Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau: Håller tummarna så hårt jag bara kan för att det blir insättning idag. Är verkligen nyfiken på ditt resultat!!

• Lycklig vill ha mer

Macpau: Nu retas du bara med oss....

• Lycklig vill ha mer

Hurra hurra för att det gick så fint. Det var ju det vi sa, det spelar ingen roll om det är få ägg så länge de är toppenägg!!  Är det 18 dagars ruvande för dig nu då?

Japp VUL för mig i morgon, vad var det för lag du tillhörde? Jag tillhör det gröna tyckte jag hon sa, det tror jag är ett turlag. Grönt gör sköna barn

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-08-18 16:15:26 följande:
    snacka om att tråden varit under övervakning för uppdateringar Cool 2 minuter till första respons
    Hahahha ja visst är det så!

Men förresten Miss Star, har för mig att det står sprutstart på dig i dag???
  • Lycklig vill ha mer

Hallå tjejer!

Ungefär 10 äggblåsor som de hoppas blir plockningsbara, dessutom lika många små som de ska försöka behålla som små genom att sänka dosen nu de sista dagarna. Tydligen mindre risk för överstimulering med små äggblåsor, det är de mellanstora som ställer till det hela. Så de var väldigt nöjda med att ha fått ner min äggmängd. Knasigt att det är så olika, jag har problem med för många och Macpau men för få.

Blev lite förvånad över att de var olika i storleken, sist hade alla samma storlek nästan exakt. Nu varierade de från 20 mm till 14 tror jag, de som de vill plocka. De andra var under 10.

Äggplock på måndag morgon och förhoppningsvis ET på onsdag!!

Frågade dessutom om min rädsla över att inte få göra ICSI och läkaren höll med och tyckte det var bättre att de gjorde 50/50 om provet är ok och bara ICSI om det är lite sämre prov. Det känns väldigt skönt, "naturlig" befruktning känns lite som ett lotteri för vår del eftersom mannens prov tidigare har varierat mycket. Nu blir det några ägg med ICSI i alla fall!!

Känner av svullnaden i magen mer nu än tidigare i veckan och det är väl ett gott tecken.

Sprutar i dag och på fredag sedan ägglossningssprutan på lördag kl 22.00....

Idag är jag lugn och glad.

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-08-19 15:47:36 följande:
    Tack Macpau Hjärta

Pregnylen kommer förövrigt bli mitt stora eldprov...frågade om det inte fanns en chans att jag kunde få Otrivelle istället så jag slapp lära mig blanda bara för en enda spruta, men icke, det var inte ett alternativ, den var alldeles för dyr...Obestämd
    Grejen är att jag faktiskt har en ovitrelle i kylskåpet från förra gången. Tänkte inte på det idag men ska ringa i morgon för tid för spermaprov på måndag så då ska jag kolla om jag kan ta den i stället.

Jag tycker att det är knasigt att privata sjukhus mer än gärna skriver ut de dyrare medicinerna medan landstinget inte gör det.

Jag är rädd för att lyckas göra sönder någon av ampullerna när jag bryter av toppen av just pregnylen. Jag kör ju menopur nu men där har man lite fler om man skulle misslyckas.
  • Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-08-19 16:11:29 följande:
    LVHM: härligt med fina äggblåsor och tid för ÄP. det blir en repris på denna veckan då, ett ihålligt tumhållande på onsdagen. vad skönt att de tänkte om ang ICSI - förstår att det måste kännas mycket lugnare att de har det i beredskap.

ja, det är skumt det där med hur privata aktörer gör kontra landsting - det handlar ju om samma skattepengar...

Jag tror att måndagsäggplock är turdagen....ändå tills alla andra får sina tider också, då blir det också turdagar!!

• Lycklig vill ha mer

Hallå tjejer!!

Tillbaks och ligger och vilar, attans att jag ska alltid bli så lullig av smärtstillandet, trots att jag fick en liten dos och sen faktiskt lustgas i stället. Men behövde "bara" ligga kvar två timmar idag tillskillna mot säkert 4 timmar förra gången. Härligt att vara hemma i sin egen säng nu i alla fall.

Jo just det, äggplocket var det

Det blev 7 ägg så jag är väldigt nöjd, nu hoppas jag bara att allt annat går bra också.

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-08-23 15:30:18 följande:
    Finfin resultat!! Grattis! nu håller vi tummarna för att de finner varandra!!

Hur har ni som gått igenom/snart ska gå igenom ÄP och ET gjort med arbete? Har ni jobbat eller varit hemma de dagarna och dagarna runt omkring? och om ni varit hemma, har ni tagit semester/komp/sjukskrivit er? Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska tänka... Eller jag tänker kanske att man tar semester på ÄP, jobbar dagen efter och, eftersom ET verkar vara på em, tar ut komp då. men helt ärligt så kommer jag ju inte kunna koncentrera mig alls däremellan. om det nu skulle komma så långt...
    Jag ska vara ledig fram till et, idag hade jag inte kunnat jobba ändå. I morgon så kanske man hade kunnat jobba men eftersom jag sitter på en stol 9 timmar så är det inte säkert kroppen hade pallat det. Jag ska på ET kl 15 och jag tror att alla et är på eftermiddagen. Just nu känns det väldigt skönt att få vara hemma och göra vad man vill, vila osv tills et:et är klart.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?