• Pemberly

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej! Tänkte bara uppdatera att jag äntligen fått plus med ivf, femte insättningen av embryo lyckades. Jag plussade redan två dagar innan Bim så jag har gott hopp om att det sitter på rätt ställe men så klart finns det en liten oro att det sitter fel. Jag vet inte hur snabbt jag kan lyckas få vul nu när det är sommar

• Pemberly
    mariekarolina skrev 2013-07-05 09:52:41 följande:
    Äntligen börjar mitt hcg sjunka ordentligt!  Förra torsdagen låg det på 3600 och igår 600 :) Så med lite tur kanske det är nere på 0 redan nästa vecka! Nu har inte läkaren sagt något om hur länge vi bör vänta, men det blir nog i vilket fall ett sommaruppehåll och sen hoppas jag att det tar sig till hösten igen. Är så glad och lättad att det räckte med 1 injektion :)
    Så skönt att det sjunker ordentligt, fast det kan ändå ta tid den sista biten ner mot noll men så länge det sjunker så är det bra även om det kan ta lite tid
  • Pemberly

Idag är jag i vecka 8+0 och om ett par timmar ska jag göra ultraljud. Jag börjar bli lite nervös. Jag hoppas verkligen att det sitter i livmodern och att man kan se hjärtat slå. Jag har inte haft några blödningar och plussade tidigt så jag tror att det sitter rätt den här gången men en liten oro finns ju ändå.

• Pemberly

Tyvärr såg det inte bra ut på ultraljudet barnmorskan gjorde. Embryot var för litet och man kunde inte se hjärtslag så det här troligen stannat av. Jag ska åka upp till gynakuten nu ikväll för att få det bekräftat.

• Pemberly

Nu sitter jag på gynakuten och väntar. Skräp är det att när vi äntligen lyckas bli gravida igen så går det åt skogen. Ändå sedan mitt utomkvedeshavandeskap oktober 2008 så har det varit en sådan kamp för att kunna få barn. Visserligen har vi ju som tur är lyckats få en fin son men vi vill ju så gärna ha mer än ett barn. Ruggigt orättvist att det ska vara så svårt

• Pemberly
    kanske 4a skrev 2013-08-13 11:03:37 följande:
    Pemberly hur har det gått? Orättvist är bara förnamnet, att vissa ska drabbas så hårt. x.

Läkaren på gynakuten tyckte det var bäst att avvakta och se om kroppen klarade av det själv och det verkar den ha gjort. Jag började blöda lite förra helgen och blöda ordentligt och ha mycket ont nu för några dagar sedan så jag tror allt kommit ut nu. Jag ska på återbesök imorgon så då får jag se. Jag känner mig fortfarande rätt så nedstämd.
  • Pemberly

Tack för sympati det får det att kännas lite bättre. Jag var på läkarbesöket idag och det såg bra ut och allt hade kommit ut ur livmodern så det känns bra att kroppen skötte det själv. Det var en jättebra läkare som förstod att det var extra jobbigt med missfall när man kämpat för att bli gravid.

• Pemberly

Saffron: jag förstår verkligen att det är jobbigt för er. Jag råder er att satsa på att göra ivf nu. Vad jag förstår var det redan planerat till hösten och då är det nog en bra idé att kontakta kliniken där ni ska göra ivf och höra om ni kan köra som planerat eller om ni bör skjuta upp det någon månad pga operationen. Jag önskar er lycka till

• Pemberly
    Saffron skrev 2013-08-25 23:41:33 följande:
    Börjar beta av landets akutenheter... Denna gången i Gävle efter att ett av op-såren gått upp och blödde/varade  rikligt. Så nu har jag fått sårinfektion i opsåret också... Förklarar att jag efter 8 dagar efter op fortfarande hade så ont att jag knappast kan gå rakt. Hade ett stort hematom i bukmusklen också ("lårkaka").

Annars har jag fått en telefontid till fertilitetsläkare iallfall. Är så frustrerad. När ska det vända egentligen??? Allt som kan gå fel den här sommaren går fel... Svärmor dog i cancer med begravning i fredags (därav besöket i Gävle), utomkved med komplikationer, måste avliva min gamla häst som jag har haft i 20 år... Vill att detta året ska ta slut. NU.

Så typiskt att det blivit infektion i såret också. Hoppas det läker bra nu. Jag förstår av det är mycket jobbigt att så mycket tråkigt hänt på en gång. Det är ju bra i alla fall att du fått telefontid till fertilitetsläkare så att ni kan diskutera hur och när ni kan komma igång med försök.
  • Pemberly

Bebinsmamma: jag förstår att det är jobbigt för dig. Att du börjat blöda mer efter några dagar är nog för att livmoderslemhinnan stöts ut nu när kroppen fattat att du inte är gravid. Har du förlorat mycket blod kan du nog behöva vara hemma en vecka till. Jag var bara sjukskriven 4 dagar efter min operation men jag hade möjlighet att jobba hemma de första dagarna sen så då gick det bra. Vi kontaktade fertilitetsklinik för utredning när det gått 7 månader utan graviditet och ett år efter operationen gjorde vi vår första ivf. På tredje insättningen av embryo blev vår son till och nu 3 år senare håller vi på med ivf för att försöka få ett till barn.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3