• Theres

Mammor i Borås

Hej ni!

Vad roligt att läsa om er! Har en liten kille på 9 veckor, har även en tjej på 19 månader, vi är hemma alla tre, träffar gärna lite fler hemmamammor..=)

Även jag bor på Tullen...=)

• Theres
    SJosefine skrev 2010-02-02 09:34:29 följande:
    HEJ.Åh vilket sammanträffande :)Vart på Tullen? Vad roligt att du har två så små barn. Du går inte på ÖF nere på norrby? Ska gå dit för första gången imorn. Öppet för barn 0-1 år då.
    På fjällstigen, jo ja gick där med min stora när hon var liten, man får ju inte ta med sig syskon på bebisträffarna så dit går jag tyvärr inte, men så fort lilleman blivit lite större så ska vi nog våga oss dit någon annan dag..=) "Stora" tjejen har inte börjat dagis än så jag är hemma med båda! =)
  • Theres
    SJosefine skrev 2010-02-05 08:32:11 följande:
    Nähä får man inte. Jag gick aldrig i onsdags iallafall, för mycket snö. Då bor vi ganska nära, vi bor på tollstorpsgatan, i ett av dom vita höga husen, om du vet? Vad starkt att vara hemma med båda. Jag är skittrött av att vara hemma med en.. hihi.
    Ja, denna snö gör en tokig.. det är väl jättefint o mysigt o allt, men måste det vara sååå mycket överallt??? Hihi, ja klagar inte men det är svårt att ta sig fram med syskonvagnen i snön!! =)

Nja, vet kanske vart det ligger, har dålig koll på gatunamnen..=(

Jo ja vet, känner igen det där från förra gången, men vad gör man inte för att få vara hemma med de små liven? Min man har varit pappaledig hela december o två dagar i veckan i januari så vi har haft en mjukstart, men imorgon börjar han jobba nästan heltid, ska vara ledig varannan fredag...=) Får se hur det går, måste komma ut lite mer med stora tjejen, bara snön kan försvinna lite så man kan ta sig fram med vagnen!! =)
  • Theres

Det verkar ju som att vi är ett gäng.. kanske vore idé o boka in en dejt, eller vad tycker ni? Vi kan ju boka in en dejt om 2 veckor eller nåt så alla hinner vara inne o läsa i tid..=) Kanske den 23:e kl 10.00 på stan? Eller vart känner ni andra för att ses?

• Theres

Okej, men vilken dag passar alla bäst? Vi kan ju ta den 24e eller 25e, så tar vi den dagen då flest kan?

Benjamin äter var 3e timma men det brukar ändå alltid infinna sig på stan, men ja brukar ha bra kläder på mig o vända mig ifrån allt folk när ja ammar, det har funkat bra för mig, men om ni vill så kan vi ju ses hemma hos nån om det känns bättre, här finns dock inte bra plats för vagnar o så...

• Theres

Hm, cafe viskan har jag nog inte ens varit på än.. hihi.. håller mig mest på tant grön, men ja vet inget cafe där det är mycket plats för barnvagnar så vi får helt enkelt bara välja vart vi vill fika o sen knö med vagnarna..=)

Ja kan oxå båda dagarna, vi kan ju skriva upp när vi kan så tar vi den dagen när mest folk kan...=)

24e: Theres, Preface

25e: Theres, Preface

• Theres

Hm, ja funderar på det cafét i knalleland, kommer ej ihåg vad det heter, men det var Waynes Coffee innan, där finns det ju bra plats för barnvagnar! =)
    Dit skulle vi kunna gå om ni inte tycker det är för krångligt att ta sig till knalleland...=)

• Theres

Hihi, ja ett terrängfordon hade vart bra o ha!! =) Men då säger vi så.. får se om någon mer vill hänga på, men än så länge är det jämt mellan dagarna..=)

Ska vi inte berätta lite mer om oss själva? Så vet vi lite mer om varandra när vi ses! =) Jag kan börja så får ni lov att fortsätta..=P

Ja heter Theres, är 25 i år, bor med min man och våra två barn här på Tullen, jobbar i vanliga fall som sjuksköterska. Hm, tycker om att pyssla o lyssna på musik..=) Något mer som kan vara roligt o veta? Är ganska kass på sånt här.. hihi..

• Theres

Ja, en fika planeras för fullt här! Är det någon mer som vill hänga på så skriv gärna upp er vilken dag som passar bäst så vi kan bestämma dag o plats, det var någon som nämnde djurparken, men det är ju redan denna veckan, jag är redan uppbokad en del men kan säkert trycka in en visit dit om någon mer är sugen? Välkommen TessanTessan, roligt att vi blir fler!! =) 24e: Theres, Preface, Josefine 25e: Theres, Preface, Josefine

• Theres
    Rocktroll skrev 2010-02-14 20:47:40 följande:
    Roligt att det verkar bli ett gäng, och listan fylls på  hoppas det blir mer än en träff så jag också kan lära känna lite folk i Borås. Det är inte lätt att vara ny i en främmande stad
    Ja men det ser ju riktigt lovande ut! =)
    Klart att vi får se till att träffas mer gånger så du kan hänga på oxå Rocktroll! =)

Blir ju givetvis lättare sen när man träffas ute utan att frysa ihjäl.. men knalleland går ju bra så länge! =)
Svar på tråden Mammor i Borås