längtar så mycket! alla andra i familjen har träffat henne så jag har liksom "paxat" henne ett par dagar..... men vad kommer det att göra med mig?Jag har försökt att ställa mig in på att om vi inte får några barn så då har jag iaf 4 underbara syskonbarn och jag kommer att ge dem allt jag har och är för jag älskar dem som om de vore mina egna  .. men... jag är iaf så otroligt avundsjuk!!!På sjukhuset sa de till oss att koncentrera oss på vardagen för att slippa stresssymptom men min vardag är så snurrig att jag snart funderar på att fokusera helt på IVF karusellen och bara det ....Åh, ett långt och förvirrat inlägg från mig på en vardag!?!??! .... förstår ni varför jag börjar bli orolig för mitt mentala hälsotillstånd???Skall nog ta och ringa psykologen på SU ... känns som en bra idé just nu.Fast jag tror att en fika kan göra mer nytta :) vi ses på onsdag IRL ... så kul!!!! Fast jag fattar inte hur jag med mitt teflonminne skall få ihop vad jag egentligen vet om vem och vem som är vem....... tror att jag har koll på vem jag är..... kanske...Sov sött gänget!!!
    Hoppas att du har överlevt helgen med de tre illbattingarna! en 3,5-årig primadonna låter spännande...

Det låter som att du har det extra jobbigt! Att du börjat gå i sömnen låter oroväckande tycker jag. finns det någon möjlighet att du kan jobba mindre? att jobba 12, 14 timmar om dagen är inte hållbart för någon i längden och du har dessutom en massa andra stressfaktorer i ditt liv som spelar in. att prata med någon kan ju vara en början men jag tror tyvärr inte att stressymptomen minskar förrän du har en rimlig arbetssituation. du måste ta hand om dig själv! men jag vet att det kan vara svårt att prioritera så ibland...

Jag kan fika även på ondag om du vill och har tid ! (och ni andra som vill ha en förfika är GIVETVIS välkomna även ni!!)

KRAM
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-29 11:12:21 följande:
    Jäkla skitmens. När man inte vill att den ska komma så kommer den alltid och tvärt om. Är på dag 34 i dag och den visar sig inte och nej tyvärr är jag inte gravid. Hade hoppats att få börjat på sprutorna i helgen men nej då. Håll tummarna för att den kommer snart.
    Men varför ska den strula nu då!?! störande!

Försöker: när skulle ni få svar på de proverna då? fattar inte att det ska vara så svårt att lämna svar - det är ju verkligen där de har falerat för mig med. inga provsvar från progen. får väl ringa någon dag men orkar inte riktigt engagera mig. är rätt övertygad om att provet togs alldeles för tidigt med tanke på hur min cykel verkar utveckla sig. jag är så glad att vi fick till den 7 april så att du också kan vara med! hoppas att nu får det bra i skåne!

FrkSommar: då ses vi på onsdag! vi har också haft bilen på verkstad idag. service och fel på airbagen. vi har lagt SÅÅÅÅ mycket pengar på den jävla bilen och nu sitter vi och kollar på en ny - känns som en god idé att sälja den gamla när den verkar må bra och innan den börjar strula igen för det är jag (läs vi (läs sambo)) övertygad om att den gör...

är det någon annan som vi ska vänta in på onsdag?

Stora vårkramar till er alla!
  • Liffan

Godmorgon!

Har varit och yogat på morgonen, underbart! Och mensen kom i morse också men ingen mensvärk så det är ju bra iaf... ska ringa och höra med SU om mitt progvärde för att höra vad de säger. jag blir knappt berörd längre när jag får mens - så låga är mina förväntningar...

FrkSommar: det blir väl du och jag, jag inboxar en liten beskrivning av mig. eller kanske en bild om det går... men tror inte att det är något fara - lite förvirrade, kanske lite nervösa, jag har definitivt en sjal...

Kram

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-30 08:33:24 följande:
    Det hjälpte att skälla lite på min kropp så kom faktiskt mensen igång igår på dag 34 så i morse tog jag första sprutan igen. Den här gången dubbel dos. Vi får hoppas att det gör susen. Vill åtminstone gå igenom hela processen den här gången. Sist fick jag ju lägga av på den 11:e sprutdagen.
    Grattis får man väl säga då! Åh vad vi ska hålla tummarna för dig den här gången!! fast det gjorde vi ju förra gången också. vi får väl förlita oss på vetenskapen lite också...

kram
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-30 15:09:40 följande:
    Liffan_ Vad jag förstod skulle provet vara färdigt runt när jag får mens (på sön) så jag skulle ringa dit när jag fått mens så skulle de kolla vilket värde jag fått och om jag ska äta enkelkur igen eller öka. Beroende på om jag haft äl eller ej. Så fattade jag det iallafall.  Trist med mens. Har du pratat med sahlgrenska? Ska du öka dosen? Hade du äl? *många frågor* Macpau: Hon som tog proverna skulle se till att den läkaren vi hade sist skickade provsvaren till oss. Man blir ju bara så trött på att man måste hålla koll på allt själv...suck...  Roligt med lite bröllopsplanering Det är ju inte långt kvar nu!!  Hoppas ni känner igen varandra ni som ska fika imorgon Det är alltid så kul det där första gången man ska träffa någon för man har alltid en bild i huvudet hur personen ser ut och den brukar aldrig stämma Jag tror jag fått magkatarr eller nåt Har så sjukt ont i magen, liksom suger högst upp i magen och illamående. Sitter och knaprar tabletter, men hjälper tyvärr inte Hoppas det går över snart.  Kram på er!
    Hello!

Jag ringde precis och fick mitt provsvar. Jag hade ett värde på 43 vilket hon sa var jättebra. jag invände att det var lägre än när jag var obehandlad (66) men hon sa att 43 var ett bra värde och jag vet ju själv med mig att jag tog det två dagar för tidigt om man jämför med förra gången. så jag hade ÄL och skulle inte öka dosen utan fortsätter på enkeldos i två månader till.

Jobbigt med magkatarr! vad tar du för tabletter? jag tycker att något med omeprazol (typ losec) brukar funka men också pepcid duo faktiskt. inte roligt...

NU har mensverken börjat komma. om inte så farligt som förra gången (mensvärk från HELL då). men ont i magen och lite skakig... utan intention att äckla er alltför mycket så verkar pergon göra min mens lite rikligare iaf. det tycker jag bådar gott (även om det är en marginell ökning).

Kram
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-30 15:51:11 följande:
    43 är ju jätte bra! Jag hade ju 23 förra gången och då hade jag äl (tydligen) ska bli intressant att se vad jag får med pergo... Ok, så fast det inte gick denna gången ska du inte öka dosen? Risk för överstimulering då eller? Ja, jag blir knäpp på min magen snart. Sjukt jobbigt. jag tar nån som heter nåt sånt omeprazol eller nåt, den brukar hjälpa direkt, men nu inte alls   känns som pergon gjort vad den ska iallafall. Synd att det inte blev ett plus bara Hoppas kroppen fattar till nästa gång!
    Ja, barnmorskan sa att har man över 15 så brukar man säga att man har haft ÄL så man ökar inte eftersom den gör sitt jobb. även om jag tycker att min kropp verkar göra jobbet bättre...

nu har jag skickat beskrivning av hur jag ser ut till FrkSommar. jag var nog inte jättebra på det... det kommer vara ett under om jag kan identifieras på det... fick med brunt hår och krokig näsa iaf.

ja, omeprazol brukar ju funka - är det ett gravtecken kanske ...

Kram
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-30 16:14:52 följande:
    ok, hoppas det funkar nästa gång då, heja heja!!! hahahhaha, jag tänkte faktiskt att du hade brunt hår så då hade jag rätt inget verkar funka nu, jobbigt. nä, men magkatarr är ju inget grav.tecken. 
    Nej men sura uppstötningar är det ju även om det kanske kommer längre fram.

nu har jag hämtat ut nästa kur pergo. kände mig lite misslyckad att jag var tvungen att hämta ut ännu en kur... men i övrigt har det varit en så bra dag så jag låter inte det förstöra. och nu när jag kom hem stod mannen och bakade och rullade köttbullar. han är fin han...

kram
  • Liffan

Macpau: Spännande förresten med bara 10 veckor kvar till bröllop! det går ju sjukt fort! Hoppas allt är bra annars!

• Liffan
    MissDrutten skrev 2010-03-28 13:42:39 följande:
    hej alla.i fredag svar jag och sambo nere i göteborg för ultraljud. 10 äggblåsor var lagom stora och ett par till på väg. ser bra ut, sa läkaren. Så imorn ska jag ta ägglossningssprutan och ÄP blir på onsdag. Går allt bra blir det onsättning på långfredagen. Vilken påsk det kan bli...Jag är spänd och uppspelt och känslorna ligger utanpå kroppen. Kan inte fatta att det är dags snart. har hört att ÄP ska göra ont. Någon som kan berätta lite om det? Själva proceduren är vi insätta i men det är smärtan som oroar.kram
    Hoppas att allt går bra imorgon! har inte gjort ÄP så kan tyvärr inte ge några egna erfarenheter men har förstått att det är väldigt individuellt men att man också får mycket smärtlindring. tror att det kommer gå alldeles utmärkt!! Jag håller mina tummar för dig imorgon!

Kram
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-30 20:17:22 följande:
    Imorgon imorgon imorgon imorgon är det dags för kissa på sticka...Äntligen.. De här två veckorna har varit de längsta i mitt liv..Skönt att ha jobbat lite så dagarna gått...Nu tror jag dock inte att jag är gravid.. Visst hoppas jag men det känns ok (iaf just nu). Det är så svårt att beskriva hur jag känner..Ni måste tycka jag är helknäpp ´men det känns inte som om jag kommer bryta ihop om testet visar neg..Då tror jag svärmor är mer nervös än jag..
    Vi håller tummarna stenhårt!

Hur har det gått med nya jobbet? känns det lite roligare?

Hör av dig imorgon!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?