• Rocktroll

Mammor i Borås

SJosefine skrev 2010-01-27 10:49:27 följande:
    Håller på att bli tokig utav att gå hemma hela dagarna. Känner ingen med barn och ingen som går hemma på dagarna. Någon mamma i Borås som vill umgås med mig och min 3månader gamla dotter? =)
    Jag flyttar till Borås om en månad och känner inte en kotte där så folk får gärna tipsa om ÖF och allt sånt :) vill gärna lära känna lite folk annars finns risken att vi bara sitter i våran lägenhet.

Har förresten en flicka på 9 mån :)
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Rocktroll
    SJosefine skrev 2010-01-27 10:57:45 följande:
    Ja, jag ska prata med min bvcsköterska nästa gång. Hon tyckte nämligen att vi skulle vänta till april pga att lillan är så liten...
    Vi började gå på ÖF när dottern var 3 mån :) men då var det visserligen sommar och inte sjuktider.
  • Rocktroll
    SJosefine skrev 2010-01-27 10:58:40 följande:
    Hehe okej, jag är inte rätt person att fråga om sånt iallafall
    Haha men det är ett bra tips iaf :) det första jag lär göra när vi är inflyttade är att leta upp en öppna förskola att hänga på för jag blir också tokig av att bara gå hemma.
  • Rocktroll

Om jag får vara med så vill jag också fika :) men flyttar ju till borås 1:a mars så därefter funkar när som helst för mig. Flyttar till druvefors förresten :)

• Rocktroll

Jag kan presentera mig även om jag inte kan komma på den stundande träffen men träffas gärna gången efter det :)

Jag heter Lina är 25 år och norrlänning från början men har bott i göteborg i 4 år nu. Flyttade hit för att plugga journalistik men slutförde aldrig studierna pga utbrändhet. Sedan dess har jag bara jobbat och varit hemma då jag fick sparken när chefen fick reda på att jag vänta Vilda. Så har varit hemma länge nu då Vilda är snart 10 mån {#lang_emotions_smile} Anledningen till att vi flyttar till Borås är att min sambo Andy är därifrån och närheten till familj är skönt när man bildar familj. Ska bli spännande att flytta till en ny stad {#lang_emotions_smile}Vi håller för övrigt på att försöka få till ett syskon till Vilda {#lang_emotions_sealed}

På fritiden gillar jag att gå på konserter, kolla tv serier och SHOPPA haha.

• Rocktroll

Roligt att det verkar bli ett gäng, och listan fylls på {#lang_emotions_sealed} hoppas det blir mer än en träff så jag också kan lära känna lite folk i Borås. Det är inte lätt att vara ny i en främmande stad {#lang_emotions_undecided}

• Rocktroll
    ankilii skrev 2010-02-21 22:54:54 följande:
    Hej jag är en tjej på 20 år som bor på Sjöbo, som också vill komma ut och umgås lite med mammor runt min ålder.  Min son Elvin blir ett år nu 25:e februari! Såg att ni planerade att fika 24:e, vill också följa med men har nog fullt upp med förberedelser då. Följer gärna med nån annan gång om det är okej. Jag tycker om att ta prommenader med vagnen (fast inte i den här snön!), busa och umgås med min son, titta i affärer, fika, laga mat, baka, se på film.
    Då är det du och jag som inte kan komma på den första planerade träffen men vi får sluta upp oss till den kommande {#lang_emotions_sealed}

Åh vad kul med 1 års kalas {#lang_emotions_flower} längtar tills min lilla fyller 1 så man kan fixa och dona, även om man inte vill verka för överambitiös {#lang_emotions_tongue_out}
  • Rocktroll
    Theres skrev 2010-02-22 20:31:41 följande:
    Hej Ankiii vad roligt att du vill göra oss sällskap! Känner mig helt plötsligt lite gammal, har för mig att många av er är runt 20, hihi, brukar alltid vara ja som e ung mamma annars...=)
    Du kan vara lugn Theres jag är nog äldst här {#lang_emotions_tongue_out}{#lang_emotions_wink}..fyller 26 i sommar men de flesta brukar visserligen gissa på att jag är betydligt yngre {#lang_emotions_sealed}
  • Rocktroll
    ankilii skrev 2010-02-23 19:55:37 följande:
    Ja det får vi göra. Oh ja, det är jätteroligt att han ska ha sitt första kalas. Svårt att komma på bra presenter bara till en ettåring...
    Ja vi har funderat som f*n rent ut sagt och Vilda ska få ett bollhav när hon fyller år om 2 mån {#lang_emotions_sealed} vi flyttar ju till borås på lördag och våran lägenhet är ganska stor, 112 m2 så vi måste ju fylla ut tomrummet med något haha {#lang_emotions_sealed}

Så den här bloggen där en tjej hade fått ett bollhav och jag blev kär {#lang_emotions_heart}
    yvonnes-blogg.bloggagratis.se/2009/12/21/2315623-kalas/
  • Rocktroll
    ankilii skrev 2010-02-23 20:35:36 följande:
    Ja den va fräck, men då får man väl ha ett stort rum för hennes bollhav såg ut att ta väldigt stor plats. Vi har förresten blivit lovade ett litet bollhav av en bekant, får se om hon kanske tar med det på kalaset...  Men det är en häftig present faktiskt till en ettåring. Bra ide där! 
    Vildas rum bara det kommer nog vara 30 m2 så plats kommer vi ha {#lang_emotions_sealed} men bollhav allmänt är ju superkul för små barn så hoppas din lilla får ett av bekanten.
Svar på tråden Mammor i Borås