• Gumman1980

Vecka 32, ingen gravid mage. :(

Nu är jag i vecka 32+2 och har ingen gravid mage överhuvudtaget. :(

Alla säger till mig hela tiden, gud man kan inte tro du är gravid för du har ingen gravid mage, de ser bara ut som du har gått upp lite i vikt...

Känner mig så ledsen, där är 1 tjej till på mitt jobb som också är gravid fast i vecka 27 och hon har en Stoooor mage.

Visst ni kanske tycker att varför vara ledsen för att man inte har en mage, men en gravid mage vill man juh ha när man väntar ett underverk.

Ska kanske skriva att jag är överviktig men trodde nog inte att de skulle bli såhär.

Nästa vecka ska vi börja på en föräldrarkurs, och hur kul är de och gå ditt när man bara tjej tjock ut. :(

Någon mer som varit med om detta??
  • Svar på tråden Vecka 32, ingen gravid mage. :(
  • kulan2010
    Gumman1980 skrev 2010-01-26 18:36:54 följande:
    Hej!De är aboslut inte kul när folk kommer med kommentarer hela tiden. :(Blir nog samma sak för mig, de konstiga är att sfmåtet ökar varje gång men de syns inte på magen.Konstigt!Lycka till med allt!
    Jag ligger i den övre kurvan vad gäller sfmått och det syns inte kan jag säga. Däremot är bebisen något liten fick vi veta på tillväxt ultraljud. Så nu känns det extra känsligt när folk klampar på med sina kommentarer.
    En kompis var här efter jul och pratade på om förlossningen osv, och hon kläcker ur sig "inte kommer du få någon jättebebis inte". Det var inte direkt otrevligt men det kändes som att få ett glas kallvatten kastat i ansiktet.
  • Gumman1980
    kulan2010 skrev 2010-01-26 18:51:58 följande:
    Jag ligger i den övre kurvan vad gäller sfmått och det syns inte kan jag säga. Däremot är bebisen något liten fick vi veta på tillväxt ultraljud. Så nu känns det extra känsligt när folk klampar på med sina kommentarer. En kompis var här efter jul och pratade på om förlossningen osv, och hon kläcker ur sig "inte kommer du få någon jättebebis inte". Det var inte direkt otrevligt men det kändes som att få ett glas kallvatten kastat i ansiktet.
    Hej!
    Jag ligger också på den övre kurvan, men barnmorskan säger att de brukar man göra när man är överviktig.

Jag var på Ul, i vecka 29+4 och då vägde min 1600gram ca.
    Jag vet inte riktigt vad dom ska väga i den veckan men hon sa allt var normalt iaf.

Ja alla dessa kommentarna är inte roliga och höra.
    Jag menar bara för att man inte har en stor mage tex så kanske man inte vill höra hela tiden att man bara ser tjock ut, förstår inte folk att man blir ledsen? :(
  • tankar2009

När ni skriver att ni är överviktiga, hur mycket väger ni?

• Cascada

Jag hade också liten mage.. visserligen gick jag bara 35+ veckor. ingen frågade ifall man var gravid. jag är också överviktig å fick inte dendär typiska runda magen, såg bara allmänt fet ut. vet precis hur du känner för jag kände likadant. hjälper ju inte folk säger man inte ska ta åt sig för det gör man ändå. men hoppas att bebis mår bra, i slutändan är det ju det som räknas.

• tekla1

Bäst vore nog om alla slutade jämföra och kommentera magen, magar....själv är jag ganska stor och det är inte så kul att höra att man är onormalt stor. Enligt kurvan så är jag normal men det är andra barnet så det gick snabbt att bli stor. Men har haft tjej kompisar som haft liten magen och folk helt okända på stan har till och med kommenterat att de är små...helt otroligt egentligen, vilken kränkning !

En graviditet är inte en offentlig sak utan ganska privat angelägenhet...

Hoppas du får magen snart iallafall och strunta tills dess i alla kommentarer. 
    ha det bra och lycka till! 
  • beby01

försök och tänk på annat , jag e vecka 17 nu och har ingen mage all än, längtar efter än men det finns ju positiva saker med det .. man sliper bristningar ont i ryggen osv ...

• tankar2009

Ingen som vill säga hur mycket ni väger när ni är överviktiga? varför jag undrar är för att jag själv gått upp över 20 kg de senaste två åren och vägde väl en sisådär 80 kg vid inskrivningen den här gången...

• Tian 10

Om fler undrar och kommenterar din vikt så kan du svara att du är alldeles lagom gravid i den vecka du är.

Själv är jag en sådan som nästan bara fått mage men enligt hälften är den liten och enligt den andra hälften är den stor. Min mage är som den är och alldeles lagom för min vecka. Vill bara skrika ut att sluta kommentera den. Eller säga något elak om deras gump eller så. Kanske jämföra den med deras ålder: Men, hur har du hunnit få så stor gump, du är ju bara 35 år. Eller: Den där dubbelhakan hade jag ju förväntat mig på en som är över 50...då kanske de blir tysta!

♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • Maddelutten

vad ligger ditt SF-mått på då?

• Loth

Hej!

Jag är i vecka 26 nu och mitt magomfång har ökat ganska bra trots övervikt. Det "roliga" är att jag inte ser gravid ut i alla lägen utan också mer allmänt större än vanligt (iaf i mitt huvud). Då vet man inte hur man skall ta kommentarer som "Shit, ska du spräcka jackan snart eller" eller "Är du riktigt säker på att det inte är 2 där inne??"... Så jag känner mig lite kluven till magen när det för mig enbart känns som att jag ökat i vikt och lagt på mig fett (alltså man inte fattat att det är bebismage). Vågen säger 2 kg upp allt som allt hittills, så det är ju inte fett, men att intala sig själv att jag också kunde få en mage trots min övervikt, det är inte lätt.
    Jag känner mig och ser i vissa "vinklar" större ut än min kompis som är gravid med bf om några veckor bara. Så det kan vara jobbigt med magen också, även fast jag längtat jätte mycket efter den!
    Ville bara ge dig min synvinkel.. :)

♥ BF 090510 ♂ ♥
  • Walfios

Hej vet att detta inlägg är lite gammalt, men jag är gravid i vecka 32 och jag vet exat hur du känner då jag får liknande kommentarer, från folk jag känner. De kan till exempel säga såhär: Du äter för mycket och rör på dig för lite det är därför din mage har växt. Även barnmorskorna säger så då min personal på mitt har tvingat dem (komplicerat) 

Svar på tråden Vecka 32, ingen gravid mage. :(