• angio101

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Det blir en liten Björn efter farfar (plus att jag har alltid tyckt om namnet Björn, faktiskt det enda pojknamn vi kunde enas om)

Jo, det blev en vaginal förlossning, 18 timmar från första värkkänning tills han var ute, så det tycker jag inte var så farligt långt. Allt är bra med mig och babyn, amningen funkar (än så länge, peppar, peppar). Just nu ligger barnafadern och sonen och snusar ikapp i sovrummet.

Lycka till alla med plus och plus på g...

• angio101
    BIM:
    LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)
    Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).
    Honeybunny78: ca 26/2 (försök 3 efter x) Höger ÄL bortoperad i aug. Gör hormonbehandlingar för PCO.
    KämparPå: 15/2 (försök 1efter x) Vänster äl bortopererad, bukoperation.
    RaraS: ~9/3-2011 (försök 4 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.
    Hemlighet ~ 17/2 (försök 1 efter x) Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 13/1-11

Gravida:

Lia82 Bf 8/3 2011 planerat snitt, gravid 1a försök 7mån efter cellgiftbehandling
    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort
    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)
    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)
    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)
    Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.
    Miny. BF 11/10 -2011, gravid på försök 12 efter x (h.äggledare togs bort)

Övriga/pausar:

Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.
    Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
    angio101: pojke född 2/2-11, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")
  • angio101

RaraS: fler fördelar - om du har första trimestern under sommaren finns det en massa jordgubbar och melon andra goda frukter/bär at äta mot ev illamående. Hade själv en period då jag nästan levde på jordgubbarGlad

• angio101

acinna: förstår att du är låg. Min största oro när jag gick över BF var att jag skulle föda på samma dag som mitt X året innan, dvs fyra dagar senare. Nu blev det inte så, men kommer ihåg känslan. Tiden går så fort, på måndag blir Björn tre månader.

• angio101

instämmer med acinna, skriver inte så ofta men kan inte släppa tråden

Lycka till alla

• angio101

Oj, det har hänt saker här i tråden, har inte vart inne på jättelänge och börjar nu läsa ikapp...

Grattis till RaraS, så glad för er skull.

X 28/1-10, tigurr f 2/2-11
  • angio101

Grattis också till Mmmbop och SunflowerSthlm, nu har jag läst sida 419 och framåt och det är verkligen roligt att få läsa om lyckade vul/KUB/RUL på signaturer man känner igen

Håller tummarna för alla er andra som fortfarnade försöker och alla nya vars historia jag ännu inte läst ikapp

• angio101

okej...

tänkte jag skulle köra ett gravtest eftersom mensen inte riktigt kom som den skulle, har inte koll på mina cykler sen förlossningen, men fick en brun blödning ungefär som jag skulle typ förblödning (vilket jag brukade ha i två-tre dagar före mens innan jag blev gravid), väntade på att börja blöda "ordentligt", men istället så blev det mindre och mindre, men mensvärken försvann inte (hade likadan värk i början av förra grav). Jag är riktigt trött, men kanske inte så konstigt med en 6månaders här hemma.

Men iaf, nu har jag testat och det är ett starkt plus!!! och enligt mina beräkningar (för en gångs skull skrev jag faktiskt upp 1a dag på mens förra månaden) så är jag i v5+3. Nu blir det att ringa MVC och begära vul eller hcg-mätning.

Har inte berättat för min man än, men bara kände att jag måste få skriva av mig.

X 28/1-10, tigurr f 2/2-11
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3