Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Kissie och LHVM: Härligt att se er här igen! Lycka till med testande!

Miss Star: Imorgon gäller det! Jag har tagit ledigt för att kunna hålla alla tummar och tår hela dagen! Telefonen ska hålla sig tyst och allt kommer att gå finfint! Jag antar att sambon är med dig men annars får du gärna svänga förbi på en fika!

Jag har haft en överjävlig natt med blodbad och de värsta smärtor jag varit med om. Nu är jag mest lättad över att det är över. Det är fantastiskt skönt att inte ha ont! Åtminstone inte fysiskt...

Om det bara är jag som inte kan alls på söndag så kör AT som planerat. Jag tycker synd om Miss Star om hon inte får sina scones och jag kan vara med nästa gång!

• Vitsippa76

Kissie - Grattis!!! {#emotions_dlg.flower} Så fantastiskt! Sköt om dig och det lilla grynet. Jag hoppas att jag får träffa dig vid nästa fika.

Miss Star - Självklart är du välkommen! Vi hörs!

• Vitsippa76

Härligt att ni verkar haft det bra i söndags!

Macpau - Spännande med rul! Lycka till imorgon!

Liffan - skönt att illamåendet gett sig! om det kommer tillbaka är riskakor mitt tips! För mig hjälpte det att ta en bit att knapra på när det kom smygande. För mig kom illamåendet ofta en stund efter att jag hade ätit, och då funkar det ju inte att tex äta en hel macka eller så...

Jag var på återbesök hos läkaren idag, och än är det inte slut på eländet... Hon kunde konstatera att allt inte hade kommit ut som det skulle. En "vävnadsklump" (hon gick inte närmare in på vad det egentligen var...) satt fast i livmoderhalsen. Den kunde hon nå och dra ut... ajajAAAJ! Hon misstänkte också början till infektion och skrev ut två olika antibiotikakurer. Och imorgon har jag fått tid för skrapning. På Östra, så vi kanske springer på varandra Macpau!?

Idag har jag legat på soffan och mest tyckt synd om mig själv hela dagen... Jobbet får klara sig utan mig tills nästa vecka. Tidigare har jag känt mig ganska stark trots allt, men nu börjar det bli lite för mycket och allt kommer ikapp en.

Kram till er alla! Det är skönt att ha er här!

• Vitsippa76

Åh, Macpau, vad härligt att se! Jag gråter en skvätt jag med...

Liffan och Miss Star - jag skulle gärna vilja höra den där historien... Men jag får väl bärga mig till januari.

Allt gick förhållandevis bra igår. Landstingets fantastiska samordning gjorde att gyn på Sahlgrenska bokade in oss klockan 7, men på avdelningen på Östra fanns ingen läkare förrän 9... Lång väntan i obekväm fåtölj utan att få äta eller dricka. Ingreppet gick bra och jag har nog aldrig sovit så gott som under narkosen. På kvällen fick jag feber, men den gav sig efter några timmar och nu mår jag helt bra, så det är nog ingen fara och penicillin äter jag ju redan.

Nu skall jag ägna resten av veckan åt att bara ta det lugnt och göra trevliga saker. Idag blir det lunch hos en kollega som också är sjukskriven, och sedan kanske man skulle ge sig på att göra lite julgodis?

• Vitsippa76

Macpau - En matsked linfrö på filen varje morgon!

MissDrutten - kul att höra av dig och att allt är bra. Och tack för gott skratt!

Miss Star - Söndag alltså.... Hoppas hoppas hoppas...!!!

Mig är det ganska bra med, även om helgen var ganska deppig. När allt fysiskt var "avklarat" var det som att huvudet kom ikapp också. Många tårar, men de ska ju ut de med och nu känns det mycket bättre. Jag har pratat med Sahlgrenska också och tack och lov så var det inte några problem med tider efter julhelgerna. Så, nu är det bara att vänta på nästa mens, och sen är vi igång igen! Tills dess skall jag dricka glögg, julöl och champange och äta massor av mögelost på pepparkakorna!

Kram på er alla i julbestyren!

• Vitsippa76

Åh, Miss Star, underbart!! Vilkan fantastisk julklapp! Massor med grattiskramar till dig! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, visst är det härligt att ringa in beskedet till SU. Jag tycker faktiskt att de är fantastiska på att ta emot samtal där, att glädjas med en när de kan och beklaga och reda ut när man är besviken eller förvirrad.

Fika den 12/1 funkar för mig!

Fika/mat i Gbg onsdag 12/1, kommer gör:
    Miss Star
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa

Nu är jag nog ensam kvar här på jobbet. Dags att stänga ihop datorn och gå hem för i år. Underbart!!!

• Vitsippa76

Vill bara hälsa er alla en riktigt GOD JUL! Kram!

• Vitsippa76

Hejhej!

Jag lever jag också, har bara legat lite lågt här inne ett tag.

Tarda - häftigt att det är så nära! Jag förstår oron, men är också övertygad om att ni kommer att klara det alldeles utmärkt!

Macpau - imponerande att det ni gör ett sånt jätteryck med huset. Jobbigt, men vad härligt det blir för er att flytta in sedan! Vi gjorde tvärt om, flyttade in först och har renoverat medan vi bott i huset. Nu håller vi på med slutspurten, att avsluta det lilla projektet (halva huset...) som vi inledde i somras. Den här hösten har det inte blivit mycket gjort, men nu sjutton skall det bli färdigt! Så den senaste tiden har jag också tillbringat ganska mycket tid med pensel och roller i handen. När är det nu ni flyttar in?

Hello monkey blir förresten kanon. Var just inne och spanade på deras meny, det blir svårt attt välja!

• Vitsippa76

Grattis Finiz! Under kan ske!

MissDrutten - vad läskigt. Vad är det för något de hittat som är så allvarligt att de måste sätta igång dig?

Illamående, trötthet, finnar och växtvärk... Åh, vad jag längtar tillbaka till det! Eller...? Håller iallafall på och testar med äl-stickor för fullt och hoppas att det händer någonting i slutet av denna veckan.

• Vitsippa76

Miss Drutten - Tänk vad mycket konstigt kroppen kan ställa till med... Hoppas att du får goda besked imorgon!

Miss Star - Stort lycka till på VUL i morgon! Jag håller alla tummar och tår för att ni skall få se ett fint litet pickande hjärta. Kram!

Det skall bli jättekul att se er all imorgon igen! Och inte minst de härliga magarna på Tarda och Macpau... På er andra syns det väl knappast än?

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?