• Theina

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hej 
    Jag har skrivit här förut om mitt x i februari 2010.. jag fick operera bort vänster äggledare och nu ska vi snart försöka bli gravida igen.. är SÅÅÅ nervös att det ska hända igen :( 

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    RaraS skrev 2010-12-14 08:00:14 följande:
    Åh, ytterligare en att hålla tummarna för!
    Hoppas du får ägglossning från höger sida snart! Hur har det känts under denna period från februari? Känner du av ägglossningarna från någon sida?

Själv går jag och hoppas på att min högersida denna månad...men känner inte så mycket ännu...men ÄL först om en vecka så man ska väl inte känna något ännu...
    Jag vet inte riktigt om jag haft ÄL.. men när jag fick utomkveds så fick jag det i vänster äggledare, men ägget kom från höger äggstock enligt läkaren som opererade. Skumt?
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Jag hade ÄL igår eller 1-2 dagar sen och idag tycker jag mig känna symptom på x igen.. speciellt att det strålar ut konstig smärta i benet.. SUCK! nu känner jag mig HELT SÄKERT på att det kommer hända igen.. har någon av er varit med om att behöva operera bort båda äggledarna? känner mig heldeppig.. 

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Rondellen skrev 2010-12-23 23:31:54 följande:
    Hej vänner! Det var längesedan jag var aktiv i denna tråd. Jag fick X i juli 2009. SKulle denna månaden ha börjat med IVF. Men det behövde jag aldrig göra, för vet ni vad? JAG ÄR GRAVID! Helt oväntat! Det är inte konfirmerat än, men pluset var jättestarkt och det känns som de tär på riktigt nu. inte alls som när jag fick mitt X.

Vill blåsa hopp i er alla emd att skriva detta. Jag vet själv hur viktigt det var med berättelser som dessa när man var som allra mest ledsen.

Kram på er!
    Ååh vad roligt, GRATTIS!! Jag håller alla tummar jag kan för att det går bra
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Mika1980 skrev 2010-12-24 10:37:43 följande:
    Härligt att höra Frikadellen, jag frågade för inte så länge sedan vad som hade hänt med trådstartaren :) Grattis, jättekul!!

Theina: jag förstår din oro, men ett X tror jag inte att du känner av redan 2 dagar efter äl, ägget är då bara någon mikromillimeter och även om det skulle fästa i äggledaren istället för livmodern är ett par dagar efter äl i tidigaste laget. Jag började känna av mitt X i v. 5. Jag tror att det du känner är just att ägget färdas mot livmodern, vilket kan ta några dagar och kännas genom stick, hugg, ilningar osv.

För min del har det hänt ett litet julmirakel också, min skyhöga feber var som bortblåst när jag vaknade i dag på julaftonsmorgon, så jag ska hem till syrran med familj och fira lite jul i dag :)

God jul igen
    tack för att du stillade min oro jag hoppas du har rätt!
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Någon av er som vet när man med VUL kan se var ett foster sitter? eller om man kan se det tidigt på något annat sätt?

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Godmorgon :)
    Jag plussade precis!!! vårt första försök efter x Jag har BIM om 2 dagar dvs. på torsdag. Och nu är jag förståss livrädd för ett nytt X. Det känns som att jag ska få det för det ilar, sticker och drar bara på höger sida där jag har kvar min äggledare.. Men visst är det väl så att om man får + tidigare så är det större chans att det inte är ett X? När jag hade x så visade det negativt länge även efter BIM.. Jag är nog mer rädd för ett nytt x än vad jag är glad för graviditeten,.. 
    Kram på er tjejer 

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Positivt men lite svagt BIM-2 och mycket starkare positivt BIM+1 är det ett tecken på en vanlig graviditet eller kan det blir så vid x också?? 

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    acinna skrev 2011-01-07 20:41:55 följande:
    Theina: Grattis! Det låter bra att plusset blev starkare, men många test är väldigt känsliga för låga hcg-värden.
    Gör som jag gjorde så fort jag fick plus. Jag tvingade dem att skriva remiss till två nya hcg-prov. Då kunde de se hur värdena låg och att det dubblade sig på två dagar.
    Dessutom frågade jag dem hur länge jag skulle överleva om äggledaren spräcktes om jag var på jobbet. Har 4 mil dit, viket ger 4 mil tillbaka till närmaste sjukhus. Kom på att det skulle ta nära en timme innan ambulansen hämtat mig och jag var på sjukhuset. Dessutom kan inte det närmsta sjukhuset göra operationen, utan bara stabilisera. Sedan hade de fått skicka mig vidare till det större sjukhuset, det vill säga ungefär en timme till... Då fick jag både blodproven och VUL snabbt!!! 
    Men ska jag ringa till dom och säga att jag vill att de mäter Hcg värden? om dom säger nej vad ska jag säga då? Haha, bra idé att säga så jag ska dit på VUL i mitten av veckan 6, typ 5+4 men jag opererades för mitt x sist i ecka 6+0 så det känns i sista sekund att kolla upp det, men innan dess sa hon att det inte var lönt att kolla.. 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3