• Lappgeten

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Tack fina ni för stöttningen =) Det värmer verkligen ska ni veta!
    Vanligtvis är jag en liten, vass tjej med massor av skinn på näsan. Visar sällan känslor ut och väldigt företagsam med bra självförtroende. Men i det här runt barnlösheten är det helt tvärt om, jag känner mig totalt värdelös som inte presterar och skam och bitterheten ligger runt hörnet varje dag.
    Jag vill väldigt mycket i livet och kämpat och jobbat mig dit jag vill, men i det här spelar det ingen roll hur mycket jag än vill, kämpar och jobbar hårdare så går det inte. Tror mycket av min frustration ligger där.

Idag är jag ledsen, riktigt ledsen och jag låter mig ha sådana dagar. Lite tufft bara att klistra tillbaka fasaden när jag hör att nån närmar sig kontoret eller att telefonen ringer. Jag jobbar bara med män och styr över de så det funkar inte att lipa i ett hörn direkt =)

Jag vill så gärna veta nu vad som är fel så vi vet om chansen finns att bara en spolning kan ge goda chanser eller om det är IVF som gäller direkt.

I övrigt så har en massa lamm kommit, och det är så himla mysigt =) så det finns glädjeämnen i livet också, Jag har en fantastik man, fina djur och en hund som tränings och tävlingsmässigt är något utöver det vanliga =) Försöker hitta det positiva i livet ändå!

• Lappgeten

Grip- Jag hoppas verkligen att tar sig för dig snart. Jag vet hur den hopplösa känslan är varje månad är när mensen kommer. Har du barn sen tidigare?

• Lappgeten

Tack tjejer för all peppning. Jag känner precis som för Hällef att allting känns lättare sen utredningen började, det skönaste var att läkaren faktiskt tyckte att vi har problem, att det inte är normalt att försöka få barn i tre år utan att lyckats. Det ska bli intressant att få se svar på hormonprover om två veckor. Idag mår jag mycket bättre och det är illa när man bryter ihop för att en tid flyttas fram två veckor. Det är verkligen inte likt mig och det visar att jag är nog mer påverkad av hela den här cirkusen än vad jag vill tro.
    Spolning verkar ha hjälpt många och det kommer vi att få göra först om inte hormon el spermieproverna visar något konstigt. Det vore helt fantastikt om det skulle funka för oss.

Grattis Ella Jade och Nellipop!

Mika- jag tycker du gör helt rätt. Hoppas det går smidigt för dig nu att det funkar på första försöket, det är du värd!

Skönt att det är helg nu, solen skiner och det är några plusgrader ute men mycket snö kvar. Tänkte ge mig ut i skogen och hugga ved hela helgen. Få saker som vedhuggning är så positivt för själen, svårt att förklara men jag mår alltid bra och är så lugn efter en heldag i skogen.

• Lappgeten

Nu har vi varit på återbesök på kliniken. Blodproven som jag tog förra månaden visade att jag inte har någon ägglossning, eller i vart fall inte den månaden. Känns lite snopet när jag är fullt frisk och regelbunden mens.
    Så nu ska vi prova pergotime och spolning av äggledaren. Hoppas det räcker.

Lycka till Honeybunny78! Hoppas det funkar första gången för er! Har du mått bra av alla hormoner?

• Lappgeten

Men lilla Tusa, jag lider med dig. Jag tycker det låter som att du behöver hjälp att du är på väg att falla ner riktigt i en depression. En sambo/man som verkligen älskar dig lämnar inte dig för att du inte kan få barn nu.
    Ni kan fortfarande få barn genom IVF och vad är den kostnaden om några år när ni fått ert barn. Lås inte fast dig!

• Lappgeten

Jaha, första försöket med Pergotime misslyckades. Trots att det fanns två mogna ägg på "rätt sida".
    Känner mig så knäckt nu, hade nog ganska stor förhoppning att det här skulle funka.

För mig så har den här långa tiden (2,5 år) efter X varit mycket värre än själva utomkvedet även om det var en traumatisk händelse.

Vi har blivit det olyckliga barnlösa paret som mer och mer drar oss undan familjer med barn för att det blir för jobbigt helt enkelt.

• Lappgeten

Tack, vad ni är gulliga! =)

Till råge på allt så blev spolningen uppskjuten en månad till för läkaren var sjuk eller nått. Hade gärna velat fått det gjort nu. Men det är skönt att vi inne i svängen iallfall men det är jobbigt.

Först tre försök med pergotime, uppehåll en månad och sen tre försök till. Har det inte funkat på de försöken är det något annat fel sa läkaren, då blir det IVF till hösten. Eftersom jag är ung (27) så provar vi lite längre med pergo, har vi varit äldre hade det blivit IVF direkt tyckte läkaren.

Och mitt upp i allting har min gamla älskade häst blivit skröplig och beslutet är taget, han är 26 år och jag haft honom sen jag var barn. Även om man vet att dagen närmade sig så känns det jättetungt.

Grattis majbebbe, hoppas allting går bra!

• Lappgeten

Lycka till Grip med IVF. Hur kändes det att ta sprutor själv?
    Hoppas du kommer att må bra och att första försöket lyckas!!

• Lappgeten

Supers: Jag äter Pergotime nu. Är inne på andra månaden, första försöker misslyckades men jag hoppas det ska gå den här gången =) jag märker inte alls av några biverkningar men det verkar vara ganska vanligt att få det. Man tar de i fem dagar från från mensdag fem. Många verkar bli gravida av pergotime så jag hoppas det ska funka för både mig och dig!

Lite alkohol och bra motion tror jag kan göra mycket, rent logiskt så borde det bli lättare som kroppen mår bra.

Grattis Acinna- Du är helt klart fertil iallfall =) Hoppas allting går bra!

• Lappgeten

Nå, nu ska ni få en uppdatering av mig.

Det går inte alls bra för oss, var till kliniken i fredags för spolning och det gick inte alls. Äggledaren är helt tät. Så det är inte så konstigt att jag inte blir gravid. Det gjorde vansinnigt ont när de försökte spola och mådde dåligt hela dagen efter.

Så nu blir det IVF försök till hösten. Tyvärr så känns det mest jobbigt och inte en möjlihet till familj så jag jobbar på min inställning nu.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3