• holmenkollen

Släpper taget hela tiden

Jag håller på att bli galen. Har en treveckors bebis som har börjat bråka med mig vid amningen. Släpper taget och tar nytt grepp hela tiden, även om hon har fått ett bra grepp... Det finns mjölk i bröstet. Någon som vet varför hon har börjat göra så här?

• Svar på tråden Släpper taget hela tiden
  • kattis b

Kan vara så att det kommer för mycket mjölk också. Nu har ju din mjölkproduktion kommit igång ordentligt, så det kan vara så. Hon hinner liksom inte med. Är det fallet, så kan du testa att handmjölka bort en del innan du ger henne bröstet.

• LilaRos

Min son gör så ibland med. Ibland när mjölken kommer för fort och ibland mot slutet då det är mäst snutt.
    Det händer vid 0-2 ammningstillfällen /dygn

• holmenkollen

Hade hoppats på att mjölken kommer för snabbt, men börjar tro att den istället har börjat sina =( Även om det gått fyra timmar sedan hon åt senast så känner jag inte att brösten är fulla... SKa göra ett nytt försök att få igång produktionen ordentligt nu denna helgen, men det är svårt att hitta lugn och tillfälle att vila med ytterligare två små barn som vill ha ständig uppmärksamhet... Men denna helgen är det fous på mat, vila och amning...

Vill ju så gärna att amningen ska funka utan problem, men inte till vilket pris som helst...

• kattis b
    holmenkollen skrev 2010-01-29 16:49:24 följande:
    Hade hoppats på att mjölken kommer för snabbt, men börjar tro att den istället har börjat sina =( Även om det gått fyra timmar sedan hon åt senast så känner jag inte att brösten är fulla... SKa göra ett nytt försök att få igång produktionen ordentligt nu denna helgen, men det är svårt att hitta lugn och tillfälle att vila med ytterligare två små barn som vill ha ständig uppmärksamhet... Men denna helgen är det fous på mat, vila och amning... Vill ju så gärna att amningen ska funka utan problem, men inte till vilket pris som helst...
    men ojojoj lugn. efter fyra timmar känner du inte huruvida det är fullt eller inte, har det däremot gått åtta timmar och de fortfarande kännd mjuka är det en annan femma.
  • holmenkollen

Hej på er igen...
    Tycker att det blir sämre och sämre... Igår natt var det helt hopplöst och på dagen igår var vi tvungna att ge henne flaska för att få henne lugn... Innan dess var det säkert en vecka sedan hon fick flaska så man tycker ju att hon borde bättra sig =(

Hon har gått upp bra utan tillägg så det är inte det att det är för lite mjölk... Men jag vill ju gärna att hon behåller sitt grepp och äter tills hon är klar... SOm det är nu så tar varje amning dubbelt så lång tid...

Vad kan man göra???

• holmenkollen
    kattis b skrev 2010-01-29 17:53:42 följande:
    men ojojoj lugn. efter fyra timmar känner du inte huruvida det är fullt eller inte, har det däremot gått åtta timmar och de fortfarande kännd mjuka är det en annan femma.
    Nej, det är sant... Har förstått det nu när hon börjat gå upp i vikt som hon ska =)
  • Jkpg Deluxe

min son släpper å skriker då det kommer för fort eller då han har magknip samtidigt!

• Acelise

Min son släpper och slänger sig hit och dit om det inte kommer något/börjar sina...

Då slänger jag över honom på andra bröstet och det brukar räcka. Om det inte gör det skulle jag också köra ersättning. 
    Har du pratat med BVC?
  • Lurvenpajsaren

Jag tycker att ni är duktiga som kämpar så! Själv har jag en pojke som fyller två månader idag och vår amning fukade aldrig. Jag mådde så dåligt efter förlossningen och han hackade bara fram och tillbaka, greppade aldrig och vi bara skrek och grät både han och jag.
    Jag är jätteledsen över att amningen kajkade åt h-e, men i det skick jag befann mig fanns ingen möjlighet till att orka kämpa vidare. Han fick urpumpad brsötmjök i tre veckor, sedan sade faktiskt min bm till mig att jag kanske skulle fundera på att släppa amningen för att komma på fötterna igen. Jag gjorde så med en stor sorg, men man är inte mer än människa. Jag tycker att ni är jättetappra som fortsätter!

Till Acelise: Grattis! Ser nu att du fick en gosse!

• holmenkollen
    Lurvenpajsaren skrev 2010-02-07 17:51:40 följande:
    Jag tycker att ni är duktiga som kämpar så! Själv har jag en pojke som fyller två månader idag och vår amning fukade aldrig. Jag mådde så dåligt efter förlossningen och han hackade bara fram och tillbaka, greppade aldrig och vi bara skrek och grät både han och jag.Jag är jätteledsen över att amningen kajkade åt h-e, men i det skick jag befann mig fanns ingen möjlighet till att orka kämpa vidare. Han fick urpumpad brsötmjök i tre veckor, sedan sade faktiskt min bm till mig att jag kanske skulle fundera på att släppa amningen för att komma på fötterna igen. Jag gjorde så med en stor sorg, men man är inte mer än människa. Jag tycker att ni är jättetappra som fortsätter!Till Acelise: Grattis! Ser nu att du fick en gosse!
    Ja, det finns ju gränser för vad man orkar med.... Som det är nu så vågar jag inte åka hemifrån, kommer ju inte att våga ge henne mat ute bland folk och just nu är jag inte så sugen på att ge flaska... Men det går väl inte sä länge till =(
Svar på tråden Släpper taget hela tiden