MaMaS skrev 2010-02-23 14:45:12 följande:
Hej! Lite deppig idag, fick veta att jag inte gått vidare på en tjänst jag varit på intervju för. Så nu står man på noll igen.... Liten uppdatering från gårdagen. Först fick vi prata med läkaren som ville veta lite bakgrundshistoria om mig och min sambo. Det var jätte jobbigt för hon var utländsk (inget emot dom så) men det var lite svårt att förstå henne och hon förstod inte alltid oss och det var lite frustrerande när man ska diskutera sådana här viktiga saker som ivf. Men mötet gick bra och hon gjorde även vul för att titta hur många ägg jag hade. Sambon tyckte det var jätte häftigt att se Sen gick hon iväg och pratade med nån överläkare och jag blev helt nervös att de hade hittat nåt fel på mig. Men sen kom hon tillbaka och sa att hon pratat med läkaren för att diskutera mina mellanblödningar och lite mens. Vi pratade om detta innan att jag har lite problem med det. Och då hade läkaren sagt att enligt blodprov har jag egen äl, men eftersom jag har dessa konstiga blödningar kan det ändå vara så att det är där problemet ligger, att jag inte har riktigt bra värden. Så jag ska testa pergo i 3 mån. (säkert många av er som gjort det). Så under tiden vi står i kö till ivf ska jag äta pergo och förhoppningsvis slippa ivf. Om inte trodde hon att vi skulle få tid i maj. Sen fick vi träffa en barnmorska som berättade lite mer om ivf och pergo (inte så givande samtal tyckte jag) och sist skulle vi ta blodprover. Det jag fasat för hela dagen...men det gick faktiskt jätte bra. Jag sa innan vi började att jag tyckte det var obehagligt så jag fick ligga ner och så pratade hon om allt annat, vilket gjorde att jag inte tänkte så mycket på det. Men många rör blev det :-/. Kommer inte riktigt ihåg allt de tog, men vi skulle få svar om några veckor. Men hon var jätte duktig! Sen var allt klart. Så nu ska jag börja med pergo om ca 2 veckor och sen gå på kontroll för att kolla om dom har hjälpt annars ska jag höja dosen. Just det, något som jag inte visst (kanske ni andra redan vet) men de hjälper bara till att få 1 barn på sahlgrenska. Så blir du gravid på första ivf-försöket och sen vill ha syskon har du inte rätt till de andra två försöken också. Finns det frysta ägg kvar sen omgång 1 får du betala en summa för att använda dessa. Finns det inga ägg sparade måste du gå privat och betala fullpris. Det visste inte jag. Så, nu ska jag gå och deppa lite för att jag inte fått jobbet utan får fortsätta som arbetslös, suck. Kram på er!
Åh gumman, vad tråkigt med jobbet-men det kommer väl som sagt när man minst anar det. Det gäller bara att tro på sig själv hela tiden. Min sambo var arb.lös i 11 månader, fick sen ett jobb på ett försäkringsbolag, men han fick gå efter sin provanställning, då de sa att han inte skulle vara kvar där när ekonomijobben släppte. De sa att han var för "analytisk". Wtt riktigt plugghuvud som kunde hela pärmen med alla regler men alldeles för snäll för att tvinga på folk försäkringar över telefon. Iallafall, då det bara var 4 månaders provanst. så fick han nu ingen ny a-kasseperiod utan fick återgå till den gamla-som hade 1 månad kvar. Nu sitter han här och har blivit satt i nått nystartsjobb via ams....inte kul. Jag är väldigt noga med att berömma, peppa och pusha honom. Plus att ge honom vardagsbeting som han ska göra varje dag
.
Jaså du börjar med Pergon nu? Min gamla trptjänare..jag blev gravid mellan 2a och 3e kuren! Håller tummarna för dig! Om du får jättesvettningar/vallningar (speciellt på natten är det helt normalt:)
Angående gruppinfot-jag tror att ni pratar om 2 olika möten, Finiz har nog kommit ett steg längre. Jag var på ett möte där de satte mig i ivf-kön bara. Som jag förstod det kommer vi att göra allt "pappersjobb" när vi har kommit fram i kön efter ca 3 månader. Beräknat till april nån gång.