• Gumman1980

Vecka 32, ingen gravid mage. :(

Nu är jag i vecka 32+2 och har ingen gravid mage överhuvudtaget. :(

Alla säger till mig hela tiden, gud man kan inte tro du är gravid för du har ingen gravid mage, de ser bara ut som du har gått upp lite i vikt...

Känner mig så ledsen, där är 1 tjej till på mitt jobb som också är gravid fast i vecka 27 och hon har en Stoooor mage.

Visst ni kanske tycker att varför vara ledsen för att man inte har en mage, men en gravid mage vill man juh ha när man väntar ett underverk.

Ska kanske skriva att jag är överviktig men trodde nog inte att de skulle bli såhär.

Nästa vecka ska vi börja på en föräldrarkurs, och hur kul är de och gå ditt när man bara tjej tjock ut. :(

Någon mer som varit med om detta??
  • Svar på tråden Vecka 32, ingen gravid mage. :(
  • Edda2

Har inte varit med om det men kan kanske tro att barnet ligger mer innåt, kommer inte på just nu vad det heter men då visas inte magen lika tydligt.
    Förstår att du känner som du gör och vill se en mage.
    Du får tänka vilken tur du har som slipper gå i mot allt med en putande mage istället

Var också överviktig under mina graviditeter och hade inte ditt " problem".

• Gumman1980

Hej!
    Jag förstår vad du menar, min barnmorska har sagt samma sak till mig,
    Jo får försöka tänka positivt men kan inte låta bli att bli ledsen heller.

Inte kul och höra att man bara ser tjockare ut hela tiden. :(

• Edda2

Nä det är klart de flesta drömmer ju om en stor gravidmage och är ju såklart oftast det man pratar om och så.
    Men alla känslor är ju rätt att känna och känner du att du är ledsen över det så är du det, kvittar ju om folk säger att du inte ska vara det om det så är för att du väntar ett friskt barn eller att du ens är gravid. Du har rätt att känna så
    Som gravid är man ju alltid lite extra känslig också

Till svar till dem som säger att du bara ser tjockare ut och inte "gravid".
    Alla är vi olika jag ser ut såhär, villket som så är jag ändå gravid

• Delta

Jag förstår precis, väntar mitt andra barn gravid i v. 36+0 och har ingen stor mage och är inte överviktig vilket gör att det syns mycket tydligt att min mage är liten.

Det är jobbigt när magen hela tiden blir föremål för kommentarer. Det är som helt tillåtet att kommentera allt när man är gravid.

- va är du så långt gången?
    - vad liten du är?
    - vad tjock du blivit

osv.....

Men jag försöker ta det med ro och tänka att det är skönt med liten mage så läge allt är bra med bebis och så. För min del var allt bra förra gången och vi födde en frisk och fin pojke inte så stor men allt var bra. Så nu väntar jag på förlossning.

• kulan2010

Jag har en mage men den är dock pytteliten. Tänkte inte själv på det förrens folk började kommentera det. Alla påpelar hur liten den är, dom flesta blir helt chockade. Det är klart att man blir ledsen, jag känner mest att det kanske är något fel när man inte är stor och rund som "man ska vara" när man är gravid.

Har skämtat med min sambo att jag nog inte kommer bli insläppt på förlossningen om 3 veckor för dom kommer aldrig att tro att jag är gravid

• Gumman1980
    Delta skrev 2010-01-26 18:23:43 följande:
    Jag förstår precis, väntar mitt andra barn gravid i v. 36+0 och har ingen stor mage och är inte överviktig vilket gör att det syns mycket tydligt att min mage är liten. Det är jobbigt när magen hela tiden blir föremål för kommentarer. Det är som helt tillåtet att kommentera allt när man är gravid.- va är du så långt gången?- vad liten du är?- vad tjock du blivit osv.....Men jag försöker ta det med ro och tänka att det är skönt med liten mage så läge allt är bra med bebis och så. För min del var allt bra förra gången och vi födde en frisk och fin pojke inte så stor men allt var bra. Så nu väntar jag på förlossning.
    Hej!
    Känns skönt att jag inte är ensam om detta, :(
  • hypertalk

Förstår ditt dilemma. Jag är själv överviktig men har fått en jättemage alla redan (v28). Det är en till på jobbet som ska ha 6 veckor innan mig, som är normalviktig från början, och hennes magen är mindre. Så jag får hela tiden kommentarer som "du måste vänta tvillingar" osv. Det är jobbigt att hela tiden bli jämförd. Speciellt när man är väl medveten om sitt ursprungsläge...

Jag önskar dig iaf lycka till med magen och att du snart får din lilla runda kula.

• Gumman1980
    kulan2010 skrev 2010-01-26 18:28:52 följande:
    Jag har en mage men den är dock pytteliten. Tänkte inte själv på det förrens folk började kommentera det. Alla påpelar hur liten den är, dom flesta blir helt chockade. Det är klart att man blir ledsen, jag känner mest att det kanske är något fel när man inte är stor och rund som "man ska vara" när man är gravid. Har skämtat med min sambo att jag nog inte kommer bli insläppt på förlossningen om 3 veckor för dom kommer aldrig att tro att jag är gravid
    Hej!
    De är aboslut inte kul när folk kommer med kommentarer hela tiden. :(
    Blir nog samma sak för mig, de konstiga är att sfmåtet ökar varje gång men de syns inte på magen.
    Konstigt!

Lycka till med allt!
  • Gumman1980
    hypertalk skrev 2010-01-26 18:36:54 följande:
    Förstår ditt dilemma. Jag är själv överviktig men har fått en jättemage alla redan (v28). Det är en till på jobbet som ska ha 6 veckor innan mig, som är normalviktig från början, och hennes magen är mindre. Så jag får hela tiden kommentarer som "du måste vänta tvillingar" osv. Det är jobbigt att hela tiden bli jämförd. Speciellt när man är väl medveten om sitt ursprungsläge...Jag önskar dig iaf lycka till med magen och att du snart får din lilla runda kula.
    Hej!
    Ja de är absolut inte kul och bli jämförd hela tiden..

Tack så mycket, önskar dig detsamma, fast jag kanske ska önska dig att den inte växer för mycket nu då så du får ont i ryggen. ;)
Svar på tråden Vecka 32, ingen gravid mage. :(