Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Macpau: Håller tummarna så hårt jag bara kan för att det blir insättning idag. Är verkligen nyfiken på ditt resultat!!
Macpau: Håller tummarna så hårt jag bara kan för att det blir insättning idag. Är verkligen nyfiken på ditt resultat!!
Macpau: Nu retas du bara med oss....
Hurra hurra för att det gick så fint. Det var ju det vi sa, det spelar ingen roll om det är få ägg så länge de är toppenägg!! Är det 18 dagars ruvande för dig nu då?
Japp VUL för mig i morgon, vad var det för lag du tillhörde? Jag tillhör det gröna tyckte jag hon sa, det tror jag är ett turlag. Grönt gör sköna barn
Hallå tjejer!
Ungefär 10 äggblåsor som de hoppas blir plockningsbara, dessutom lika många små som de ska försöka behålla som små genom att sänka dosen nu de sista dagarna. Tydligen mindre risk för överstimulering med små äggblåsor, det är de mellanstora som ställer till det hela. Så de var väldigt nöjda med att ha fått ner min äggmängd. Knasigt att det är så olika, jag har problem med för många och Macpau men för få.
Blev lite förvånad över att de var olika i storleken, sist hade alla samma storlek nästan exakt. Nu varierade de från 20 mm till 14 tror jag, de som de vill plocka. De andra var under 10.
Äggplock på måndag morgon och förhoppningsvis ET på onsdag!!
Frågade dessutom om min rädsla över att inte få göra ICSI och läkaren höll med och tyckte det var bättre att de gjorde 50/50 om provet är ok och bara ICSI om det är lite sämre prov. Det känns väldigt skönt, "naturlig" befruktning känns lite som ett lotteri för vår del eftersom mannens prov tidigare har varierat mycket. Nu blir det några ägg med ICSI i alla fall!!
Känner av svullnaden i magen mer nu än tidigare i veckan och det är väl ett gott tecken.
Sprutar i dag och på fredag sedan ägglossningssprutan på lördag kl 22.00....
Idag är jag lugn och glad.
Jag tror att måndagsäggplock är turdagen....ändå tills alla andra får sina tider också, då blir det också turdagar!!
Pregnyl - check
Hallå tjejer!!
Tillbaks och ligger och vilar, attans att jag ska alltid bli så lullig av smärtstillandet, trots att jag fick en liten dos och sen faktiskt lustgas i stället. Men behövde "bara" ligga kvar två timmar idag tillskillna mot säkert 4 timmar förra gången. Härligt att vara hemma i sin egen säng nu i alla fall.
Jo just det, äggplocket var det
Det blev 7 ägg så jag är väldigt nöjd, nu hoppas jag bara att allt annat går bra också.