• Lappgeten

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Sejda79 skrev 2010-12-16 13:52:04 följande:
    Nu har jag testat med Clearblue Digital och det stod tydligt "Gravid" i rutan! Ska ringa Kvinnokliniken imorgon för att kolla när jag kan komma in och se med VUL ifall det sitter på rätt ställe eller inte. Hoppas att jag kan komma snart så jag slipper oroa mig hela julen. Men det här känns faktiskt annorlunda än mitt X. Med mitt X hade jag en konstig känsla redan från början att den graviditeten var annorlunda än med min dotter. Plusset var också mycket svagare vid mitt X, trots att jag testade efter BIM. Då testade jag till och med negativt före BIM, men plus på och efter BIM. Den här gången testade jag positivt redan 6 dagar före BIM, dock svagt, men ändå ett plus.
    Det låter verkligen positivt när du testat så tidigt och känslan kan säga mycket...

När jag plussade med X sa jag direkt till min man, tro inte på det här för det kommer aldrig att komma något barn ur den här graviditeten. Känslan sa att det var helt galet, trots att jag mådde bra då.
  • Lappgeten

Här är en till som plussat sista veckan. Helt otroligt efter nästan ett år efter X, det tog ett års försök innan X också. Helt ärligt hade jag gett upp hoppet och skulle söka hjälp.

Men ska jag vara ärlig känner jag mig inte glad, är så är rädd att något är fel. För det mesta känner jag mig lugn men blir hysterisk orolig emellanåt. Jag mår bra, lite illamående, trött, värkande bröst och en del värk på högersidan där äggledaren är borta men det är nog ingen fara. VUL bokat den 18/1.

Jag hoppar innerligt att detta går vägen så vi får våran unge. Om det här är ett X eller blir missfall tänker jag lägga det här på hyllan ett tag och göra något helt annat ett tag. En lång resa eller kanske satsa på en egen företagsdröm.

• Lappgeten

Tack Mmmmbop och Sejda och ett stort grattis nu när du vet att det sitter rätt! Jag hoppas det går vägen denna gången. Hoppas tiden går fort fram till VUL, försöker inte fundera så mycket hur det känns. Ska ut och åka drag nu på lunchrasten med hunden, tänker lever precis som vanligt tills det inte känns bra.

Sejda. Är deltidsföretagare redan, har uppfödning av höns och vaktlar och säljer en del kycklingar och ägg över hela landet men främst matägg till Stockholm. Har utrotningshotade getter men det ger inte så mycket inkomst men blev fårägare i höst så jag vill satsa på skinn och kött från ekologiska lamm. Så jag vill utveckla detta mer med bra lokalproducerad mat. Min man är redan egenföretagare sen några år tillbaka på heltid, han har åkeri.
    Vad pysslar du med?

• Lappgeten

Tack vad ni är gulliga, känns härligt att ni tänkt på mig även fast jag inte är så aktiv på den här sidan!
    Vågar nog inte njuta fören jag iaf vet att det sitter på rätt ställe, men känslan är helt enorm så jag hoppas det verkligen funkar den här gången!
    Ewaulrica. Härligt att du kommit så långt!!

• Lappgeten

Säg den lyckan som varar, ïgår eftermiddag började jag blöda lite grann. Bara pytte lite och brunt till färgen men det känns inge vidare. Börjar precis på samma dag och på samma sätt som sist. Suck.
    Väntar att sjukhuset ska höra av sig nu.

• Lappgeten

Fick tid i eftermiddag, det var inga diskutioner om det....
    De kan väl inte göra så mycket mer än att mäta HCG än så länge. Men känslan är helt fel, det här kommer inte att gå vägen.

• Lappgeten

Tack vad ni är gulliga allihopa!
    Som vanligt ser jag nog lika lugn ut som alltid och för stunden känner jag mig okej men ibland rusar paniken igång. Och är det något trassel hoppas jag verkligen att det är ett missfall för jag vill verkligen inte gå igenom ett X igen. Det har inte kommit något mer idag så det kanske går vägen ändå...

Till något annat, hur reagerar era partners (ursäkta Mmmmbop och Mika)?
    Min alltid mycket stabila och lugna man blir mycket orolig och riktigt överbeskyddande. Frågar hela tiden om det gör ont mm, är jag för länge på toa eller suckar till kommer frågan igen... ringer med jämna mellanrum om han vet att jag är ute med hunden eller i ladugården.

• Lappgeten

Var igår in på sjukhuset och precis som jag trodde kunde det inte se något alls. Inge så konstigt för jag borde vara ungefär 4+4. Så det står mellan missfall, X och gravid vilket det sista nog tyvärr är ganska utslutet.
    Lämnade blodprov så de ska höra av sig idag med HCG värde och då beror det på värdet hur vi ska gå vidare.
    Blöder mycket lite och har inte ont men jag tror att HCG är väldigt lågt, känns som så.

Hur går det för dig Sunflower?

• Lappgeten

Nu har jag fått svaret och HCG låg på 341. Enligt läkaren är det inte helt illa.
    Så jag ska ta ett nytt på måndag och se vart det ligger då. På nått sätt känns det som att det går neråt redan men jag blöder i princip inte alls och har inte ont så kanske det går vägen ändå.
    Men jag är inställd på att det misslyckades även om det blir en rejäl smäll ändå.

Hoppas det går bra för dig Sunflower, spännande att se vad dagens test visar idag.

• Lappgeten

Ungefär samma läge som igår, blöder lite grann. Blev mer efter att jag gjorde ladugården igår men det är ju kanske inte så konstigt eftersom det är ganska fysiskt tungt...
    Är hemskt trött och matt, känner mig ganska nere. Om det är ett missfall vill jag hellre att det kommer igång rejält nu direkt istället för att dra ut det det hela...
    Ska ta nytt HCG på måndag så på tisdag vet jag kanske lite mer...

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3