Liffan skrev 2010-01-31 11:49:32 följande:
Godmorgon! Hoppas att alla har en trevlig helg! Lite seg idag efter en kväll igår som hör pre-graviditetstiden till... Idag blir det en fika på stan och förhoppningsvis nya skor.Jag kollade upp priser på privat IVF i fredags och på
IVF-kliniken så kostade det 26 000 (45 000 för tre) så då går det väl ungefär jämnt upp med Danmark med tanke på växelkursen nu för tiden. På Carlanderska kostadet det 30 000 och ett paket om tre kostade 60 000. Ha en härlig dag!
Hej allesammans. Jag skrev visserligen sist att jag skulle dra mig ur tråden eftersom X:et verkar dra ut på tiden, men tröstar mig med tanken om att få sätta igång med ivf i år och förhoppningsvis bli mamma nästa år! Följer därför lite vad det snackas om här i tråden och vill göra ett inlägg i prisdiskussionen.
Man kan be sin arbetsgivare att betala ivf:n (om arbetsgivaren går med på det dvs), kanske lättare att be sin mans? Sedan drar arbetsgivaren kostnaden på ens lön innan man betalat skatt, vilket innebär att ju högre skattesats man har, ju större del betalar man med oskattade pengar. Jag är tämligen säker på att det hela kallas för bruttoskatteavdrag.
Det jag lägger fram har jag itne luskat ut själv, utan fått förklarat för mig av en annan medlem här på FL, så jag reserverar mig för att detta kan vara bitvis felförklarat. Dock uppmanar jag er alla soms ka gå privat att kolla upp denna möjlighet, kan bli stora pengar man sparar!
Stort lycka till alla, jag följer tråden då o då, och kommer tillbaka när min process kommer igång igen :D